AndroidHealthClinic

Testosteron speekseltest uitslag (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

BBmatrix

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
10 mrt 2009
Berichten
83
Waardering
4
Lengte
1m83
Massa
86kg
Hallo allemaal,

Allereerst wil ik even stellen dat ik al zeker 10-15 jaar op en af/ regelmatig train. Afgelopen 4 maanden ben ik weer flink aan de bak gegaan na een pauze en maak behoorlijke krachtgains, zoals ik eigenlijk altijd heb gedaan. Mijn stats:

96 kilo
22% vet? Misschien iets meer
1.83m
30 jaar

Als referentie bench ik nu naturel 6x 110kg maar ik zit zeker niet op mijn max./plateau Ik bouw eigenlijk altijd makkelijk spiermassa op maar ook vet..

Nu heb ik een speekseltest van Medivere gedaan om te bepalen op welke waarde mijn natuurlijke test productie zit, voordat ik ooit aan een licht kuurtje zou beginnen.

De waarde die uit de test kwam was: 46.8 pg/ml met referentiewaarde 31.8 - 100.4.

Nu ben ik best vaak moe/ slaap lang en kom lastig van vet af. Is deze waarde volgens jullie een reden om verder onderzoek te doen? Of is dit gewoon dik in orde... Ook wil ik dit graag weten omdat ik niet na een beginnerskuur permanent onder de ondergrens kom te zitten.

Jullie expertise en ervaring is welkom! :)
 
Je valt binnen de range dus gewoon goed.

Hoe nauwkeurig is zo'n speekseltest? Wist zelf niet dat dit bestond.
 
Je valt binnen de range dus gewoon goed.

Hoe nauwkeurig is zo'n speekseltest? Wist zelf niet dat dit bestond.
goeie vraag , tot nu toe gewoon bloed moeten afstaan
 
Je valt binnen de range dus gewoon goed.

Hoe nauwkeurig is zo'n speekseltest? Wist zelf niet dat dit bestond.

Volgens mij zijn die niet heel accuraat, bloedtest is the way to go voor mij. Heb nog nooit gehoord dat iemand een speeksel test heeft uitgevoerd om Zn testosteron te laten onderzoeken
 
Back
Naar boven