Fitness Seller

Teveel of prima zo? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Belle

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
29 aug 2007
Berichten
93
Waardering
0
Hoi, ik ben dus nieuw hier en ik had graag geweten wat de ideale manier om te trainen is.

Ik ben enkele geweken terug gestart met cardiotraining aangevuld met 'klein' beetje krachttraining. De bedoeling is om mijn uithoudingsvermogen te verbeteren.

Ik lees overal dat het ideaal is om 3X per week te trainen.
Alleen ga ik bijna dagelijks en train ik gedurende ongeveer een anderhalf uur.
Na de training heb ik nooit de indruk dat ik mij overwerkt heb.
De dag nadien ben ik dan ook nog nooit stijf geweest of zo.

Hier zo een overzicht wat ik tijdens het trainen doe:

20 min fietsen - level 1 - hartslag tussen 130/140
10 min roeien
20min of langer loopband - 2 min wandelen/2 min joggen (dit probeer ik op te bouwen aan de hand van een schema tot 5km lopen.)
15 min ligfietsen - level 1 - hartslag rond 150
15 min crosstrainer - level 1 - hartslag rond 150

Daartussen doe ik nog wat buikspieren en oefeningen voor de benen.

Ben ik mij aan het overwerken?
'k Moet wel zeggen dat ik er echt moeite mee heb om eens een dag niet te sporten.
 
Als je je er lekker bij voelt is het toch goed.

Welkom! :wl:
 
Thx, je leest ook zoveel tegenstrijdige berichten dat je het op den duur niet meer zou weten.

Ik doe in ieder geval verder en na 't één en het ander gelezen te hebben hier denk ik ook van wat meer KT te doen.
 
van cardio krijg je ook niet snel spierpijn is mijn ervaring...

Maar als je dat allemaal al doet is je uithoudingsvermogen wel beter dan die van mij. Maar verwacht van cardio niet enorme spierpijn tenzij je echt op hoge weerstand zet.

Ik weet niet of je doel is alleen een betere conditie krijgen of misschien ook een beter gevormd en sterker lichaam. Maar dat krijg je niet zo van cardio...

Idieaal trainen is vooriedereen verschillend voor de 1 is dat 4 keer in de week de ander 6 keer in de week. Dat is persoonlijk.
 
In eerste instantie ga ik sporten om een beter fysiek te verkrijgen.
Nu ik bezig ben wil ik natuurlijk ook wel een mooi gevormd en gespierder lichaam. Blijkbaar zal ik dat dus niet bekomen door gewoon puur op uithouding te trainen.
 
Nou belle doe je lekker 3 dagen krachttraining en de andere dagen cardio is toch idealer...

ga lekker trainen... van krachttraining krijg je een mooi lichaam van cardio niet... En ik kan het weten.

op naar de gewichten en huge wordt je niet hoor... wees daar maar niet bang voor.
 
als je elke dag cardio wilt trainen is dit geen probleem. Je traint op een rustige hartslag dus aëroob. Als je nu harder zou lopen en je hartslag opvoeren ga je het anaërobe mechanisme ook prikkelen omdat je in 'zuurstofnood' komt. Er gaat nu Melkzuur worden gevormd.

Als we aeroob blijven trainen en dus geen melkzuur vormen zijn we na 24u volledig hersteld... bij een anaerobe training is dit 48u...

Dus=> op jouw intensiteit is elke dag trainen normaal gezien geen probleem
 
Ondertussen ben ik wel overgeschakeld op meer krachtraining.

Opwarmen met 10 min fietsen op een redelijk level.
Daarna KT - half uur armen of half uur benen.
Na half uurtje krachttraining doe ik nog +/- 20 min cardio.

Ik probeer toch nog altijd min 3 keer per week te sporten.
 
als je elke dag cardio wilt trainen is dit geen probleem. Je traint op een rustige hartslag dus aëroob. Als je nu harder zou lopen en je hartslag opvoeren ga je het anaërobe mechanisme ook prikkelen omdat je in 'zuurstofnood' komt. Er gaat nu Melkzuur worden gevormd.

Mijn hartslag ligt altijd tussen de 150 en 170 bij cardio.
Zo rustig is dit volgens mij niet.
Zeker als ik ga crosstrainen of joggen.

Nu, zoals hierboven al gezegd probeer ik de cardio wat te minderen en wat meer KT te doen. Dit lijkt me meer haalbaar.
 
Mijn hartslag ligt altijd tussen de 150 en 170 bij cardio.
Zo rustig is dit volgens mij niet.
Zeker als ik ga crosstrainen of joggen.

Nu, zoals hierboven al gezegd probeer ik de cardio wat te minderen en wat meer KT te doen. Dit lijkt me meer haalbaar.

150 is goed, 170 daarentegen is inderdaad wat hoog. Best inderdaad een beetje minderen.
 
Mijn hartslag ligt altijd tussen de 150 en 170 bij cardio.
Zo rustig is dit volgens mij niet.
Zeker als ik ga crosstrainen of joggen.

Nu, zoals hierboven al gezegd probeer ik de cardio wat te minderen en wat meer KT te doen. Dit lijkt me meer haalbaar.

ik zelf zit ook altijd tussen de 150 en 170 met joggen of crosstrainer. Voor mij is dat ook nog steeds aeroob en voelt goed aan. Je omslag punt van aerob naar anaerob ligt bij iedereen anders. Als je die van je zelf weet weet je ook of je nog aerob traint
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven