AndroidHealthClinic

Teveel vet op armen

Bezoekers in dit topic

L33

Novice
Lid geworden
4 jan 2015
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
1m68
Massa
60kg
Vetpercentage
22%
Beste allemaal!

Al snuffel al een tijdje rond op dit forum en heb zo al veel antwoord gekregen op een aantal vragen.
Ik train nu zo'n 2 jaar, ben een 35 jarige vrouw, 168 lang (of kort) en weeg 61kg. Het zou leuk z'n als de weegschaal een keertje 58 aangeeft, maar ik vind de spiegel belangrijker.

Op zich gaat t trainen goed mijn spieren worden steeds beter zichtbaar. Ik heb alleen 1 irritatie. Mijn armen zijn gespierd alleen zit er een vetlaagje omheen dat ik er maar niet af krijg. Door dit "laagje" en mijn spieren lijken mijn armen dikker dan dat ze zijn. Hoe kom ik hier van af. Cardio ik te weinig (2x in de week) of ben ik teveel aan het pompen?

Iemand een idee hoe ik van deze irritatie af kom!?

Alvast bedankt!
 
Zal denk gewoon slinken als je verder afvalt. Je kan niet plaatselijk vet verbranden.
 
Bij vrouwen komt het een stuk sneller voor dat er meer vet op de armen worden opgeslagen. Helaas is plaatselijk vet verbranden niet mogelijk tenzij je besluit om onder het mes te gaan (liposuctie bijv.)

Waar het uiteindelijk op neerkomt is dat je dus moet afvallen. Je lichaam besluit zelf op welke plekken het vet verbrand wordt. Bij mannen wordt bijvoorbeeld buikvet (vaak) op het laatste moment verbrand. Immers is dit ook vaak een plek waar het vet als eerst opgeslagen wordt.
Naarmate de kilo's zakken zal je ook merken dat het vet op je armen minder wordt. Heb dus geduld met je zelf en let voornamelijk op je voeding. Het gaat uiteindelijk allemaal om kcal in vs. kcal out.
 
Onder Kcal behoefte gaan zitten ja.
Maw een deficit creeeren, kan ook met cardio.
Als je onder de streep maar (voldoende) in de min zit.
 
Dank je voor je reactie. Ik zal dus meer en strakker op mijn maaltijden moeten letten. Gelukkig hebben ze daar tegenwoordig goede apps voor want ik moet zeggen dat dit stukje het moeilijkste is van alle trainingen, het eten in balans krijgen....
 
Dank je voor je reactie. Ik zal dus meer en strakker op mijn maaltijden moeten letten. Gelukkig hebben ze daar tegenwoordig goede apps voor want ik moet zeggen dat dit stukje het moeilijkste is van alle trainingen, het eten in balans krijgen....
Dacht ik ook, totdat ik MyFitnessPall ontdekte ;) Gebruik het ruim een jaar en met de tijd ken je bijna alle macro's van producten in huis uit je hoofd. Meestal log ik op een avondje 3-4 dagen vooruit. Kost me 15-20 min. Kom je niet uit met macro's pas je eea aan. En op de dag zelf evt. nog wat kleine aanpassingen ivm product afwegen. En het mooiste van alles; IIFYM.
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Dat is bij mij ook lange tijd een stoorfactor geweest, ik vond dat ik bingo armen bleef houden...ben me toen nog meer gaan focussen op biceps en triceps met gewenst resultaat
 
Back
Naar boven