Fitness Seller

Testosteron (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Shodan

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
15 mei 2003
Berichten
47
Waardering
0
Ik wist niet goed waar dit te plaatsen dus ik heb het maar bij gezondheid gezet.
Ik wil wel eerst zeggen dat dit serieuze vragen zijn en ik er ook een serieus antwoord op verwacht.

Ik heb dus gehoord dat klaarkomen je tesosteron gehalte verlaagt. Is het dan beter niet na klaar gekomen te zijn te trainen of maakt dat niet uit?
Is testosteron iets dat belangrijk is tijdens de training om veel kracht te hebben of is het iets dat belangrijk is de hele dag door als je spieren herstelen?
En zijn er dan momenten op de dag dat een man natuurlijke 'testosteronpieken heeft' waarop het voordelig zou zijn om te trainen?
 
beter na je training idd

trainen,klaarkomen en dan eten

t schijnt dat je testosteron idd pieken kent, maar waar dat van afhankelijk is???

wel uiteraard aan je voeding

in de loop van je leven stijgt de hoeveelheid testos tot je 25 bent. daarna nemen de zgn. cellen van Leydig die zorgen voor de aanmaak van deze hormone, af met let wel, duizenden per dag.

door lage tetsos.gehalte neemt botontkalikng toe en spierkracht en je libido dalen ook behoolrijk. door te sporten krik je je testos op. maar dan wel kort en intensief (komt dat mooi uit:D ). indien je langer sport stijgt de tegenhangende hormoon, corrtisol.

tevens help coïtus ook je tetsos omhoog te jagen. niet allen door te doen maar ook door eraan te denken.(dat verklaart dat wij mannen de hele dag aancoïtus denken, onbewust houden wij onze tetstosgehalte hoog;) ). een erectie krijgen is ook bevordelijk voor je gehalte. hangt samen met bovenstaande dus.
wel tegnstrijdig dan als je masturbeert dat t dan daalt maar t is helaas niet anders:(

rg belangrijk qua voeding is zink. haal dat uit rood vlees, ongeraffineerde graanproducten, noten en zuivel.

drop daarentegen is funest voor je testosgehalte. dit komt door en zgn. zuur (vraag me niet welke:) ) dat zich in drop bevindt die zorgt voor een afname van je hormoonspiegel.

wiet en hashies zijn ook funest voor tetsos, maar ik ga ervan uit dat je daar zowiezo al niet te veel van neemt laat staan helemaal niet. ditzelfd geld voor alcohol. dit hangt samen met de cellen van Leydig die worden aangetsast door alcohol.

en bovenal is rust heel belangrijk. ontspannen sfeer en niet stressen wat dus zorgt voor jawel, cortisol.

kortom: tetsostero behoudt je spiermassa en is dus wel zker belangrijk. onverzadigde vetten zouden volgens mij ok veel voordelen bieden.
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by Shodan
Ik wist niet goed waar dit te plaatsen dus ik heb het maar bij gezondheid gezet.
Ik wil wel eerst zeggen dat dit serieuze vragen zijn en ik er ook een serieus antwoord op verwacht.

Ik heb dus gehoord dat klaarkomen je tesosteron gehalte verlaagt. Is het dan beter niet na klaar gekomen te zijn te trainen of maakt dat niet uit?
Is testosteron iets dat belangrijk is tijdens de training om veel kracht te hebben of is het iets dat belangrijk is de hele dag door als je spieren herstelen?
En zijn er dan momenten op de dag dat een man natuurlijke 'testosteronpieken heeft' waarop het voordelig zou zijn om te trainen?

hier kan ik heel simpel op antwoorden :

klaarkomen gaat je testosteron gehalte ten eerste niet verlagen, maar verhogen. verder is het verschil ZO MINIEM dat het echt waar niets uitmaakt.
 
Kijk, training veroorzaakt een dip in je serum testosteron.
Een tijdje na die training gaat er echter een supercompensatie volgen die die dip probeerd te herstellen, en er zelfs bovenuit komt.

Training verhoogt dus indirect je test

Het verlangen zelf naar coïtus boost ook je test en omgekeerd. (meer test zorgt voor meer zin in coïtus)

Na de daad zelf stabiliseerd het dan weer naar een normaal niveau.

Het beste moment om coïtus te hebben is dus een tijdje na de training, of er direct na.
 
maar als je nu de kans hebt om voor je training coïtus te hebben moet je nou wel niet zeggen van : nee schat want hierna ga ik trainen en kan ik niet lekker groeien.
want anders ga je problemen tegemoet waardoor je weleens geen coïtus meer zou kunnen hebben :D
 
roflol! :D

Lig jij ff onder de sloef ;)
 
Re: Re: Testosteron

Originally posted by Spike
.... hier kan ik heel simpel op antwoorden :

klaarkomen gaat je testosteron gehalte ten eerste niet verlagen, maar verhogen ....

