Fitness Seller

Tevreden van 5 dagen in de week? (1 bezoeker)

Tevreden van 5 dagen training in de week?

  • Ja

    Stemmen: 59 33,1%
  • Nee

    Stemmen: 14 7,9%
  • Ik train minder of meer dan 5 dagen per week

    Stemmen: 105 59,0%

  • Totaal stemmers
    178

Bezoekers in dit topic

Originally posted by Scighera


waarom Borst en Biceps samen op een dag, en de dag er na rug en triceps? (bijv. bench press)
Als je je borst traint, train je ook je triceps mee. Bij je rug training train je ook je biceps mee (bijv. optrekken)

Ja duh weet ik ben niet achterlijk.
 
Originally posted by Scighera
ik train 7/7.
Als je je schema goed opstelt en voldoende en juist eet en voldoende slaapt is het goed te doen vind ik

Wat bedoel je nou met 7/7?????

Je zegt later dat je 48 rust hebt, als je 7 dagen per week traint heb je volgens mij maar 24 uur rust tussen een training of zie ik dat verkeerd?!?!?!

Of duurt bij jou een dag 48 uur ???
 
Originally posted by Scighera


waarom Borst en Biceps samen op een dag, en de dag er na rug en triceps? (bijv. bench press)
Als je je borst traint, train je ook je triceps mee. Bij je rug training train je ook je biceps mee (bijv. optrekken)

dan kan je je beter focussen op je biceps, en deze zwaarder trainen.
 
5x in de week schema

Maandag: Borst, Rug
Dinsdag: Schouders, Trcieps, Biceps
Woensdag: Benen, Kuiten, Buik
Donderdag: Bodypumpen daarna Rug, Borst
Vrijdag: Schouders, Triceps, Biceps

Gaat wel lekker, doe dit al 1 1/2 jaar ofzo.
Alleen dat bodypumpen pas vanaf 2 maanden
 
Originally posted by Xeramon
5x in de week schema

Maandag: Borst, Rug
Dinsdag: Schouders, Trcieps, Biceps
Woensdag: Benen, Kuiten, Buik
Donderdag: Bodypumpen daarna Rug, Borst
Vrijdag: Schouders, Triceps, Biceps

Gaat wel lekker, doe dit al 1 1/2 jaar ofzo.
Alleen dat bodypumpen pas vanaf 2 maanden

wat is wel lekker?? Ik vind dit persoonlijk wat te veel om goed op te kunnen groeien.
 
Ow :(

Ik groei wel goed denk ik zelf, ik weet natuurlijk niet hoe het is om anders te trainen of ik dan meer vooruitgang zal boeken!

Ik ben 1,83 cm weeg 95 kg met 12% vet, niet onbelangrijk is dat ik nog steeds clean ben!

Wat zou jij mij adviseren dan?
 
Originally posted by Xeramon
5x in de week schema

Maandag: Borst, Rug
Dinsdag: Schouders, Trcieps, Biceps
Woensdag: Benen, Kuiten, Buik
Donderdag: Bodypumpen daarna Rug, Borst
Vrijdag: Schouders, Triceps, Biceps

Gaat wel lekker, doe dit al 1 1/2 jaar ofzo.
Alleen dat bodypumpen pas vanaf 2 maanden

Je bent zwaar aan het overtrainen, en what the **** is bodypumpen? ???
 
Originally posted by Elmar
4x in de week ik zat.

1. Borst, Biceps
2. Rug, Triceps
3. Rust
4. Schouders, buik (af en toe supersetjes biceps,triceps)
5. Benen, onderarmen
6. Rust
7. Rust

Originally posted by Robin


dan kan je je beter focussen op je biceps, en deze zwaarder trainen.

hehe.... jij snapt het!! :D
 
Originally posted by Xeramon
5x in de week schema

Maandag: Borst, Rug
Dinsdag: Schouders, Trcieps, Biceps
Woensdag: Benen, Kuiten, Buik
Donderdag: Bodypumpen daarna Rug, Borst
Vrijdag: Schouders, Triceps, Biceps

Gaat wel lekker, doe dit al 1 1/2 jaar ofzo.
Alleen dat bodypumpen pas vanaf 2 maanden


Dit is veel te veel. Overdosis!!
ik heb geleerd veel, weinig, veel,

1. veel eten
2. weinig trainen (lui trainen maar wel erg intensief)
3. veel rusten
 
eens geprobeerd, aan t einde van de week was t sochtends vaak ff kotsen in de plee(kwam niks uit). Ik train nu 4 x per week met 3 rustdagen
 
5x in de week schema:
maandag: schouders, traps
dinsdag: rug
woensdag: borst
donderdag:benen
vrijdag: biceps/triceps

Elke keer ongeveer 45 minuten trainen, dus dat zijn ongeveer 4 oefeningen per keer, maar dan wel intensief trainen. Mij bevalt het prima.
 
