AndroidHealthClinic

Tevreden van 5 dagen in de week? (1 bezoeker)

Tevreden van 5 dagen training in de week?

  • Ja

    Stemmen: 59 33,1%
  • Nee

    Stemmen: 14 7,9%
  • Ik train minder of meer dan 5 dagen per week

    Stemmen: 105 59,0%

  • Totaal stemmers
    178

Bezoekers in dit topic

Ik train niet wanneer ik me moe voel of spierpijn heb.
Maar normaal gesproken train ik 6x p/week (waarvan 1 dag cardio). waarbij de grote spieren 2x p/week en de kleine 1x p/week.
En ik doe elke keer verschillende oefeningen. Maar de oefeningen als press (bench, military) , de squat en de rows (rug) train ik wel elke week minstens 1x.
 
5 keer per week doet het ook voor mij ik train niet altijd op maandag vaste spiergroepen maar werk gewoon een 5 daags schema af met twee dagen rust daartussen verdeeld.

1 x in de 6 weken pak ik meer rust voor 2 weken (3 a 4 x per week trainen).

schema:

dag 1: borst + biceps
dag 2: Benen + triceps
dag 3: rust
dag 4: Schouders + rug
dag 5: borst + biceps
dag 6: rust
dag 7: Benen triceps

opmerkingen:
3 x in de week na afloop krachttraining: 30 tot 40 minuten op de cross-trainer cardio
kuiten, onderarmen en buik random erbij (kuiten bij benen en buik wanneer het uitkomt 2 x per week).
 
ik heb het ook een jaar gedaan en het beviel me wel maar ik denk tog dat je dan je spieren te weinig rust geeft en ben overgestapt naar om de dag trainen soms ga ik wel een een x op rust dagen als ik me egt verveel maar probeer het tog bij om de dag te houden en ik denk dat het wel dat het beter is als natural
 
4 dagen per week is voor mij ideaal. Ik heb ook wel eens aan 5 dagen gedacht, maar met dat ene dagje extra rust voelt t beter op de lange termijn.
M'n schema ziet er als volgt uit:

Dag 1: Benen/Kuiten
Dag 2: Borst/Triceps
Dag 3: Rust
Dag 4: Rug/Biceps
Dag 5: Schouders/Traps/Buik/Kuiten
Dag 6: Rust
Dag 7: Rust
 
5x of 4x voor mij

bij 5x iets eerder een volledige week rust
 
momenteel heb ik elke dag een spiergroep

dag1 borst
dag2 benen
rust
dag3 rug
dag4 schouders
dag5 armen
rust
 
Ik had het wel eens gedaan en het was zeer k*t en saai.
 
ik train 3 dagen in de week een soort split van :
maandag borst-biceps
woensdag benen-schouders
vrijdag rug-triceps

ik haal zo meer voldoening uit mijn trainingen en ik kan op alle dagen echt op elke oefening voluit gaan. ik vind dit voor iedereen persoonlijk er anders uitzien ;). heb vroeger ook 5 dagen getraing in de week en ging echt niet zo goed vooruit zoals ik nu doe. maar zoals ik al zei ligt dat voor iedereen anders
 
ik train 3 dagen in de week een soort split van :
maandag borst-biceps
woensdag benen-schouders
vrijdag rug-triceps

ik haal zo meer voldoening uit mijn trainingen en ik kan op alle dagen echt op elke oefening voluit gaan. ik vind dit voor iedereen persoonlijk er anders uitzien ;). heb vroeger ook 5 dagen getraing in de week en ging echt niet zo goed vooruit zoals ik nu doe. maar zoals ik al zei ligt dat voor iedereen anders

ik doe hetzelfde al wissel ik wo en vr om
 
ik doe hetzelfde al wissel ik wo en vr om

vind je niet beter om de woensdag benen en schouders te doen?
ik vind het beter om mijn benen meer aan te pakken.
vrijdag is de rug dan wel even wat minder bij het deadliften maar ik wil nu ff nadruk leggen op mijn benen. of heeft dit een andere reden bij jou?
 
Back
Naar boven