MuscleMeat

Teveel afvallen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Elouw

Cool Novice
Lid geworden
28 aug 2016
Berichten
86
Waardering
18
Lengte
1m85
Massa
84kg
Beste allemaal,

Een week of 2 ben ik begonnen met cutten.
Toen ik begon waren mijn stats als volgt:

Lengte: 183 cm
Gewicht: 84 kg
Vetpercentage: 17-18%

Ik train gemiddeld 4 keer per week (altijd al gedaan)

Ik zou volgens de Harris Benedictformule op een onderhoud komen van 3061 Kcal.
Ik heb besloten daar wat onder te zitten, dus ik eet ruim 2 weken gemiddeld 2700 Kcal per dag.
Daarnaast ben ik meer cardio gaan doen (bij elkaar gemiddeld 10 km hardlopen per week)
Ik werk daarbij ongeveer 50 uur in de week; 32 uur een kantoorbaan en 20 uur op een soort markt.
Sinds ik ben gaan cutten ben ik weer gebruik gaan maken van creatine. Mijn doel is een vetpercentage van 13 - 15%.

Nu zijn we twee weken verder, en ben ik liefst 2,1 kg afgevallen. Ik las dat het "gezond" is om rond de 500 gram per week af te vallen. Tot nu toe zit ik daar dus vet boven. Je zou zeggen dat ik dan teveel afval. Echter boek ik tijdens mijn trainingen elke keer weer progressie op alle fronten met hetzelfde schema. Ik lift aanzienlijk meer dan voor mijn cut.

Wat zeggen jullie? Kcal iets naar boven afstellen zodat ik iets minder snel afval? Of lekker zo doorgaan omdat ik nog steeds progressie boek, zodat ik sneller weer kan beginnen met (clean) bulken?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Dankjewel
 
De eerste week is het vooral vocht wat je kwijtraakt. Je kunt het nog even aanzien of je nog steeds zo snel afvalt na nu.
 
De eerste week is het vooral vocht wat je kwijtraakt. Je kunt het nog even aanzien of je nog steeds zo snel afvalt na nu.

Maar Creatine houdt weer vocht vast toch? of weegt dat niet op tegen het vocht wat je verliest als je begint met cutten?
 
Niet echt. Creatine zorgt dat de spieren meer vocht vast houden. Er zit ook nog vocht op andere plekken zoals huid.
 
Precies wat RaceRookie zegt, in de eerste 1/2 weken val je gigantisch veel vocht vast. Toen ik begon met mijn cut van dit jaar, verloor ik 3kg in de eerste week #mind=blown

Dit zal waarschijnlijk wel even vast gaan zitten, en verlies je vanaf dat punt gewoon vet. Maak je niet druk, je eet nog gewoon 2700 dus het zal echt niet veel te weinig zijn!
Het gewicht wat je van creatine aankomt (intracellulair, dus in je spieren) zal nog wel even duren, het duurt altijd even een tijdje tot creatine in je systeem zit.

Dus, kort maar krachtig: Lekker doorgaan met cutten!
 
Ik kom van creatine binnen een paar dagen al flink aan normaal gesproken. Ga er ook wel behoorlijk extra bij drinken.
 
Creatine doet bij mij niets. Ik ben een non-responder.
 
Creatine doet bij mij niets. Ik ben een non-responder.

Misschien eet je al veel rood vlees?

Ik weet eigenlijk niet of creatine enkel placebo is bij me of echt een verschil uitmaakt. Neem het wel regelmatig :)
 
Ik kom van creatine binnen een paar dagen al flink aan normaal gesproken. Ga er ook wel behoorlijk extra bij drinken.

Dit is de eerste keer dat ik consistent creatine gebruik. Ik heb mezelf vorig jaar aangeleerd om 3-4 liter water te drinken dus ik drink niks extra's.
 
Niet echt. Af en toe een biefstukje.
Merk geen gewichtsverschil en geen krachttoename. Helemaal niets.
Krachtstoename is nu wel moeilijk in te schatten vind ik aangezien het hier om een miniem verschil gaat ;) Maar ik merk er zelf ook weinig van eerlijk gezegd...
 
en is uw vet% ook verminderd?
 
Ik ben nu sinds 1 maart aan het cutten met 1 week onderbreking en ben pas 3.5 kg kwijt. Ik doe weliswaar geen cardio, alleen af en toe het vuilnis buiten en een blokje om:-)(15 minuutjes of zo))) LOL
 
Beste allemaal,

Een week of 2 ben ik begonnen met cutten.
Toen ik begon waren mijn stats als volgt:

Lengte: 183 cm
Gewicht: 84 kg
Vetpercentage: 17-18%

Ik train gemiddeld 4 keer per week (altijd al gedaan)

Ik zou volgens de Harris Benedictformule op een onderhoud komen van 3061 Kcal.
Ik heb besloten daar wat onder te zitten, dus ik eet ruim 2 weken gemiddeld 2700 Kcal per dag.
Daarnaast ben ik meer cardio gaan doen (bij elkaar gemiddeld 10 km hardlopen per week)
Ik werk daarbij ongeveer 50 uur in de week; 32 uur een kantoorbaan en 20 uur op een soort markt.
Sinds ik ben gaan cutten ben ik weer gebruik gaan maken van creatine. Mijn doel is een vetpercentage van 13 - 15%.

Nu zijn we twee weken verder, en ben ik liefst 2,1 kg afgevallen. Ik las dat het "gezond" is om rond de 500 gram per week af te vallen. Tot nu toe zit ik daar dus vet boven. Je zou zeggen dat ik dan teveel afval. Echter boek ik tijdens mijn trainingen elke keer weer progressie op alle fronten met hetzelfde schema. Ik lift aanzienlijk meer dan voor mijn cut.

Wat zeggen jullie? Kcal iets naar boven afstellen zodat ik iets minder snel afval? Of lekker zo doorgaan omdat ik nog steeds progressie boek, zodat ik sneller weer kan beginnen met (clean) bulken?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Dankjewel

teveel afvallen kan geen kwaad, als het maar hoofdzakelijk vet is...spieren zal je altijd kwijt raken tijdens cutten, die bouw je naderhand snel weer op!
 
Back
Naar boven