Althans volgens een vriendin van iemand anders van een ander forum (een dietiste).
Ik citeer:
Nu heb ik niet zo 123 de linkjes naar artikelen/informatieve sites bij de hand om mijn beweringen te onderbouwen.
Ik weet haast zeker dat er hier mensen zijn die vast wel vaker een dergelijke discussie gevoerd hebben en die misschien alles al online hebben staan?
Ik citeer:
Een mens heeft ongeveer 0,8 g. eiwit per kg. lichaamsgewicht nodig. Bodybuilders hebben misschien iets extra's nodig, maar dat schijnt niet meer dan 0,1 a 0,3 g/kg te zijn, wat eigenlijk iedere Nederlander al neemt. Bovendien is het nog zo dat je spieren niet meer eiwitten gebruiken voor de opbouw, voor de opbouw zijn vooral ook koolhydraten nodig, voor de processen om spieren groter te maken. Een teveel aan eiwit wordt afgebroken waarbij ureum vrijkomt en wat voor een te grote nierbelasting zorgt. Ureum is een giftige stof, normale gezonde mensen plassen dat ureum gewoon uit.
Ik zou gewoon asap stoppen met die eiwitten. Probleem is dat BodyBuilders alleen luisteren naar de persoon met de grootste spieren, wat misschien begrijpelijk is. Een jaar of twee jaar teveel eiwitten gebruiken is al behoorlijk schadelijk voor je lichaam. Veel mensen denken dat dietisten alleen een soort gewichtsconsulenten zijn ofzo, m`n vriendin doet gewoon werk in een groot ziekenhuis. Het wel handig
dat je weet wat waar is en wat niet waar is, als je met levensbedreigende situaties te maken hebt (anorexiapatienten, kankerpatienten en nierpatienten bijv.). Anders moet je een keer op de nier-dialyse komen kijken
Nu heb ik niet zo 123 de linkjes naar artikelen/informatieve sites bij de hand om mijn beweringen te onderbouwen.
Ik weet haast zeker dat er hier mensen zijn die vast wel vaker een dergelijke discussie gevoerd hebben en die misschien alles al online hebben staan?