Fitness Seller

Teveel volume door FAKE NATTYS??

Bezoekers in dit topic

Tztok-Jad

Novice
Lid geworden
31 aug 2021
Berichten
11
Waardering
2
Lengte
1m80
Massa
85kg
Vetpercentage
14%
Goedendag ,

Ik kwam een filmpje tegen over overtraining met volume , er word gezegd een maximaal sets van 15-20 aan te houden per week , ik heb me daarna erin verdiept en ik kom er uit dat mijn schema voor AAS gebruikers is?? Ik train al jaren op deze manier, mijn schema als volgt.

6daags Push Pull Legs:

Rug:
4sets deadlift
4sets bor
4sets latspulldown
4sets cable rows
4sets facepulls
4sets shrugs
6-8 sets biceps

Borst:
4sets bankdrukken
4sets incline
3sets weighted dips
2high cable fly
2 mid cable fly
4sets barbell shoulder ppress
4sets laterale raises
Dan 6-8 sets van tricep

Benen :
4x Squat
4x leg press
4xHamstring curl
3xLeg extensions
4x calves machine
En dit herhaal ik 2x per week, is dit veel teveel volume voor een natural lifter of zijn die wetenschappelijke studies over volume BS
Het is echt niet zo dat ik me totaal niet verdiep in informatie maar miss ben ik slachtoffer van de fake natties, graag verneem ik een reactie van jullie. Alvast bedankt
 
Voor zover ik weet telt je lichaam je sets niet noch je herhalingen. Dus m.a.w. als je geen last ondervind met dat 6 daags schema kan je het gewoon gebruiken. Btw al die youtube sterren zijn fake natties.
''Overtraining'' voel je zelf wel aan, daar hoeft niemand anders met zijn wetenschapelijke bro science je van te overtuigen.
 
Kijk eens naar Renaissance Periodization met Mike Israetel op YT.

Volume is ook persoonlijk, misschien doe je teveel, misschien doe je te weinig.

Maak je progressie?

Waarom doe je al jaren hetzelfde?
 
Link dat filmpje eens aub
 
Kijk eens naar Renaissance Periodization met Mike Israetel op YT.

Volume is ook persoonlijk, misschien doe je teveel, misschien doe je te weinig.

Maak je progressie?

Waarom doe je al jaren hetzelfde?
Mijn progessie blijft gaan , maar uit wetenschappelijke onderzoeken komen ze eruit dat als je meer sets dan 20 p/w doet dat je gains veel minder zijn dan met 15-20 sets. Terwijl ik nu misschien 30+ sets per grote speirgroep pak. Dit is meer een voorbeeld schema , ik verander wel eens trainingen om de zoveel tijd. Ik twijfel er niet aan door progessie maar ik zag vandaag een filmpje over volume killing gains en toen verdiepte ik me erin en nu ben ik verward..
 
Laatst bewerkt:
Begrijp niet zo goed waarom jouw conclusie naar aanleiding van dit filmpje is dat jij zou trainen als een AAS-gebruiker? If anything denk ik dat een AAS-gebruiker juist minder volume nodig zal hebben.
 
Begrijp niet zo goed waarom jouw conclusie naar aanleiding van dit filmpje is dat jij zou trainen als een AAS-gebruiker? If anything denk ik dat een AAS-gebruiker juist minder volume nodig zal hebben.
Dit is niet mijn enige bron , ik heb meerdere bronnen gelezen , niet perse uit dat filmpje maak ik uit dat het aas gebruikers zijn
Hier staat iets in van enchanched lifters en dat je als natty niet zoveel volume kan pakken als een juicer, maar wat ik graag zou willen weten is moet ik doortrainen zoals ik nu train of is 20sets per week effectiever. De vraag is is mijn schema van nu goed als een natural liftet
 
En dan zijn hierover nog heel veel andere filmpjes en Google staat er ook redelijk vol mee
Die Barbalho 2019 studie is redacted omdat ze hun data verzonnen hadden.

The following article has been retracted at the request of the authors, who performed a posteriori analysis of the data and identified inconsistencies that changed their evaluation of the results

De rest van de wetenschap geeft een indicatie dat meer volume gewoon meer gains geeft, hoewel het wel scheelt om dat over sessies over de week te verdelen. (maar wordt moeilijk om daarin natty of niet te onderscheiden)

