Fitness Seller

Texas Deadlift Bar vs Ohio Deadlift Bar (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Hallo allemaal,

Ik wil in de nabije toekomst een deadlift bar aanschaffen, maar ik heb nog twijfels en was benieuwd of jullie mij daarbij zouden kunnen helpen. Ik twijfel heel erg tussen de Texas Deadlift Bar en de Ohio Deadlift Bar en ben benieuwd naar jullie ervaringen met deze bars. Op dit moment gaat mijn voorkeur nog uit naar de Ohio Deadlift Bar (mede vanwege het design), maar ik lees ook veel positieve verhalen over de Texas Deadlift Bar.

Hebben jullie ervaring met deze bars en welke zouden jullie aanraden?

Groeten,
VeniVidiVici16

PS: Het is mijn eerste post op dit forum, dus als ik fouten maak, mag je het gerust zeggen.
 
Heb het idee dat de knurling van de Texas deadlift bar een stuk meer agressief is dan die van roque en dat die een stuk meer whip heeft. Waarom een dl bar overigens aanschaffen
 
Everything is bigger in Texas
 
Heb het idee dat de knurling van de Texas deadlift bar een stuk meer agressief is dan die van roque en dat die een stuk meer whip heeft. Waarom een dl bar overigens aanschaffen

Ik wil thuis gaan deadliften, omdat er in beide sportscholen (waar ik train) niet goed kan deadliften.

In hoeverre helpt die whip eigenlijk? Het is mij namelijk inderdaad ook opgevallen dat de Texas Deadlift Bar een stuk flexibeler is.
 
Ik wil thuis gaan deadliften, omdat er in beide sportscholen (waar ik train) niet goed kan deadliften.

In hoeverre helpt die whip eigenlijk? Het is mij namelijk inderdaad ook opgevallen dat de Texas Deadlift Bar een stuk flexibeler is.
Als je geen 300kg trekt vrij weinig.
 
  • Like
Waarderingen: 040B
Als je geen 300kg trekt vrij weinig.

Is dat echt zo of overdrijf je een klein beetje? Ik til nu maximaal 250kg met sumo, maar ik deadlift ook pas sinds 8 maanden. Het is dus wel de bedoeling dat ik ooit nog eens die 300kg ga tillen. Ik zie de stang op verschillende filmpjes bij 220kg echter ook al buigen.
 
Is dat echt zo of overdrijf je een klein beetje? Ik til nu maximaal 250kg met sumo, maar ik deadlift ook pas sinds 8 maanden. Het is dus wel de bedoeling dat ik ooit nog eens die 300kg ga tillen. Ik zie de stang op verschillende filmpjes bij 220kg echter ook al buigen.
Caller woolham heeft dat ooit gezegd en ik quote hem. Zelf heb ik geen ervaring met een deadliftstang of 300kg.
 
Caller woolham heeft dat ooit gezegd en ik quote hem. Zelf heb ik geen ervaring met een deadliftstang of 300kg.

Oké thanks! Ik ga die video van hem dan eens even opzoeken. Zijn er verder nog mensen, die wel ervaring hebben met één van deze twee stangen (of allebei natuurlijk)?
 
Wij hebben in de gym Texas DL bars / Texas power bars en bv ook Eleiko PL comp bars.

De Texas DL bar geeft al veel whip met 150 kg (is ook een stuk langer) en is ,buiten het feit dat je er makkelijker meer gewicht mee kan trainen ,niet zo interssant als bv een stiff bar (comp bar)
Alle powerlifters bij ons (NL beste lifters overall / masters , 2de WK ect) gebruiken bij voorkeur de Texas PB of de Eleiko comp bar ,omdat dat is zoals er op wedstrijden gelift word en zij zien de DL bar als een trainings toevoeging zien ipv een bar die een goede DL gewicht beeld geven.

Ik zou dus een Texas PB / Ohio Powerbar halen.
 
Wij hebben in de gym Texas DL bars / Texas power bars en bv ook Eleiko PL comp bars.

De Texas DL bar geeft al veel whip met 150 kg (is ook een stuk langer) en is ,buiten het feit dat je er makkelijker meer gewicht mee kan trainen ,niet zo interssant als bv een stiff bar (comp bar)
Alle powerlifters bij ons (NL beste lifters overall / masters , 2de WK ect) gebruiken bij voorkeur de Texas PB of de Eleiko comp bar ,omdat dat is zoals er op wedstrijden gelift word en zij zien de DL bar als een trainings toevoeging zien ipv een bar die een goede DL gewicht beeld geven.

