Fitness Seller

Teveel cardio in cut

Bezoekers in dit topic

Net voor het eerst 45 gelopen op de loopband 10% helling 4.4 km/h. Ik merkte het wel in mijn benen maar niet echt qua hartslag of inspanning. Morgen even kijken wat of het spierpijn oplevert of niet. Als het geen spierpijn oplevert dan kan ik roei sessies die veel intensiever zijn vervangen door dit om de gehele belasting op mijn lichaam iets naar beneden te brengen en toch redelijk cardio te doen.

Wel lekker zo trainen TV aan Vikings kijken en gewoon lopen. Ok ik zweet wel en voel het wat in mijn benen maar komt niet in de buurt van een roeisessie qua inspanning. Wel iets langer 45 min ipv ongeveer 25 maar dat is niet echt een probleem.
 
Ok dag verder en geen spierpijn in mijn hamstring of kuiten. Lijkt erop dat dit me niet echt belast. Dus kan dit gebruiken als LISS cardio. Ik heb nog veel te leren over cardio maar wil uiteindelijk elke dag wat doen. Ik heb een zittend beroep dus dat moet kunnen.

Maar het hele intensieve roeien dat moet ik niet teveel doen. Zit altijd een groot deel van de tijd op 90+% van de max hartslag. Dus dat hakt er wel in.

Toen ik nog in mijn andere huis woonde buiten bangkok had ik een soort van parkje voor de deur. Dan ging ik altijd met 2 24 kg kettle bels rondjes lopen in het parkje (met straps). Deed mijn onderarm nog genoeg pijn. Was wel leuk om te zien kon eerst heel ver lopen en dan neerzetten en weer door. Maar dat werd natuurlijk een steeds korter rondje doordat ik moe werd. Was wel lekker om te doen leuke vorm van cardio voor mij.

Helaas is dat wat lastig waar ik nu woon.
 
Net weer even 50 minuten gelopen ik merk het wel in mijn benen, maar goed is minder belastend als het roeien. Na het lopen even het zwembad in en dan weer gewoon werken. Nu alleen nog even kijken hoe de assault bike werkt en zien of ik die op lagere intensiteit kan gebruiken.
 
Gewicht blijft redelijk stabiel :treuren:

Maar mijn metingen van mijn buikomtrek blijven afnemen weer een CM minder deze week. :D

Blij dat ik verschillende soorten metingen doe.

Ik liep te klagen over de vetmeting op mijn weegschaal, ik vertrouw die nog steeds niet maar (omdat mijn vet % maar niet zakte terwijl de CM wel zakte) maar nu deze week is het consistent een paar % lager als in vorige weken. Dat betekend niet dat ik het vertrouw maar elk beetje positief iets is wat.

Maar meest belangrijke is wel dat de CM lager zijn. Ik laat wekelijks mijn buikomvang meten.
 
Back
Naar boven