Ik vind 5 dagen trainen prima, je kan vol uit gaan voor iedere spiergroep en bent maar 45 min. tot 1 uur op de sportschool.

Ik ben van mening dat je na +/- 5 kwartier niet meer efficient bezig bent.

Mijn 5-daagse split is:

Dag 1: Biceps/Triceps

Dag 2: Schouders

Dag 3: Rug

Dag 4: Borst

Dag 5: Dag 1

Dag 1: Dag 2

En zo rolt mijn schema voort.
 
Nooit geprobeerd maar lijkt me echt te veel. Ik moet nu in het weekend al extreem bij slapen anders trek ik het niet. Doe nu:

Maandag: Rust
Dinsdag: Borst, Triceps
Woensdag: Rug, Hamstrings, voorkant buik
Donderdag: Rust
Vrijdag: Schouders, biceps, zijkant buik
Zaterdag: Quads, kuiten en onderarmen
zondag: Rust

ben hier nu 2 weken mee bezig en werkt erg lekker! Wel flink eten en vitamintjes naar binnen werken anders raak ik oververmoeid!
 
Originally posted by Scighera


waarom? mijn spieren krijgen 48 uur rust(voor mij voldoende, en ik ben dit gewend. ik kan als ik wil ook een spiergroep 2 dagen achter elkaar trainen (bijv. woensdag fitness met oa toppen, en donderdag Bodypump en spinning en dan vrijdag wielrennen) zonder in te hoeven doen in prestatie.

Je zenuwstelsel heeft weinig met je spierherstel te maken.

Met bodypump heb je een full body workout maar je gebruikt een heel andere energie systeem. Ik vind dat je wielrennen bodypump niet onder je massa training kan laten vallen.

Maar dan nog is je zenuwstelsel overbelast. Maar goed als het voor jou werkt.......
 
Lekenvraagje ;-)

Waarom is het eigenlijk verkeerd om dezelfde spieren 2x per week te trainen?

Dank! :)
 
Laatst bewerkt:
Omdat als je voluit train, je spieren na een korte periode nog niet hersteld zijn en dan overtrain je ze, en zullen ze niet goed groeien.
 
Als ik weer 'normaal' kan trainen (dus niet op reis ben) doe ik 3x/wk aan specifieke KT (ma-wo-vr) , 2-3x/wk aan spinning (ma,di,do) en 1-2x/wk aan lange-afstandsfietsen (za en/of zo).
Als ik 2 dagen/wk zou fietsen, zou ik maar 2x spinnen (ma-di) en do vrij nemen, bij 1 dag zelfde laten en zo vrij nemen.

KT-schema dat ik nu doe bevalt heel goed omdat ik anders te lang bezig ben.
Huidig schema is dus absoluut geen BB-schema maar heeft als doel om kracht te vergroten, liefst geen extra spiermassa.
Ma: borst zwaar (bankdrukken), rug licht (good morning), benen middel (sumo squat, standing gluteus)
Wo: borst licht (db flyes), rug middel (chin up, seated cable row), benen zwaar (leg press)
Vr: borst middel (db press), rug zwaar (deadlift/doodtil), benen licht (leg extension/leg curl).

Daarnaast doe ik nog een aparte oefening voor nek (traps): shrugs op woensdag en voor de pols: gewone en reverse wrist curl ivm chronische RSI.

Greetz

Espi
 
Ik kom met 3 à 4 trainingen per week ruimschoots toe. Ik denk dat als je echt zwaar traint geen 5 à 6 keer serieus kan trainen per week. een lichaam moet toch kunnen rusten en opbouwen??
 
maar je kan gerust 5 of 6 dagen per week training. of het nu allemaal zware trainingen moeten zijn, komt niet ter sprake. als je het correct organiseert valt het zeker te doen.
 
Het punt is dat ik mijn benen niet train, waardoor ik in feite 5 spiergroepen overhoud: borst/rug/schouders/triceps/biceps (buik reken ik niet echt mee, dat doe ik aan 't eind van elke training).

Voor mijn rug en borst heb ik 2 verschillende trainmethodes, zodat ik niet 2x dezelfde oefeningen doe elke week.

De ene keer train ik mijn borst met een stang (gewoon/incline/decline bench press) + pec-fly, de andere met losse gewichten (weer gewoon/incline/decline) + pec-fly.
Mijn rug train ik de ene keer door 'gewoon' op te trekken, front pull down te doen etc, de andere: optrekken tot in mijn nek, pull down in mijn nek etc.

Het komt er min of meer dat ik elke spiergroep 2x per week train.

Uiteraard probeer ik max. 1 uur te trainen. Heb wel zo'n gewoon fitness-schema (1 set 15 reps op half gewicht, en dan 3x12)

Is dit dus echt minder goed voor mijn spiergroei, dan als ik alles maar 1 keer per week zou trainen? :)
 
Back
Naar boven