MuscleMeat

Testosteron

Bezoekers in dit topic

Ja en daar was geen probleem mee.
Mijn Test zit aan de grens. Prolactine boven de grens. Dhea onder de grens. Ik ben 23 jaar oud.
Daar gaat iets niet goed toch?

Heb je ook wat cijfers ipv "aan boven of onder de grens"
 
Heb je ook wat cijfers ipv "aan boven of onder de grens"

Natuurlijk!
Totaal Test: 13 (10 - 30 nmol/l)
Prolactine: 0.41 (0 - 30 IU/l) !
DHEAS: 1.4 ( 7 - 17 umol/l) !
Cortisol 510 (140 - 690 nmol/l)
SHBG: 40 (18 - 54 nmol/l)
IGF1: 183 (85 - 340 ug/l)

Leeftijd 23 jaar.
Enig advies?
 
Je bijnieren functioneren gewoon niet goed lijkt me dan?
 
Je bijnieren functioneren gewoon niet goed lijkt me dan?

Punjab, waaraan kan je dat zien?
Ik wil dat graag meenemen bij de doktor. Want heb tot nu toe van de huis arts en endo hier niks over gehoort!
Thanks voor het opmerken :)

EDIT: Ben jij dat in je foto punjab? Goede lichaam man. Als dir allemaal gefixed js en ik me beter voel wil ik ook echt aan de bak met bodybuilden.
 
Je cortisol is aan de hoge kant en je DHEA-S is aan de lage kant.. DHEA wordt door de bijnieren gemaakt en kan worden omgezet in testosteron en oestrogeen. Eigenlijk is DHEA dus een prohormoon. DHEA werkt ook stressverlagend. Een hoog cortisol kan allerhande oorzaken hebben, maar in combinatie met een laag DHEA-S zou ik het toch het onderzoeken waard vinden om in die hoek te kijken. Voor de volledigheid zou je naast je testosteron ook je oestrogeen moeten laten prikken. Het ligt in de lijn der verwachting dat naast testosteron, dheas ook oestrogeen aan de lage kant is.
 
Laatst bewerkt:
Nog al logish dat niemand je wil helpen met een waarde van 13nmol. 13nmol is gewoon een normale waarde.

Ja en daar was geen probleem mee.
Mijn Test zit aan de grens. Prolactine boven de grens. Dhea onder de grens. Ik ben 23 jaar oud.
Daar gaat iets niet goed toch?

Ieder mens is anders, daarom is er ook een range waar je tussen moet zitten en daar zit jij gewoon prima tussen dus geen probleem.
 
Je cortisol is aan de hoge kant en je DHEAS is aan de lage kant.. DHEAS wordt door de bijnieren gemaakt en kan worden omgezet in testosteron en oestrogeen. Eigenlijk is DHEAS dus een prohormoon. DHEAS werkt ook stressverlagend. Een hoog cortisol kan allerhande oorzaken hebben, maar in combinatie met een laag DHEAS zou ik het toch het onderzoeken waard vinden om in die hoek te kijken. Voor de volledigheid zou je naast je testosteron ook je oestrogeen moeten laten prikken. Het ligt in de lijn der verwachting dat naast testosteron, dheas ook oestrogeen aan de lage kant is.


Thanks voor alle info Punjab! Ik ga het hier zeker over hebben.
Valt dit ook onder bijnier uitputting?

Nog al logish dat niemand je wil helpen met een waarde van 13nmol. 13nmol is gewoon een normale waarde.



Ieder mens is anders, daarom is er ook een range waar je tussen moet zitten en daar zit jij gewoon prima tussen dus geen probleem.

Ja maar ik voel me totaal niet okay.
Ben 23 maar voel me 80!
Daarnaast zeggen ze dat je testo na 30e gaat dalen. Nou dan zal ik al gauw van de kaart liggen.

Kijk als deze waarden werden geprikt en ik voelde mij okay dan was er niks aan de hand.
Maar ik voel me shit. Letterlijk.
 
Thanks voor alle info Punjab! Ik ga het hier zeker over hebben.
Valt dit ook onder bijnier uitputting?



Ja maar ik voel me totaal niet okay.
Ben 23 maar voel me 80!
Daarnaast zeggen ze dat je testo na 30e gaat dalen. Nou dan zal ik al gauw van de kaart liggen.

Kijk als deze waarden werden geprikt en ik voelde mij okay dan was er niks aan de hand.
Maar ik voel me shit. Letterlijk.


Ik heb geen idee kerel. Maar ik zou je aanraden je in te lezen over alle hormonen in jouw lichaam, zodat je zelf ook beter begrijpen kunt wat er aan de hand is. Begin naast testosteron, oestrogeen, prolactine ook eens bij DHEA.
 
Thanks voor alle info Punjab! Ik ga het hier zeker over hebben.
Valt dit ook onder bijnier uitputting?



Ja maar ik voel me totaal niet okay.
Ben 23 maar voel me 80!
Daarnaast zeggen ze dat je testo na 30e gaat dalen. Nou dan zal ik al gauw van de kaart liggen.