 
Laatst bewerkt:
Dit is niet mijn enige bron , ik heb meerdere bronnen gelezen , niet perse uit dat filmpje maak ik uit dat het aas gebruikers zijn
Hier staat iets in van enchanched lifters en dat je als natty niet zoveel volume kan pakken als een juicer, maar wat ik graag zou willen weten is moet ik doortrainen zoals ik nu train of is 20sets per week effectiever. De vraag is is mijn schema van nu goed als een natural liftet
Dit kan een hele uitgebreide, wetenschappelijk getinte discussie worden over de voor- en nadelen van hoog en laag volume voor enhanced en natty lifters en over de volumes die jij draait, maar ik denk dat die discussie niet per se nodig is op het moment.
Niemand kan jou vertellen of je harder of minder hard moet trainen, meer of minder volume moet draaien zonder de precieze omstandigheden te kennen waaronder jij lift en leeft. Genen, trainingsjaren, privéomstandigheden, etc. etc. Als jij je hier goed bij voelt én je gaint er blijkbaar op dan heb je toch je antwoord, lijkt mij?
 
Genoeg van die fitgirls die dagelijks billen trainen. Veel herhalingen met relatief weinig gewicht vragen nu eenmaal minder van je herstel. En van cardio herstel je sneller dan een zware squat of deadlift.

Supercompensatie_diagram_transparant_Tekengebied 1.png


Hoe je ook traint, en hoe snel/langzaam je herstel ook is, het gaat er vooral om dat je nieuwe training in het gele gebied is
 
Genoeg van die fitgirls die dagelijks billen trainen. Veel herhalingen met relatief weinig gewicht vragen nu eenmaal minder van je herstel. En van cardio herstel je sneller dan een zware squat of deadlift.

Bekijk bijlage 535712

Hoe je ook traint, en hoe snel/langzaam je herstel ook is, het gaat er vooral om dat je nieuwe training in het gele gebied is
Ik snap niet wat dat inhoudt , zou je het kunnen uitleggen? B.v.d.
 
Dit kan een hele uitgebreide, wetenschappelijk getinte discussie worden over de voor- en nadelen van hoog en laag volume voor enhanced en natty lifters en over de volumes die jij draait, maar ik denk dat die discussie niet per se nodig is op het moment.
Niemand kan jou vertellen of je harder of minder hard moet trainen, meer of minder volume moet draaien zonder de precieze omstandigheden te kennen waaronder jij lift en leeft. Genen, trainingsjaren, privéomstandigheden, etc. etc. Als jij je hier goed bij voelt én je gaint er blijkbaar op dan heb je toch je antwoord, lijkt mij?
Ja ik ga er lekker op , ik twijfelde er nooit aan totdat ik dat filmpje zag en me erin verdiepte
 
Ik snap niet wat dat inhoudt , zou je het kunnen uitleggen? B.v.d.
Ga je vooruit? Word je sterker?

Bij overtraining ga je juist steeds iets achteruit (zonder duidelijke reden. Dus niet omdat je bijvoorbeeld op dieet bent)
 
Ik snap nooit wat mensen bedoelen met “ik doe X aantal sets”. Als je dat zegt heb je helemaal geen idee van waar je mee bezig bent.

Wat voor sets??? Warm up sets? Failure sets? Work sets? Pyramid sets? Wtf???
Als jij naar de dokter gaat en zegt: ik heb buikpijn, is er ook geen enkele arts die jou kan helpen. Als je uitlegt wanneer je precies en waar precies je iets voelt, wat je eet etc etc, dan kan iemand daar een reactie op geven.

Als jij zegt: ik doe voor elke oefening 3 worksets elk van 10 reps, de eerste set is RPE 8, de tweede set is RPE 9 en de laatste set is een failure set met RPE 10, dan snap ik wat je aan het doen bent en kan ik daar iets op zeggen. Als je gewoon zegt “Ik doe 20 sets voor chest” dan kan niemand daar dus wat mee.

Common sense dit allemaal.
 
Ga je vooruit? Word je sterker?

Bij overtraining ga je juist steeds iets achteruit (zonder duidelijke reden. Dus niet omdat je bijvoorbeeld op dieet bent)
Ja ga vooruit en word sterker maar snap niet wat het gele is in dat tabel 48-72uur rust? Ik ben vaak pas volledig hersteld na 72-96uur dan is het precies mijn volgende training
 
Ja ga vooruit en word sterker maar snap niet wat het gele is in dat tabel 48-72uur rust? Ik ben vaak pas volledig hersteld na 72-96uur dan is het precies mijn volgende training
Ah negeer die tijd die erbij staat. Hoe jouw lichaam reageert op hetgeen wat jij doet, is het enige wat telt.
 
Ah negeer die tijd die erbij staat. Hoe jouw lichaam reageert op hetgeen wat jij doet, is het enige wat telt.
Ja raak soms wel verward door het teveel aan "wetenschappelijke" informatie dat elkaar tegenspreekt. Maar ik ga gewoon op dezelfde manier door trainen , het werkt
 
Back
Naar boven