Fitness Seller

teveel eiwit is slecht! 1,1 gram eiwit per kg is voldoende!

Bezoekers in dit topic

Red devil

Advanced Bodybuilder
20 jaar lid
Waardering
2
Althans volgens een vriendin van iemand anders van een ander forum (een dietiste).

Ik citeer:

Een mens heeft ongeveer 0,8 g. eiwit per kg. lichaamsgewicht nodig. Bodybuilders hebben misschien iets extra's nodig, maar dat schijnt niet meer dan 0,1 a 0,3 g/kg te zijn, wat eigenlijk iedere Nederlander al neemt. Bovendien is het nog zo dat je spieren niet meer eiwitten gebruiken voor de opbouw, voor de opbouw zijn vooral ook koolhydraten nodig, voor de processen om spieren groter te maken. Een teveel aan eiwit wordt afgebroken waarbij ureum vrijkomt en wat voor een te grote nierbelasting zorgt. Ureum is een giftige stof, normale gezonde mensen plassen dat ureum gewoon uit.

Ik zou gewoon asap stoppen met die eiwitten. Probleem is dat BodyBuilders alleen luisteren naar de persoon met de grootste spieren, wat misschien begrijpelijk is. Een jaar of twee jaar teveel eiwitten gebruiken is al behoorlijk schadelijk voor je lichaam. Veel mensen denken dat dietisten alleen een soort gewichtsconsulenten zijn ofzo, m`n vriendin doet gewoon werk in een groot ziekenhuis. Het wel handig
dat je weet wat waar is en wat niet waar is, als je met levensbedreigende situaties te maken hebt (anorexiapatienten, kankerpatienten en nierpatienten bijv.). Anders moet je een keer op de nier-dialyse komen kijken

Nu heb ik niet zo 123 de linkjes naar artikelen/informatieve sites bij de hand om mijn beweringen te onderbouwen.
Ik weet haast zeker dat er hier mensen zijn die vast wel vaker een dergelijke discussie gevoerd hebben en die misschien alles al online hebben staan?

wat mijn verteld is is dat teveel eiwitten niet erg... je kan overdrijven natuurlijk. maar als je gewoon ong 3-5 gram per 1 kg lg aanhoudt er niet veel aan de hand is.

TENZIJ je probeerd je eiwittinname van producten met een hoog eiwitconcentratie (WHEY proteine etc). want omdat t zon hoge concentratie eiwitten heeft en dus schadelijk kan zijn voor je organen (nieren vooral).

als je gewoon 90% van je eiwitinname van normale producten is zoals melk/kwark/kip/vis etc. zal t helemaal niet schadelijk zijn. want t overschot aan eiwitten dat je niet gebruikt, verlaat t lichaam en een heel klein deel zal waarschijnlijk als vet worden opgeslagen.. maar dat t superschadelijk voor je? lijkt me sterk... ik denk dat mensen beter moeten oppassen dat ze niet teveel suikers eten en te dik worden daardoor, dan dat ze op zn eiwitinname moeten letten.

Kolere gas zekers te weten! haha donders... maar ik die altijd 1 gram per pond lichaams gewicht. En als ik merk te kort kom gewoon opvoeren. Maar dat doen die scheten dan ook :)

Geen enkele studie heeft ooit aangetoond dat mensen met gezonde nieren negatieve effecten ondervinden van een hoog proteine dieet. Alleen mensen met door ziekte beschadigde nieren kunnen zo'n dieet niet aan.

Frenkpie zei:
wat mijn verteld is is dat teveel eiwitten niet erg... je kan overdrijven natuurlijk. maar als je gewoon ong 3-5 gram per 1 kg lg aanhoudt er niet veel aan de hand is.
5 gram per kg? begin jij daar maar eens aan als je 120 weegt :eek:

het is 3-5 lg oftewel vetvrije massa..... maarem... fjine uitspraak, dat 'schijnt niet meer dan 0,1 a 0,3 g/kg te zijn'. ik hoop dat je de bron kunt weervinden, vraag me af waar die mensen het op baseren. Het moet toch ergens vandaan komen, al vind ik het ongeloofwaardig...

Nou ik heb 3 jaar lang rond de 80 gr eiwitten gegeten, ben toen over gegaan naar 2,2 gr per lichaams kilo. En ben in een halfjaar 8 kilo aan gekomen.
Ze kan me meer vertellen.

Jopie

Red devil zei:
Althans volgens een vriendin van iemand anders van een ander forum (een dietiste).

Ik citeer:

Nu heb ik niet zo 123 de linkjes naar artikelen/informatieve sites bij de hand om mijn beweringen te onderbouwen.

Jij denkt erzelf net zo over?:)
sporters (waaronder voornamelijk BB) hebben eenmaal eiwitten nodig om te herstellen.

Bovendien is het nog zo dat je spieren niet meer eiwitten gebruiken voor de opbouw, voor de opbouw zijn vooral ook koolhydraten nodig, voor de processen om spieren groter te maken

kh vormt de belangroijkste brandstof en die heb je idd nodig om te groeien. neem je te weinig kh dan zullen de spieren laag zitten in spierglycogeen en beland je in katabole situatie. dus is t van belang om anabool te blijven. en daar komen kh dus om de hoek kijken.

kh zorgt voor afgifte van insuline, krsachtigste spieropbouwend hormoon in je lichaam. dit bevordert de transport van aminozuren naar je spieren...en dat zorgt dus voor hertsel en dus groeiproces.