Kijk als deze waarden werden geprikt en ik voelde mij okay dan was er niks aan de hand.
Maar ik voel me shit. Letterlijk.


Al alles uit voeding en supplementen gehaald wat goed is voor je test levels?
Je niet goed voelen kan 101 redenen hebben, als je nu voor jezelf vast stelt dat het door je test levels komt ga je er altijd mee bezig blijven en kom je er nooit van af.

Je verdiepen in trt en op eigen houtje beginnen is een drastische maar ook een optie. Weet niet of het zo werkt, maar als je eigen systeem plat gelegd is door trt en daarna alles opnieuw laat meten zullen ze je wel moeten helpen lijkt mij.
 
Ben zelf een tijdje bij Musarella geweest maar ik zou het je niet direct aanraden. Kost sowieso gigantisch veel geld en je krijgt als je 'geluk' hebt een gel voorgeschreven.
 
Ben zelf een tijdje bij Musarella geweest maar ik zou het je niet direct aanraden. Kost sowieso gigantisch veel geld en je krijgt als je 'geluk' hebt een gel voorgeschreven.

Voor welke redenen was jij daar?
Had ie jou de gel voorgeschreven?

Geld maakt voor mij niet uit als t om mn gezondheid gaat. Verbruik liever paar honderd euro's aan mn gezondheid en dat ik me weer jong voel dan geld uitgeven aan uitgaan of zo.
 
Min of meer dezelfde reden als bij jou, laag testosteron.

Ik ben niet zover gekomen dat ik de gel kreeg want eerst laat hij een hele batterij aan tests uitvoeren (urine, bloed, etc) en waarschijnlijk zal hij dan eerst beginnen met je dieet te veranderen en sta je buiten met een tas of twee aan supplementen die je daarbij dient te gebruiken voor een poos. Tenminste zo was het bij mij, want ik had candida zogenaamd. Schijnt typisch iets te zijn wat vooral in de alternatieve hoek als reden wordt gevonden voor veel kwalen. In ieder geval heb ik een paar maanden mijn dieet aangepast en de supplementen gebruikt (o.a dhea) toen heb ik weer bloed laten prikken, bleek de candida nog erger te zijn geworden en was mijn testosteron nog hetzelfde. Het advies was om simpelweg nog een paar maanden het dieet te volgen en dus ook weer supplementen te kopen, toen had ik er niet zoveel vertrouwen meer in en ben er mee gestopt.

Daarbij vraag ik mij ook af als je via hem gel krijgt voorgeschreven of je die dan vergoedt krijgt aangezien het via een Duitse apotheek komt (staat op mijn oude bestel formulier, misschien is dat nu anders).
 
Min of meer dezelfde reden als bij jou, laag testosteron.

Ik ben niet zover gekomen dat ik de gel kreeg want eerst laat hij een hele batterij aan tests uitvoeren (urine, bloed, etc) en waarschijnlijk zal hij dan eerst beginnen met je dieet te veranderen en sta je buiten met een tas of twee aan supplementen die je daarbij dient te gebruiken voor een poos. Tenminste zo was het bij mij, want ik had candida zogenaamd. Schijnt typisch iets te zijn wat vooral in de alternatieve hoek als reden wordt gevonden voor veel kwalen. In ieder geval heb ik een paar maanden mijn dieet aangepast en de supplementen gebruikt (o.a dhea) toen heb ik weer bloed laten prikken, bleek de candida nog erger te zijn geworden en was mijn testosteron nog hetzelfde. Het advies was om simpelweg nog een paar maanden het dieet te volgen en dus ook weer supplementen te kopen, toen had ik er niet zoveel vertrouwen meer in en ben er mee gestopt.

Daarbij vraag ik mij ook af als je via hem gel krijgt voorgeschreven of je die dan vergoedt krijgt aangezien het via een Duitse apotheek komt (staat op mijn oude bestel formulier, misschien is dat nu anders).
Iedere normale arts schrijft een anti-schimmelmiddel voor bij een candida-infectie, behalve deze kneus dus :roflol: Zie de link met testosteron ook niet.
 
Min of meer dezelfde reden als bij jou, laag testosteron.

Ik ben niet zover gekomen dat ik de gel kreeg want eerst laat hij een hele batterij aan tests uitvoeren (urine, bloed, etc) en waarschijnlijk zal hij dan eerst beginnen met je dieet te veranderen en sta je buiten met een tas of twee aan supplementen die je daarbij dient te gebruiken voor een poos. Tenminste zo was het bij mij, want ik had candida zogenaamd. Schijnt typisch iets te zijn wat vooral in de alternatieve hoek als reden wordt gevonden voor veel kwalen. In ieder geval heb ik een paar maanden mijn dieet aangepast en de supplementen gebruikt (o.a dhea) toen heb ik weer bloed laten prikken, bleek de candida nog erger te zijn geworden en was mijn testosteron nog hetzelfde. Het advies was om simpelweg nog een paar maanden het dieet te volgen en dus ook weer supplementen te kopen, toen had ik er niet zoveel vertrouwen meer in en ben er mee gestopt.

