AndroidHealthClinic

Tevreden van 5 dagen in de week? (1 bezoeker)

Tevreden van 5 dagen training in de week?

  • Ja

    Stemmen: 59 33,1%
  • Nee

    Stemmen: 14 7,9%
  • Ik train minder of meer dan 5 dagen per week

    Stemmen: 105 59,0%

  • Totaal stemmers
    178

Bezoekers in dit topic

Big-T

Administrator
Admin
Founder - R.I.P.
15 jaar lid
Lid geworden
7 okt 2002
Berichten
55.010
Waardering
3.205
Ben je tevreden met je 5 dagen training per week? Voel je je niet overtraint? Kunnen alle groepen voldoende rusten?

Eventueel mag je ook je schema posten...
 
Nope... eens gedaan voor een aantal maanden. Uiteindelijk trek je het niet meer...
 
Wat was het probleem? Spieren niet voldoende uitgerust op bepaalde trainingen?
 
yep ik vind t wel fijn ... 5 dagen trainen..voelt goed en groeit goed.

voor hoe lang? nobody knows
 
ik train 7/7.
Als je je schema goed opstelt en voldoende en juist eet en voldoende slaapt is het goed te doen vind ik
 
Ik train altijd 3 of 4 dagen/wk. Waarbij ik 4 het fijnst vind. Als ik nog een dag ga trainen wordt het me te veel. Niet alleen lichamelijk. Maar ook kwa tijd e.d.

Bij 5 dagen ben ik toch wel moe aan het eind van de week. Wat niet slecht hoeft te zijn, maar imo te moe. Tijdelijk kan het wel fijn zijn, met heel goed bulken. Ook omdat je je spiergroepen nog verder opsplitst. Alleen doe ik het dus niet heel het jaar.
 
Ik train nu sinds een aantal weken 5 x in de week, maar dan wel 45min en 1 spiergroep per keer. En tot nu toe bevalt het me uitstekend. Want als je het goed plant krijgt elke spiergroep genoeg rust en kun je elke spiergroep afzonderlijk beter aanpakken, omdat ze meer aan kunnen.
 
Schema?
 
Ik ben het nu twee weekjes aan t proberen. Ik moet zeggen dat het me wel bevalt ,maar ik denk niet dat ik dit een heel jaar vol kan houden, dus binnenkort weer naar 3 of 4 x per week.
 
Vroeger trainde ik 6x per week, iedere spiergroep 2x.
Ik dacht dat ik hard trainde maar...

Toen ik pas echt begon hard te trainen, en ik bedoel hard... kon ik geen 6 dagen meer trainen.

K heb de oefeningen en trainingsdagen vermindert, maar de intensiteit van de training vermeerdert.

4 dagen per week hard trainen is voor mij de beste oplossing...
 
Originally posted by Scighera
ik train 7/7.
Als je je schema goed opstelt en voldoende en juist eet en voldoende slaapt is het goed te doen vind ik

AL zou je een ideaal schema hebben is dat nog steeds een overbelasting voor je zenuwstelsel
 
Originally posted by Zwier


AL zou je een ideaal schema hebben is dat nog steeds een overbelasting voor je zenuwstelsel

volledig mee eens
 
train 5 x per week nl.

ma: Borst
di: Schouders
wo:Rust
do:Rug
vrij:armen
zat:Benen

Ik groei hier voor mijn gevoel goed op, dus ik hou 't nog ff aan
 
Originally posted by admin
Wat was het probleem? Spieren niet voldoende uitgerust op bepaalde trainingen?

Het probleem was dat ik op den duur, en dan spreek ik niet over een paar weken, min of mee overtraind raakte. Het lijkt me niet dat het aan het schema lag, want dat is ongeveer hetzelfde als nu. Ik heb die dag rust ergens in het midden van de week gewoon nodig om 100% te kunnen herstellen. Met die 5 dagen per week ging het na een maand of 3 verkeerd, en dan baal je wel. Dat is het ****in' k*tprobleem vaak, dat je het pas zo laat ziet. Ik herstelde bvb maar voor 99,9%, maar dat is na een paar maanden toch opgestapeld.

Zoals ik nu bezig ben is er niets aan de hand, en gaat het gewoon goed. Af en toe doe ik dan wel eens 5x, omdat ik het dan gewoon uitsmeer zeg maar (dus ik doe niet meer!!), en dan merk je toch dat je na die 5 dagen wat vermoeider ben dan normaal... Niet schokkend, maar dat ietsje pietsje is toch net te veel.
 
???
 
Originally posted by Zwier


AL zou je een ideaal schema hebben is dat nog steeds een overbelasting voor je zenuwstelsel

waarom? mijn spieren krijgen 48 uur rust(voor mij voldoende, en ik ben dit gewend. ik kan als ik wil ook een spiergroep 2 dagen achter elkaar trainen (bijv. woensdag fitness met oa toppen, en donderdag Bodypump en spinning en dan vrijdag wielrennen) zonder in te hoeven doen in prestatie.
 
4x in de week ik zat.

1. Borst, Biceps
2. Rug, Triceps
3. Rust
4. Schouders, buik (af en toe supersetjes biceps,triceps)
5. Benen, onderarmen
6. Rust
7. Rust
 
Originally posted by Elmar
4x in de week ik zat.

1. Borst, Biceps
2. Rug, Triceps
3. Rust
4. Schouders, buik (af en toe supersetjes biceps,triceps)
5. Benen, onderarmen
6. Rust
7. Rust

waarom Borst en Biceps samen op een dag, en de dag er na rug en triceps? (bijv. bench press)
Als je je borst traint, train je ook je triceps mee. Bij je rug training train je ook je biceps mee (bijv. optrekken)
 
Back
Naar boven