Ik zou dus een Texas PB / Ohio Powerbar halen.

Top! Het is nu een stuk duidelijker voor mij! Ik zie de Texas DL bar inderdaad wel puur als toevoeging, want ik blijf gedeeltelijk wel gewoon trainen met de 'normale' bars. Ik ga er nog eens goed over nadenken. Hartstikke bedankt!
 
Zoals Fox al aangaf zou ik inderdaad ook voor de gewone TPB of Ohio Power Bar gaan. Ik zelf heb de voorkeur voor de Ohio bar. Voor mijn gevoel is de knurling op beiden vergelijkbaar wat agressie betreft, maar is de Ohio minder scherp terwijl mn grip er niet minder mee is. Hij was ook iets goedkoper om naar NL te krijgen.
 
Zoals Fox al aangaf zou ik inderdaad ook voor de gewone TPB of Ohio Power Bar gaan. Ik zelf heb de voorkeur voor de Ohio bar. Voor mijn gevoel is de knurling op beiden vergelijkbaar wat agressie betreft, maar is de Ohio minder scherp terwijl mn grip er niet minder mee is. Hij was ook iets goedkoper om naar NL te krijgen.

Maar er zit verder niet echt een whip in de powerbars, toch? Of heb ik het dan mis?

Ik heb me nog niet zoveel verdiept in de powerbars en weet er daarom de voordelen bij het deadliften nog niet echt bij.
 
Maar er zit verder niet echt een whip in de powerbars, toch? Of heb ik het dan mis?

Ik heb me nog niet zoveel verdiept in de powerbars en weet er daarom de voordelen bij het deadliften nog niet echt bij.

Die hebben over het algemeen eigenlijk geen whip inderdaad.
Echte powerbars hebben over het algemeen een agressievere knurling waardoor je meer grip hebt. Dit helpt oa met deadlifts erg. Ook hebben ze vaak weinig spin omdat dit voor de powerlifts niet zo boeiend is, dan wil je eigenlijk ook wat minder hebben vaak.
 
Ik denk dat ik toch voor een deadlift bar ga, omdat ik uiteindelijk toch op zoek ben naar een bar met whip. Mijn voorkeur ligt bij de Ohio Deadlift Bar, vanwege de knurling en vanwege het design. Ik lees echter dat de Texas Deadlift Bar meer whip heeft dan de Ohio Deadlift Bar. Hoeveel verschil zit er echter in de whip bij deze twee bars? Is dat nagenoeg hetzelfde of is die van de Texas Deadlift Bar echt beduidend beter?
 
Er zijn ondertussen genoeg video's en websites die beide bars met elkaar vergelijken.
 
Er zijn ondertussen genoeg video's en websites die beide bars met elkaar vergelijken.

Dat is juist het probleem. Ik kan geen goede video vinden, waarbij de whip van beide bars vergeleken wordt... Er zijn video's waarin beide bars vergeleken worden, maar het gaat mij juist om de whip. Dat is het laatste punt van twijfel bij mij.
 
Ik heb een video gezien van een bekende powerlifter welke 3 deadlift bars de whip met een krik vergelijkt.
Conclusie was dat de texas bar de meeste whip had omdat deze minder sterk staal toepast van de rogue. De kwaliteit van de rogue is het beste maar iets minder whip. De okie bar was de minste bar begreep ik.
 
Misschien een keertje komen trainen bij fox en dan een keer bij iron house voordat je een conclusie trekt.
Fox heeft de Texas deadlift bar en ihu de roque deadlift bar. Heb zelf geen idee in welke gym ze dit materiaal verder ook hebben.
 
Ik heb een video gezien van een bekende powerlifter welke 3 deadlift bars de whip met een krik vergelijkt.
Conclusie was dat de texas bar de meeste whip had omdat deze minder sterk staal toepast van de rogue. De kwaliteit van de rogue is het beste maar iets minder whip. De okie bar was de minste bar begreep ik.

Top! Heb je misschien een link naar die video of een zoekterm waarop ik kan zoeken?
 
verschil in whip ga je denk ik nauwelijks merken. wat voor plates je gaat gebruiken zal meer invloed hebben op de hoeveelheid whip dan het verschil tussen de bars denk ik.

de knurling van de texas power bar is veel agressiever dan die van de rogue. daar moet je ook maar net van houden.
verder is de rogue deadlift bar volgens mij ook een stuk goedkopen hier in NL
 
Back
Naar boven