MuscleMeat

Teveel eiwitten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

byou1988

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
27 okt 2008
Berichten
745
Waardering
14
Lengte
1m74
Massa
84kg
Vetpercentage
12%
In mijn voedingsschema bevinden zicht teveel eiwitten (zie bijlage).
Mijn huidige gewicht is 75kg en ik wil ongeveer aan de 2,5g eiwit zitten per kg lichaamsgewicht. Nu zit ik boven de 3g.
Wat kan ik veranderen?

Vetten en totale kcal mag evt. iets omhoog.

MAAR:
Broodmaaltijden moeten broodmaaltijden blijven, beleg mag wel veranderen.

Alle tips welkom!
 

Bijlagen

  • Voedingschema cleanbulk_t.xls
    21 KB · Weergaven: 72
Vind het niet zo schrikbarend hoog.. maar kijk anders eens naar je kaas, als je dat als broodbeleg weghaalt zit je op de 218 eiwit.. doe dan ipv kaas pindakaas
 
wat is het probleem nu eigenlijk,wat teveel eiwitten kan toch nooit geen kwaad??? vind dit maar een rare vraag:rolleyes:
 
wat is het probleem nu eigenlijk,wat teveel eiwitten kan toch nooit geen kwaad??? vind dit maar een rare vraag:rolleyes:

@Royze: Thanks voor de tip.

@Indigojup: Het lichaam gaat er toch minder efficient mee om bij grote hoeveelheden dus het heeft weinig nut en het is minder goed voor mijn nieren en darmen...
 
En je mist koolhydraten die nu juist zo belangrijk zijn voor spieren opbouwen, en het is duurder natuurlijk...

3 gram per kilo lichaamsgewicht of meer lijkt mij ook onnodig hoog, zelfs 2,5 gram is aan de hoge kant vind ik. Maar goed, echt kwaad kan het niet, zoveel koolhydraten ga je er ook weer niet door missen. Het lijkt me alleen simpelweg niet optimaal.
 
In mijn voedingsschema bevinden zicht teveel eiwitten (zie bijlage).
Mijn huidige gewicht is 75kg en ik wil ongeveer aan de 2,5g eiwit zitten per kg lichaamsgewicht. Nu zit ik boven de 3g.
Wat kan ik veranderen?

Crapp. gewoon lekker hoog in proteins zitten. Beter teveel dan te weinig.
Daarbij moet je aan je 2e maaltijd werken. Altijd zorgen dat je minstens 30 gram eiwit per maaltijd binnenkrijgt. Dat is belangrijker dan 'teveel eiwitten' ofzo.
 
Crapp. gewoon lekker hoog in proteins zitten. Beter teveel dan te weinig.
Daarbij moet je aan je 2e maaltijd werken. Altijd zorgen dat je minstens 30 gram eiwit per maaltijd binnenkrijgt. Dat is belangrijker dan 'teveel eiwitten' ofzo.

hoe zit dat dan met verteringstijden? eten afbreken, eiwitten afbreken en weer opbouwen in bruikbare verschilt per voedingsbron...dat per 3 uur 30gram verhaaltje is zo'n onzin(tenzij je elke maaltijd exact hetzelfde eet natuurlijk)
 
Schema aangepast (zie bijlage).
Eiwitten mogen nog steeds omlaag, dus tips welkom!
 

Bijlagen

  • Voedingschema cleanbulk.xls
    21 KB · Weergaven: 36
Het lijkt eigenlijk wel mee te vallen, die hoeveelheid eiwitten, als ik zo naar de dingen kijk die je eet.

Ik zou ipv 500 gram kwark 250 gram eten s'avonds maar ik weet het, dat is hier vloeken in de kerk. ;)
 
Vind je eiwitte helemaal niet te hoog..
 
3gr per kg is ook niet verkeerd.
 
@Royze: Thanks voor de tip.

@Indigojup: Het lichaam gaat er toch minder efficient mee om bij grote hoeveelheden dus het heeft weinig nut en het is minder goed voor mijn nieren en darmen...

Als ik het omreken ben ik van 4g eiwit per kg gewicht naar 5g gegaan en het gaat allemaal veel makkelijker nu.

Ik kijk naar eiwit gewoon als % van kcals, maar meer = beter.
 
Als ik het omreken ben ik van 4g eiwit per kg gewicht naar 5g gegaan en het gaat allemaal veel makkelijker nu.

Ik kijk naar eiwit gewoon als % van kcals, maar meer = beter.

Wat gaat makkelijker? Cutten?
 
Back
Naar boven