mar om terug te komen op eiwitten, (al veel topics over geweest) heb je toch ongeveer 2.2. gram per lich gewoicht nodig en dit te verdelen over 5 a 6 maaltijden per dag.. en dan zit je nu eenmaal een stuk hoger dan de modale burger die niet traint en niets om zn spieren geeft.
spieren hebben nu eenmaal genoeg eiwitten nodig om te herstellen en met 1 gram per kilo kom je daar nu eenmaal niet ver mee.

de meeste BB leven op aardig wat meer eiwitten dan wat jij aangeft en die gaan al de nodige jaartjes mee

Probleem is dat BodyBuilders alleen luisteren naar de persoon met de grootste spieren, wat misschien begrijpelijk is

en leg mij eens uit dat diegene die in mn ogen hier t meste verstand van voeding heeft (burn) ook niet de allergrooste is. sorry Burn:) maar t is omdat diegene (burn dus) geen noodzaak vind om groot te zijn, maar de kennis is er wel degelijk..zelfde geld voor King (nog geen fotos dus kan niet over oordelen..hint hint:))

dit is weer zon vooroordeel dat kennis gelijk moet staan aan omvang..

hoe dan ook, suikers en verzadigde vetten zijn van een veel slechtere invloed op ons lichaam

Ja jongens, ik wil links zien :) referenties, iemand moet die toch al eens hebben opgezocht?

Mans zei:
Geen enkele studie heeft ooit aangetoond dat mensen met gezonde nieren negatieve effecten ondervinden van een hoog proteine dieet. Alleen mensen met door ziekte beschadigde nieren kunnen zo'n dieet niet aan.

Idd., kan ze die bewering met een wetenschappelijk onderzoek bewijzen?

dandyman zei:
Jij denkt erzelf net zo over?:)
sporters (waaronder voornamelijk BB) hebben eenmaal eiwitten nodig om te herstellen.

Neen, zo denk ik er niet over, maar veel van mijn info is wel van "horen zeggen" en derden, dus ik vroeg me af waar al dat op gebaseerd is.

:)

op de behoefte van de normale burger die gewoon wertk, 3 maal per dag een te grote maaltijd naar binnen werkt, tussendoor de nodige suikers en verzadigde vetten uit de muur/automaat haalt, thuiskomt en bij moeder de vrouw dus zn 3e maaltijd naar binnen werkt in de vorm van 3 grote borden met veel jus, vervolgesnzich op de bank voor de tv stationeert om er de komende uren niet van af te komen en zich ondrtussen volstouwt met een zak chips..

en tja, die heeft niet zoveel herstel van zn spieren nodig idd:)

dandyman zei:
op de behoefte van de normale burger die gewoon wertk, 3 maal per dag een te grote maaltijd naar binnen werkt, tussendoor de nodige suikers en verzadigde vetten uit de muur/automaat haalt, thuiskomt en bij moeder de vrouw dus zn 3e maaltijd naar binnen werkt in de vorm van 3 grote borden met veel jus, vervolgesnzich op de bank voor de tv stationeert om er de komende uren niet van af te komen en zich ondrtussen volstouwt met een zak chips..

en tja, die heeft niet zoveel herstel van zn spieren nodig idd:)

dandyman zei:
ja hallo, mag ik een grote gezinszak friet met een beker mayo, 4 frikandellen, 1 schnitzel en euh...ff kijken..doe nog maar 3 goulashkro..ah maak daar maar 2 goulashkroketten van en 1 gewone kroket.
en nee, hoeft geen tas omheen. ik eet het hier wel op, ik moet groeien

de ironie van dandyman :D

maarum.. ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar wetenschappelijk onderzoek omtrent deze bewering...

en verder eigenlijk beetje oftopic maar goed, als het niet mag zeg maar ff en dan start ik een nieuwe thread, maarum... kwark... magere kwark.. tis zo smerig... kwark met een zooitje vruchten erdoorheen enzo voor de smaak (gewoon die je koopt niet zelfgemaakt) zit er veel verschil in? ik bedoel, maakt het effectief wat uit welke ik eet?

jimmy101 zei:
:D back at ya:)

jimmy101 zei:
en verder eigenlijk beetje oftopic maar goed, als het niet mag zeg maar ff en dan start ik een nieuwe thread, maarum... kwark... magere kwark.. tis zo smerig... kwark met een zooitje vruchten erdoorheen enzo voor de smaak (gewoon die je koopt niet zelfgemaakt) zit er veel verschil in? ik bedoel, maakt het effectief wat uit welke ik eet?

start maar een eigen..nee hoor.:)

verschil: suikers en minder eiwitten bij kwark met smaak
dus wel degelijk verschil

Is voor mij alleen maar weer een bewijs dat de "beroepswereld" (lees dietisten) zoals gewoonlijk zwaar achter de feiten aanholt (lees achterloopt)

Als je wat onderbouwd over eiwit wilt lezen

[Link niet meer beschikbaar]

Is van onze eigen Kris

Ik zit trouwens zelf al jaren aan de 3 - 3.5gr/kg VVM zonder ergens last van te hebben

ben blij toe..is een verdomd goede link van 3:thumb:

maar idd, gebed zonder eind he:)

3XL zei:
Is voor mij alleen maar weer een bewijs dat de "beroepswereld" (lees dietisten) zoals gewoonlijk zwaar achter de feiten aanholt (lees achterloopt)

Als je wat onderbouwd over eiwit wilt lezen

[Link niet meer beschikbaar]

Is van onze eigen Kris

Ik zit trouwens zelf al jaren aan de 3 - 3.5gr/kg VVM zonder ergens last van te hebben

Thanks!
Zoiets zocht ik.

Ouder Topic: dit topic heeft al een tijdje geen reactie meer gehad.
Je kan nog iets toevoegen als dit relevant is of in een nieuw topic.
Back
Naar boven