MuscleMeat

Teveel eiwitten een probleem

Bezoekers in dit topic

sjorsdoren94

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
25 dec 2013
Berichten
1.526
Waardering
316
Lengte
1m82
Massa
93kg
Vetpercentage
20%
Is teveel eiwitten eten een probleem of doet het er niet echt toe?
denk altijd zelf liever teveel eiwitten dan vetten toch ?
80 kg en eet zon 280/300 eiwitten
 
Doet er wss niet echt toe maar waarom zou je dat doen?
Beetje extra eiwit is ook niet erg maar je zit op wel erg veel eiwit...
Wat eet je wel niet om daaraan te komen?
Zou liever wat omruilen voor carbs tbh
 
2.5 keer je lichaamsgewicht in kilo is al aardig ruim.
 
300 gram eiwitten? Wtf, eet je 1.5 kilo kip per dag ofzo.
 
mijn macro,s zijn
kcal 3730
koolhy 415
vet 108
eiwit 273
 
30-35 gram per maaltijd lijkt me genoeg. Dan zit je, met zes maaltijden, op 180-210 gram per dag.
 
Ik neem altijd 3 shakes per dag als ontbijt 1, smiddags 1 en avonds na het sporten omdat het ik het makkelijk bij een maaltijd kan nemen zonder dat het super vult want anders krijg ik zoveel callorieen niet weg.
voor de rest kwark, vlees, drink yoghurt, en eiren dat soort dingen.
 
5 shakes per dag, not sure if srs.
Misschien beginnen met dat niet te doen.
 
eiwitten zijn zo 1980
 
5 shakes per dag, not sure if srs.
Misschien beginnen met dat niet te doen.

Hij neemt er 3,shakes zijn niet meteen slecht een prima aanvulling op normale voeding.
 
Precies bij mijn maaltijden neem ik er dan een shake bij anders krijg ik die 3700 nooit bij elkaar
daardoor vliegen die eiwitten wel omhoog maarja dat is toch niet ongezond ofzo lijkt mij toch:scratch::flexbiceps:
 
Hij neemt er 3,shakes zijn niet meteen slecht een prima aanvulling op normale voeding.
Las het inderdaad verkeerd.

Precies bij mijn maaltijden neem ik er dan een shake bij anders krijg ik die 3700 nooit bij elkaar
daardoor vliegen die eiwitten wel omhoog maarja dat is toch niet ongezond ofzo lijkt mij toch:scratch::flexbiceps:

Gooi dan wat ultra fine oats door je shakes heen. Knalt het je calorieën makkelijker omhoog en is het ook niet zo'n zonde van je macros.
 
Las het inderdaad verkeerd.



Gooi dan wat ultra fine oats door je shakes heen. Knalt het je calorieën makkelijker omhoog en is het ook niet zo'n zonde van je macros.
dat doe ik al ik flikker er altijd bambix rijstebloem doorheen voor die extra calorieën.
ja dat is van dat babyspul maar bevalt prima haha.
 
Wat noem je teveel vetten...
Ken zat mensen die 1,5-2 gr vet per kg bw eten.
Als je t echt over teveel hebt in vorm van gewicht aankomen is het vnl kcal... niet zozeer vet. Dat kan echt wel meer zijn. Genoeg goede vetten in noten, vette vis, volle zuivel, avocado etc.

Je kan bet wat eiwitten inruilen voor vet en/of kh.
 
Precies bij mijn maaltijden neem ik er dan een shake bij anders krijg ik die 3700 nooit bij elkaar
daardoor vliegen die eiwitten wel omhoog maarja dat is toch niet ongezond ofzo lijkt mij toch:scratch::flexbiceps:
Als je moeite hebt met het behalen van je calorie goal (3700 kcals), waarom dan niet extra vetten nemen ipv die aanvullende eiwitshakes? Vetten zijn immers calorie denser dan eiwitten, dus dan ga je minder volume moeten eten. En wellicht haal jij je eiwitdoel al makkelijk zonder die aanvullende shakes.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Als je moeite hebt met het behalen van je calorie goal (3700 kcals), waarom dan niet extra vetten nemen ipv die aanvullende eiwitshakes? Vetten zijn immers calorie denser dan eiwitten, dus dan ga je minder volume moeten eten. En wellicht haal jij je eiwitdoel al makkelijk zonder die aanvullende shakes.
Inderdaad. Met een handje noten, een lepel pindakaas en olijfolie om in te bakken ben je er zo. Wat kcals uit drinken halen is ook een optie (los van shakes) of bijvoorbeeld gewoon dextro intra-WO. Volle i.p.v. magere producten (kwark, kaas, vlees), paar eieren.
 
Back
Naar boven