Daarbij vraag ik mij ook af als je via hem gel krijgt voorgeschreven of je die dan vergoedt krijgt aangezien het via een Duitse apotheek komt (staat op mijn oude bestel formulier, misschien is dat nu anders).


Oh tjeetje. Dat is precies wat ik niet hoopte.
Is er geen Anti Aging cliniek zoals in de VS. Waar ze wel of niet hormonen voorschrijven en niet met supplementen aan komen?
 
Iedere normale arts schrijft een anti-schimmelmiddel voor bij een candida-infectie, behalve deze kneus dus :roflol: Zie de link met testosteron ook niet.
Helaas kwam ik daar te laat achter dat het onzin is.... Bovendien is candida niet iets wat je zomaar krijgt, dan moet je toch flink ziek zijn. Speelt wel mee dat als je niet gehoord wordt door de reguliere geneeskunde je dan bij dit soort mensen uitkomt en het dan graag een kans wilt geven.


Oh tjeetje. Dat is precies wat ik niet hoopte.
Is er geen Anti Aging cliniek zoals in de VS. Waar ze wel of niet hormonen voorschrijven en niet met supplementen aan komen?
Bij mijn weten heb je dus AE (Musarella) in Nederland en dan in België de al eerder genoemde Thierry Hertoghe.
 
TS heeft gewoon prima testwaardes dus nog al logish dat hij niet gehoord word door de reguliere geneeskunde
 
TS heeft gewoon prima testwaardes dus nog al logish dat hij niet gehoord word door de reguliere geneeskunde

Ik had zelf 11nmol, en eenmaal 12nmol, en eenmaal 11.5 (ongeveer 300ng/dl is dat) dit viel allemaal binnen de referentieschaal van 10-30 en daarom geen behandeling, waardes in dezelfde categorie als een fucking 100 jarige, volgens de referenties hieronder terwijl ik NET 26 BEN. Het hangt natuurlijk niet alleen af van testwaarden, SHBG en oestrogeen/vrije test spelen hierbij ook een rol, alles in kaart brengen. Maar als jij klachten heb, je vriendin/vrienden merken die klachten, jaren achtereen en je ZIET je leven zo goed als stilvallen?
Ik heb reguliere geneeskunde een dikke middelvinger gegeven:wave:

Doosje clomid/aromasin besteld om de waardes te boosten(12.5mg eod) een maand lang als experiment. En zowaar, vermoeidheid trok weg, depressie stuk minder, ochtenderecties terug en libido iets verbeterd. Echte TRT in de vorm van je systeem compleet platleggen zie ik niet zitten, dus als ik een goede middenweg kan vinden, why not. Ga hiermee naar een endocrinoloog om alles onder toezicht te doen, zoniet, fuck hem. Je hebt godverdomme maar 1 leven man, en die is zo ontzettend kort. Fuck vermoeid zijn en libido-loos je jeugd en volwassenheid doorbrengen.

Overigens:

testosteron-2.jpg



Schermafbeelding_2016_06_03_om_14_40_28.jpg


1.gif


sleeptest2.gif
 
Ik had zelf 11nmol, en eenmaal 12nmol, en eenmaal 11.5 (ongeveer 300ng/dl is dat) dit viel allemaal binnen de referentieschaal van 10-30 en daarom geen behandeling, waardes in dezelfde categorie als een fucking 100 jarige, volgens de referenties hieronder terwijl ik NET 26 BEN. Het hangt natuurlijk niet alleen af van testwaarden, SHBG en oestrogeen/vrije test spelen hierbij ook een rol, alles in kaart brengen. Maar als jij klachten heb, je vriendin/vrienden merken die klachten, jaren achtereen en je ZIET je leven zo goed als stilvallen?
Ik heb reguliere geneeskunde een dikke middelvinger gegeven:wave:

Doosje clomid/aromasin besteld om de waardes te boosten(12.5mg eod) een maand lang als experiment. En zowaar, vermoeidheid trok weg, depressie stuk minder, ochtenderecties terug en libido iets verbeterd. Echte TRT in de vorm van je systeem compleet platleggen zie ik niet zitten, dus als ik een goede middenweg kan vinden, why not. Ga hiermee naar een endocrinoloog om alles onder toezicht te doen, zoniet, fuck hem. Je hebt godverdomme maar 1 leven man, en die is zo ontzettend kort. Fuck vermoeid zijn en libido-loos je jeugd en volwassenheid doorbrengen.

Overigens:

testosteron-2.jpg



Schermafbeelding_2016_06_03_om_14_40_28.jpg


1.gif


sleeptest2.gif

Ik ben het zwaar met je eens.
 
de dokters zwammen maar wat!

Het is heel belangrijk om te weten hoe ze het referentiekader samenstellen en je prolactine is te hoog.
Controleer de volgende ook je oestradiol.

Ik zou je Dostinex en Arimidex voorschrijven. (Arimidex voor als je oestradiol te hoog is)
 
Back
Naar boven