Fitness Seller

teveel spiermassa verliezen?? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

18fitie

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
1 jul 2005
Berichten
9.293
Waardering
0
Nu het zomer is , heb ik ook wat gecut, maar is het normaal dat ik zoveel afval of is het ook spiermassa??
Omdat het nu vakantie is sta ik maar om 10u op.

mijn voedingsschema:

maaltijd1=ontbijt: 100 gram havermout met 500 ml magere melk

maaltijd2: 4 eieren gebakken(= roerei zonder boter, kdoe eerst 2 stukken tomaat in de pan an dan mn eitjes) meer dan 100 gram kipfillet, met 2-3 boterhamen(ik let op mn KH)

maaltijd3: handvol noten(cashewnoten) met 500 gram magere kwark, soms met een glas magere melk

maaltijd4=avondeten: kipfilet(200-300gr, gebakken in olijfolie) normaal met rijst en ananas, maar nu met een volledige gestoomde brocolli

maaltijd5=250-500gr magere kwark(normaal eiwit shake ma nu niet meer, reden???)

maaltijd6=groot blik tonijn

verdeeld over de dag, +- 1liter mel en water?? geen idee, zal tussen 1-2l zijn, ene dag al meer dan de andere

voedingswaarden staan er niet bij omdsat ik daar niet zo oplet

ben 1.90m, kwoog 81kg(behoorlijk wat vet), nu 75(buikspieren zichtbaar)

NU is dit te weining??
 
Ja ligt er ook erg aan hoe je vorige eetschema eruit zag. als het kwa calorieen erg verschild kan je idd snel vet maar ook veel muscle tisue afvallen.
Gewoon langzaam afbouwen dus.
 
teveel spiermassa verliezen

Ervoor was ik totaal niet bezig met mn eten, tjah wa wil je begint pas te trainen, dan weet je nog niet over een voedingsschema( ik at wel altijd veel maar niet altijd even gezond, en maar 3keer per dag gemiddeld), toen begon ik er meer over te lezen dankzij een kerel uit de fitness die me zei om eens op fitness forums rond te neuzen, want je leert er veel bij.
 
Dan kan het niet anders dan dat je vet bent afgevallen (vanwege een goed dieet) en alleen maar muscle tisue (vanwege een goed dieet) hebt opgebouwd.
 
teveel spiermassa verliezen

Ok, thx voor de reply, maar al bij al zou dit een goed scheam kunnen zijn om in de zomer te hanteren?.
 
Ja ik vind het wel een aardig schema, je moet natuurlijk zelf kijken hoe je erop reageert uiteindelijk want dan kan je het weer een beetje gaan aanpassen.
Ik zou zoiezo sochends als eerste een banaan nemen om de glycogeenvoorraden aan te vullen met snelle kh.. daarna een whey shake vanwege de snelle eiwitten maar dat is optioneel.
Die havermout is zoiezo super als eerste maaltijd.
En rijst is een goede kh bron maar je geeft niet aan hoeveel rijst je neemt, want aangezien in rijst veel cals zitten kan je ook best snel vet aanzetten als je daar teveel van neemt maar dat zie je vanzelf als je een paar weken bezig bent.
In maaltijd 3 neem je 500 gram kwark waar uit mijn hoofd 55 gram eiwit in zit en dan nog die cashew noten erbij maakt het tot een berg eiwitten in 1 maaltijd, opzich geen ramp maar je zou het ook kunnen verspreiden over de andere maaltijden.
Maar het lichaam neemt zoveel eiwitten op als dat het nodig heeft.

Succes ermee.
 
Laatst bewerkt:
vergeet niet dat er ook een hoop vocht bij zit, aangezien je enorm laag in de carbs zat. En zo veel vind ik 6 kg niet...
 
Het is een aardig schema, ik denk niet dat er veel spiermassa verloren is.
 
als je tijdens t cutten veel spierkracht kwijtraakt kan t zijn dat je spiermassa verloren hebt. In vet zit namelijk geen kracht.
 
teveel spiermassa verliezen

Bedankt voor de replys, zal ook nog een beetje uitzoeken hoe alles werkt, maar bedankt voor de tips.
 
Back
Naar boven