MuscleMeat

testosteron waardes in bloed te laag

Bezoekers in dit topic

komilfoo

Cool Novice
Lid geworden
19 jul 2015
Berichten
139
Waardering
9
Lengte
1m80
Massa
94kg
Vetpercentage
15%
Zonet m'n bloed uitslag gekregen. Hierbij werd specifiek naar de nieren, cholesterol en testosteron gekeken.
Nieren en cholesterol waren heel goed ondanks de vele proteinen.
Maar mijn testosteron waarde is te laag. Ik zit op 8 en het zou minimaal 9 moeten zijn, wat dan nog aan de lage kant is voor een 29 jarige.

Ga ik nu best T booster nemen? En welke wordt aangeraden? Zijn hier nadelige effecten aan verbonden?
Ik neem nu de multi vitamine van B&F die ook de testosteron moet stimuleren. die gaan dus de vuilbak in...
 
Zijn LH en SHBG ook gemeten?
 
Geen idee. Ik kreeg de resultaten aan de telefoon.
 
Wist niet dat Multivit testosteron stimuleert. Zover ik weet zijn de effecten van elke vitamine anders op testosteron. Vitamine D is alvast een aanrader.

LH en SHBG is idd handig om te kijken waar het probleem zit. Nadien kan je kijken naar oplossingen.

Neem je nog iets anders van supplementen?
 
De multivit van B&F zou speciaal geformuleerd zijn om testosteron te boosten.
Ik neem whey isolaat en whey protein, omega 3-6-9 en creatine.
Nu de testosteron booster besteld van XXL

Ik neem ook betablokkers. Misschien kan dit een oorzaak zijn?
 
De multivit van B&F zou speciaal geformuleerd zijn om testosteron te boosten.
Ik neem whey isolaat en whey protein, omega 3-6-9 en creatine.
Nu de testosteron booster besteld van XXL

Ik neem ook betablokkers. Misschien kan dit een oorzaak zijn?

Mooi verkooppraatje :p

En de oorzaak is zeer waarschijnlijk de betablokker.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/2900627

Significant drug effects on both total and free testosterone were found during treatment with all four beta-blockers, although it appeared that the nonselective drugs (pindolol, propranolol) were associated with the greatest reduction in testosterone
 
Laatst bewerkt:
Yeah, maar ik ben al veranders van betablokker. De nieuwe heeft er minder effect op.
Met de andere had ik wat "lift" problemen
 
Yeah, maar ik ben al veranders van betablokker. De nieuwe heeft er minder effect op.
Met de andere had ik wat "lift" problemen

Bepaalde hebben minder effect, maar toch nog altijd een groot effect spijtig genoeg.

Oppassen met bepaalde supplementen trouwens omdat die de werking van beta blokkers kunnen verminderen.

Ipv omega 3-6-9 zou ik alleen omega 3 nemen omdat 6 en 9 al meer dan voldoende in je voeding zit en negatief kan zijn dan.
 
Laatst bewerkt:
Welke supplementen bedoel je dan bvb?,
Ik ben al sterk afgebouwdmet betablokkers. nu weer een afspraak met de cardioloog. Hopelijk mag ik ze volledig weglaten.
 
Welke supplementen bedoel je dan bvb?,
Ik ben al sterk afgebouwdmet betablokkers. nu weer een afspraak met de cardioloog. Hopelijk mag ik ze volledig weglaten.

Vooral (nor)adrenaline stimulerende middelen.
 
Fatburners dus bvb?
 
Testosteronboosters heb je imo niet veel aan. Dan eerder dit: Eet meer noten, neem elke dag 1gr magnesium en squat 2-3x per week met een goed zwaar gewicht voor meer dan 10 herhalingen. Simpel is het moeilijkst.
 
Testosteronboosters heb je imo niet veel aan. Dan eerder dit: Eet meer noten, neem elke dag 1gr magnesium en squat 2-3x per week met een goed zwaar gewicht voor meer dan 10 herhalingen. Simpel is het moeilijkst.

Het probleem komt in dit geval door een externe factor mogelijk (beta blokker). Dus het effect van voeding en training gaat minimaal zijn op je testosteronwaardes, maar natuurlijk nog altijd positief.
 
Mijn voedingschema is goed uitgemeten. Dagelijks zit er noten of pindakaas in. Minimaal 1gr vet per kg lichaamsgewicht.
Elke dag ook multivitamine, dus magnesium heb ik binnen.
Binnenkort heb ik afspraak met de cardioloog, hopelijk weet ik dan meer.
De huisarts zei toch iets van pillen om de testosteron te boosten. Hopelijk werkt een gewone T booster ook.
 
Mijn voedingschema is goed uitgemeten. Dagelijks zit er noten of pindakaas in. Minimaal 1gr vet per kg lichaamsgewicht.
Elke dag ook multivitamine, dus magnesium heb ik binnen.
Binnenkort heb ik afspraak met de cardioloog, hopelijk weet ik dan meer.
De huisarts zei toch iets van pillen om de testosteron te boosten. Hopelijk werkt een gewone T booster ook.


Met t booster ook oppassen ivm nor(adrenaline) stimulerende stoffen. Check even mijn topic test boosters voor meer info.
 
Ik heb de Extreme Test van XXL besteld. Ik zag zonet dat dit als de beste gecombineerde testosteron booster staat in je topic. Zou deze problemen geven? Ik neem hem zeker ook mee naar de cardioloog
 
Ik heb de Extreme Test van XXL besteld. Ik zag zonet dat dit als de beste gecombineerde testosteron booster staat in je topic. Zou deze problemen geven? Ik neem hem zeker ook mee naar de cardioloog

Het bevat L-dopa uit mucuna pruriens. Dit zou je (nor)adrenaline kunnen verhogen. Bij XXL heb je ook fosfatidylserine van swanson, dit lijkt me voorlopig veiliger icm vitamine D.
 
Het bevat L-dopa uit mucuna pruriens. Dit zou je (nor)adrenaline kunnen verhogen. Bij XXL heb je ook fosfatidylserine van swanson, dit lijkt me voorlopig veiliger icm vitamine D.
Bedankt. Dan heb ik dus de misse besteld. Ik zal zien of het een negatief effect heeft op de hartslag en bloeddruk. Die worden toch meerdere malen per dag gecontroleerd
 
Veel drop gegeten in het verleden? haha
 
Back
Naar boven