AndroidHealthClinic

Testosteron, wat is het en wat doet het?

Bezoekers in dit topic

Oke, we zien wel aan het eind van de week :thumbs:
 
Ja ik dacht ook dat het maar voor 1 week was daarom is het topic van de week toch?

Grappig dat mensen ook echt supplementen posten waarvan ze denken dat deze testosteron verhogen.. Haha..

Waarom post jij niet een artikel?

Volgens mij moet het toch beter kunnen, ik schrijf alleen wat ik zelf uit de mauw kan schudden, zoek wel wat plaatjes erbij op het net maar heb geen info op het net opgezocht omdat ik daar altijd buitenproportioneel lang voor nodig heb om een beetje nuttige en betrouwbare dingen te zoeken op het net..

Er zijn toch zeker wel mensen die dat wel kunnen of, nog beter, die er werkelijk verstand van hebben :D ??
 
Het valt me bij de anderen trouwens wel op dat iedereen denkt dat de testosteron spiegels in de puberteit het hoogste zijn, en dat is volgens mij dus niet waar , volgens mij zijn die bij een volwassen man even hoog.

Je kan denk ik wel zeggen dat de effecten van testosteron in de puberteit het grootste zijn, en daar kan ik zoveel over verzinnen als ik wil aangezien ik het niet weet, het kan komen doordat;
- het is natuurlijk vooral de verandering die opvalt
- de gevoeligheid voor testosteron hoger zou kunnen zijn ? (meer receptoren?)
- GH wordt wel voortdurend lager terwijl je ouder wordt, dit is tijdens de puberteit ook al zo, maar in de puberteit is er nog een piek in IGF-1 en testosteron werkt beter in aanwezigheid van deze peptide hormonen.
-ik heb geen idee of het hier gaat om vrije testosteron,of totale testosteron, de vrije testosteron is vooral van belang want een testosteron molecuul wat aan een plasma-eiwit (vooral SHBG Sex Hormone Binding Globulin, en albumine) zit zit dus niet aan een receptor.
De SHBG concentratie wordt overigens ook beinvloed door oestrogenen. De albumine concentratie wordt ook door allerlei zaken beinvloed en wie weet de mate waarin het testosteron wil binden ook nog wel..

Als iemand het precies weet of nog wat op te merken of aan te vullen heeft zie ik dat ook graag ;)
 
Ik wil hier wel een artikel over schrijven alleen heb ik mijn fysiologie boek niet hier.. Zou dan uiterlijk Zondag worden, aan jullie de keus.
 
Ik wil hier wel een artikel over schrijven alleen heb ik mijn fysiologie boek niet hier.. Zou dan uiterlijk Zondag worden, aan jullie de keus.

wacht je nog op toestemming ofzo? denk niet dat dat nodig is hoor :p
Dus als je vandaag nog tijd hebt dan pak je fysiologie boek maar...
 
Goede bump.

Herinnert me er weer aan dat ik volgens dit topic, DBB's officiele testosteron expert ben :rolleyes:
:banana::rocknana:
 
Mssn ga ik morgen ook ff wat schrijven..
 
bedankt hiervoor.
Ben weer stukken wijzer geworden
 
Vetten zijn juist goed voor je testosteron. Tribulus schijnt niets te doen met je testosteronlevels.
 
Back
Naar boven