Nee hoor precies andersom : na het klaarkomen daalt bij mannen het test level.
Bij vrouwen stijgt daarintegen het test-level na het orgasme.

Groet Smalluser :thumb:
 
Vaak is het bij zulke dingen zo dat een daling wordt opgevolgd door een steiging en vice versa. Ik denk dat het voor de totale productie op het einde van de dag niks zal uitmaken. Als er verschil zou zijn dan is dit miniem en zul je hier niks van merken.
 
@burn : is ook zo zijn moment-opnamen.

Groet Smalluser :thumb:
 
Originally posted by burn
Vaak is het bij zulke dingen zo dat een daling wordt opgevolgd door een steiging en vice versa. Ik denk dat het voor de totale productie op het einde van de dag niks zal uitmaken. Als er verschil zou zijn dan is dit miniem en zul je hier niks van merken.
Met de nadruk op: "...op het einde van de dag..."

Op lange termijn zit het dus ff anders, mensen die een sportief leven leiden en gezonder eten zullen een hogere test hebben dan iemand die heel de dag chips eet achter zijn/haar pc.

Dus training geeft een supercompensatie die wel degelijk invloed heeft op het totaalpakket en endocriene gezondheid.

Als testosteron dalen en pieken geen invloed zouden hebben dan zouden we ook bijna geen spiergroei zien omdat test een deel uitmaakt van de supercompensatie waar groei uit voortkomt.
 
Re: Re: Re: Testosteron

Originally posted by smalluser


Nee hoor precies andersom : na het klaarkomen daalt bij mannen het test level.
Bij vrouwen stijgt daarintegen het test-level na het orgasme.

Groet Smalluser :thumb:

welja, het daalt terug naar de normale level dan.

dus klaarkomen of niet doet eigenlijk heel weinig voor je test-levels en is verwaarloosbaar :D
 
Hé, we zijn net op TeenBB beland... alleen nog iemand die vraagt ofdat je sperma ook testosteron is en we zijn er!
;)
 
Originally posted by Big Byron
Hé, we zijn net op TeenBB beland... alleen nog iemand die vraagt ofdat je sperma ook testosteron is en we zijn er!
;)

onwetend (dom zo je wilt) maar niet zo stom:D
 
Originally posted by admin

Met de nadruk op: "...op het einde van de dag..."

Op lange termijn zit het dus ff anders, mensen die een sportief leven leiden en gezonder eten zullen een hogere test hebben dan iemand die heel de dag chips eet achter zijn/haar pc.

Dus training geeft een supercompensatie die wel degelijk invloed heeft op het totaalpakket en endocriene gezondheid.

Als testosteron dalen en pieken geen invloed zouden hebben dan zouden we ook bijna geen spiergroei zien omdat test een deel uitmaakt van de supercompensatie waar groei uit voortkomt.

Ik doelde op de vraag over het klaarkomen. Deze korte pieken en of dalen zullen geen invloed hebben. Daarom zei ik ook 'op het einde van de dag'. Wanneer de dagelijkse productie van testosteron niet veranderd, dan zie ik niet in hoe er op lange termijn een verschil kan zijn.
 
Originally posted by burn


Ik doelde op de vraag over het klaarkomen. Deze korte pieken en of dalen zullen geen invloed hebben. Daarom zei ik ook 'op het einde van de dag'. Wanneer de dagelijkse productie van testosteron niet veranderd, dan zie ik niet in hoe er op lange termijn een verschil kan zijn.
Het is zelfs bewezen dat mannen die getrouwd zijn en mannen die vrijgezel zijn duidelijke verschillen tonen in testosteron waarden. (1)
Dus actief zijn, zowel op vlak van sport als op vlak van coïtus, heeft op lange termijn zeker een invloed.

1 http://www.newscientist.com/news/news.jsp?id=ns99992310
 
Originally posted by admin

Het is zelfs bewezen dat mannen die getrouwd zijn en mannen die vrijgezel zijn duidelijke verschillen tonen in testosteron waarden.
Dus actief zijn, zowel op vlak van sport als op vlak van coïtus, heeft op lange termijn zeker een invloed.

t is zelfs gebleken uit onderzoek naar mannen die vaker masturbeerden dat ze meer tetsos hebben
 
Originally posted by admin
.... Het is zelfs bewezen dat mannen die getrouwd zijn en mannen die vrijgezel zijn duidelijke verschillen tonen in testosteron waarden.
Dus actief zijn, zowel op vlak van sport als op vlak van coïtus, heeft op lange termijn zeker een invloed ....

:D Zie je wel .... je MOET getrouwd zijn om SEX te hebben ;)

Groet Smalluser :thumb:
 
Back
Naar boven