XXL Nutrition

Teveel reps..

Bezoekers in dit topic

MaxFit

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
19 jun 2016
Berichten
362
Waardering
98
Lengte
1m87
Massa
85kg
Vetpercentage
11%
Beste leden,

Ik heb het idee dat mijn armen achter lopen in verhouding met de rest. Ik probeer mijn armen dus met best veel volume te trainen per week. Ik denk alleen dat ik teveel reps alleen aan isolatie doe voor mijn armen. Per week doe ik ongeveer 92 reps voor de biceps, dit is dus ook zonder de compounds... Denken jullie dat dit teveel is en dít juist is wat de groei tegen houdt?

Voor meer informatie; just ask it..

Ik zou graag jullie mening willen horen.

Ciao
 
Ik heb het idee dat mijn armen achter lopen

Ik probeer mijn armen dus met best veel volume te trainen per week.


Ik zou graag jullie mening willen horen.

Ciao

Al eens een lager volume geprobeerd?

Het aantal reps op zich zegt trouwens weinig zonder er intensiteit, rust, set verdeling, enz bij te vermelden (6*15 is niet hetzelfde als 15*6)
 
Al eens een lager volume geprobeerd?

Het aantal reps op zich zegt trouwens weinig zonder er intensiteit, rust, set verdeling, enz bij te vermelden (6*15 is niet hetzelfde als 15*6)
Richt voornamelijk op 3x8 of 2x10, echt die hypertrophie dingen. Pak meestal 90 seconden of meer wanneer nodig en iets minder als ik me begin te vervelen in die 90 seconden:roflol:
 
Aantal reps valt imo wel mee. Pak een PPL schema; 2 bicep oefeningen op Pull, laten we zeggen beide oefeningen 3x 12-15 = 72 reps. Maal 2 = 144 reps per week. 1,5min is ook prima tussen je sets.

Al naar je techniek gekeken? Varieer met met oefeningen en vergeet niet het ene lichaam is het andere niet mbt zwakheden ed.

Ook zeker niet ongebelangrijk, jij vind het uit verhouding maar is dat wel zo. Wat meten ze icm je gewicht enz. Aanhechtingen doen ook wel wat voor het zicht bijvoorbeeld.
 
Chin ups en barbell curls (lichte cheat ) hebben mij vooral geholpen
 
Met 'armen' doel je dus op biceps? Probeer eens cheat preacher curls met een harde stretch aan de bottom. Voor triceps overhead extensions?

is it just me of is 92 reps aan de lagere kant? of ben ik gewoon een new age volume junkie?
 
Met 'armen' doel je dus op biceps? Probeer eens cheat preacher curls met een harde stretch aan de bottom. Voor triceps overhead extensions?

is it just me of is 92 reps aan de lagere kant? of ben ik gewoon een new age volume junkie?
Geen idee eigenlijk.. ik dacht dat het gemiddelde ergens tussen de 30-60 lag pw... En ik weet dat meer niet altijd beter is. Hoeveel reps doe jij per week aan isolatie, buiten de compounds om?
 
Hoe vaak pak je ze nog met de compounds erbij?
 
Voor dikke armen heb je ook een dikke triceps nodig.

Mss zit het in je hoofd dat je armen achter lopen en valt het in de realiteit mee.
 
Arnen lager volume, heavy load.
 
Hoeveel reps doe jij per week aan isolatie, buiten de compounds om?

Ik doe 3x10 preacher curls en 3x10 zottman curls op upperbody day en 2x upperbody per week dus dat komt neer op 120 reps, maar ik vind dat mijn armen niet achterlopen. Als ik dacht dat ze achterliepen zou ik waarschijnlijk een maand lang (of iets langer, beginnen na een deload en dan tot de volgende deload) droppen naar lower reps higher weight (5x3-6) op maar 1 oefening (waarschijnlijk de barbell curl als deze mij geen problemen geeft, veel mensen krijgen last van hun polsen en/of onderarmen) en dan na de volgende deload volume rammen (300 reps per week) met 3 andere oefeningen.
 
Ik doe 3x10 preacher curls en 3x10 zottman curls op upperbody day en 2x upperbody per week dus dat komt neer op 120 reps, maar ik vind dat mijn armen niet achterlopen. Als ik dacht dat ze achterliepen zou ik waarschijnlijk een maand lang (of iets langer, beginnen na een deload en dan tot de volgende deload) droppen naar lower reps higher weight (5x3-6) op maar 1 oefening (waarschijnlijk de barbell curl als deze mij geen problemen geeft, veel mensen krijgen last van hun polsen en/of onderarmen) en dan na de volgende deload volume rammen (300 reps per week) met 3 andere oefeningen.

Ez baar kan wel veel van die polsproblemen voorkomen of verminderen. Dat is toch mijn ervaring.
 
Ez baar kan wel veel van die polsproblemen voorkomen of verminderen. Dat is toch mijn ervaring.

Klopt, maar fully supinated grip is iets nuttiger voor de biceps (meestal, obviously heb je meer hoeken nodig om je gehele armen volledig te ontwikkelen). Niet dat het het einde van de wereld is als je naar EZ-bar moet overstappen.
 
Klopt, maar fully supinated grip is iets nuttiger voor de biceps (meestal, obviously heb je meer hoeken nodig om je gehele armen volledig te ontwikkelen). Niet dat het het einde van de wereld is als je naar EZ-bar moet overstappen.

Ik moet wel Rechte baar is gegarandeerd problemen bij mij. Aan mn geopereerde pols en zelfs aan mn goede pols.
 
Rechte bar is voor mij ook trouble. Ben verplicht te EZtten. Zowel curls als tricep extensions.
 
Back
Naar boven