MuscleMeat

Teveel bloedtoevoer! (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Beatbuster

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
27 okt 2002
Berichten
8
Waardering
0
Als ik mijn armen ga trainen, krijg ik heel veel bloedtoevoer in mn RECHTER arm.

Dit is opzich wel lekker gevoel, omdat hij dan helemaal strak staat, maar mn andere arm is het veeeeel minder mee. Hoe kan dit? ik train ze allebij even zwaar.

soms heb ik echt zoiets van jeetje, mn arm word helemaal volgepompt met bloed! haha. als ik mn arm dan ook even langs mn lichaam laat hangen voel ik de druk van het bloed in mn vingertoppen!

opzich wel lekker al die aders over je arm heen :) maartoch heb ik zoiets van "is dit wel goed?" omdat het dus links veel minder is. daar krijg ik die druk niet in mn vingertoppen.


(ik ben overigens rechts).
 
Hoe hoog zijn je reps? hoeveel sets doe je? Een pump is eigenlijk niet zo goed als men denkt, je groeit niet van een pump al voelt het soms goed.
Je kan het vermijden door je sets korter en intenser te maken.
Een pump ontstaat doordat je hoge reps doet en daardoor alle bloed uit de vezel duwd, met als gevolg dat deze daarna volpompt en de afvalstoffen vasthoudt. Dit maakt dat er veel lactaat kan opstapelen (verzuring) die blijft dan in je spieren zitten en dat maakt dat je de sets daarna niet optimaal kan trainen.
Maak eveneens je rust tussen sets langer zodat de bloed afvoer en toevoer beter verloopt en je herstel tussn sets completer is.
 
probeer je eens meer te concentreren op je linkerarm.
Misschien dat dat helpt.
 
Pomp dus slecht?

Hi T

dus als ik het goed begrijp moet weten nu de pomp vermijden ? En effe voor de duidelijkheid: Als er zich veel zuur in je spieren opbouwt dan groei je toch niet meer goed? Waarom wordt er altijd verteld dat je spier groeit dan ? ???
Heb je een artikel waar dit misschien wat uitvoeriger wordt behandelt ? Want ik kom niet helemaal uit van je beschrijving.

Xerxes
 
Ben het met T eens. Ik heb wel eens trainingen dat ik helemaal geen "pomp"voel, en dan toch heerlijk getraind heb en goede resultaten haal. Dat pompen met 20 reps en tientallen sets is wel leuk, maar niet echt effectief.
Dan heb je ook nog het zogenaamde Flushing principe: zoveel mogelijk bloed in je spier zien te pompen. Is wel leuk voor een keer, maar effectief? Vast niet.

Wil je dat gevoel toch in je linkerarm krijgen. Als je klaar bent met je set links een lichter gewicht pakken en nog een paar herhalingen maken.
 
He Xerxes ik zal het artikel eens opzoeken voor je.
Theorie is dat zware korte sets eigenlijk niet lang genoeg zijn om bloed in je spier te pompen maar wel de schade toebrengen die later gaat herstellen en de groei veroorzaakt.
Doe 50 biceps curls met 10 kilo, wedden dat je de pomp van je leven hebt? Maar groeien doe je voor geen meter.
 
Nu de pomp toch ter sprake komt.

Na biceps trainen heb ik 2 uur lang een lekker pomp, waardoor ik met me vingers me schouders niet kan aanraken, maar zoals gezegd na 2uur kan het weer.
Een trainingsmaat beweert dat hij een pomp 2dgn houd kan dit?

En tijdens borsttrainen kan ik door de pomp met tieten niet eens meer aanspannen :D :D
 
brrrrrr! dat gaat wel ERG ver :-D, vind je zelf ook niet? Dat zou mij niet echt lekker gevoel geven kwa trainen.

want dat gaf die pump die ik nu had in rechter arm ook niet, das haast beetje TE ... ok, ziet er wel bruut uit. maar als je door gaat trainen heb je echt het idee dat je arm uit elkaar ploft! ;)
 
Nope helemaal niet.
 
Back
Naar boven