AndroidHealthClinic

Teveel vitamines??? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

jwbaan

Novice
Lid geworden
27 aug 2011
Berichten
20
Waardering
0
Lengte
1m87
Massa
77kg
Vetpercentage
5%
Ik slik vitaminepillen(kruidvat), op het etiket staat max. 1 per dag, soms slik ik dr 2 per dag, als ik mnie lekkr voel ofzow. Wat je teveel aan vitamines binnenkrijgt door die pillen, loos je tocht gewoon via de urine?

Dit zou slecht zijn voor je lever?

Wie heeft hier meer verstand van en kan mij er meer van vertellen?
 
vitaminen nemen als ge u slecht voelt waar is da goe voor
 
huisarts zei dat sommige vits niet door urine worden gescheiden
 
vitaminen nemen als ge u slecht voelt waar is da goe voor
?????????:cool::cool::cool:


Omdadde ik me dannie goe voel,
komt denkk va de belgische frietetjes buurman!
ksal mn moe zegge dat ze is gewone frietes probeerd, mischien voel ik me dan beter.

of snap je het echt niet?
 
Kun je ook te veel vitamines slikken?

Bij iets gezonds als vitamines is het verleidelijk om wat extra te nemen onder het mom 'baat het niet, dan schaadt het niet'. Dat gaat in dit geval niet op. Een overdosis van sommige vitamines kan vervelende gevolgen hebben.

  • Overdosis vitamine A Zwangere vrouwen moeten uitkijken met vitamine A, blijkt uit Amerikaans onderzoek. Aanstaande moeders die extra vitamine A slikten tijdens de zwangerschap, hadden een grotere kans op een baby met een aangeboren afwijking. Omdat in lever veel vitamine A zit, adviseren deskundigen om geen lever te eten tijdens de zwangerschap. Overigens blijkt uit Nederlands onderzoek van TNO Voeding dat 40 procent van de zwangere vrouwen zelfs minder dan 0,6 mg - de dagelijks aanbevolen hoeveelheid vitamine A - binnenkrijgt. Dus voor Nederlandse vrouwen die geen lever eten, zou een aanvulling juist geen kwaad kunnen. Ook niet zwangere vrouwen kunnen last hebben van een overdosis vitamine A. Dat kan leiden tot hoofdpijn, misselijkheid en duizeligheid.
  • Overdosis vitamine B3 Dit kan bloedvatverwijding tot gevolg hebben.
  • Overdosis vitamine B5 Diarree
  • Overdosis vitamine C Dit beïnvloedt de opname van koper negatief en kan tot nierstenen leiden.
  • Overdosis foliumzuur Hierdoor kon een eventueel tekort aan vitamine B12 moeilijker opgespoord worden. Tegenwoordig bestaan er nieuwe technieken waarbij dit wel mogelijk is.
  • Overdosis vitamine D Dit kan tot kalkafzettingen in het lichaam leiden.
Bron http://www.gezondheidsplein.nl/dossier/23/280/Kun-je-ook-te-veel-vitamines-slikken.html
 
Yeah, er zit meer in dan de ( erg laag gestelde ) aanbevolen dagelijkse hoeveelheid. De hoeveelheid van een vitamine die veilig genomen kan worden ligt vele malen hoger. Voor intensieve sporters is de ADH hoe dank ook veels te laag. Er moet heel wat gebeuren wil je over de veilige plafonds heen gaan. Met zo nu en dan een 2 kruidvat tabs nemen kom je nooit van ze lang zal ze leven over de plafonds heen, als je de hele pot in 1 keer inneemt gegarandeerd wel ;)
 
Zal natuurlijk niet zoveel kwaad kunnen, zal overigens gewoon 1 innemen, als dat op de verpakking staat, er zal wel een reden zijn om dat erop te zetten. als je er meerdere in zou kunnen nemen zou het er wel op staan aangezien ze dan beter verkopen. overigens wat fruit/groente zitten ook genoeg/veel vitamines in. dat kan sowieso nooit kwaad!
 
Als je twee van die multi vit tabletten neemt ipv 1 hoef je niet bang te zijn dat je een vergiftiging krijgt hoor. aantal vitamines scheid je wel uit sommige niet. Maar de doseringen in de multi vits zijn niet dermate hoog dat je bij een dubbele dosering problemen zult ondervinden.
 
inderdaad,

denk dat je bij dat soort simpele multivit potjes pas van een echte overdosering kan spreken op het moment dat je zo een heel potje als ontbijt neemt :D
 
Back
Naar boven