XXL Nutrition

Texas Method---Getting Stronger

Bezoekers in dit topic

maniac

Puny human
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
4 nov 2002
Berichten
7.335
Waardering
54
Aangezien mijn squat en deadlift nog steeds belachelijk laag zijn en ik 3 keer per week train lijkt mij de "Texas Method" wel geschikt om daar verandering in te brengen. Ik ben inmiddels bezig met week 5 en het gaat best goed.

Mijn stats op dit moment:
Squat: 150 1RM
Conv. Deadlift: 165 2RM
Sumo Deadlift: 150 1RM
Benchpress: 125 2RM

Gewicht: rond de 100 kg (incl. zwembandje) Lengte: 188 cm.

Schema komt van Build Muscle & Lose Fat through Strength Training | StrongLifts.com

Tips en trucs zijn natuurlijk van harte welkom en worden rijkelijk beloond met karma:D

Oh ja, week 1 t/m 4 heb ik bijgevoegd.
 

Bijlagen

  • wk 1-2.doc
    90,5 KB · Weergaven: 271
  • wk 3-4.doc
    94,5 KB · Weergaven: 151
Laatst bewerkt:
Succcs kerel

die deads krijg je zo omhoog !
 
Week 5, MA: Volume training

Squat: 5x5x110 (volume pr)

Pendlay row: 5x5x70 (easy)

Overhead press: 5x5x55

Weighted dips: 3x3xBW+25kg

Weighted pullups: 3x3xBW+10kg

Nog redelijk goede snelheid bij m'n squats.

Tot aan week 5 heb ik gewone barbell rows gedaan tot 5x5x95, ga dus vanaf nu pendlays doen. De Ovhp kan ook nog hoger, net als mijn dips. Enkel de pullups willen niet vlotten.
 
Succes ermee!


Om het volle trainingseffect van de Texas method te voelen moet je altijd een cowboy hoed ophebben tijdens de training. Sporen zijn optioneel, die helpen met je squat sneller omhoog te krijgen.
 
Succes ermee!


Om het volle trainingseffect van de Texas method te voelen moet je altijd een cowboy hoed ophebben tijdens de training. Sporen zijn optioneel, die helpen met je squat sneller omhoog te krijgen.
Moet je wel onder parallel gaan. Succes man.
 
Heel fijn dat je een log hebt geopend! Ik ga volgende week ook beginnen.
OT: Kunnen die squats niet hoger met een 1RM van 150?
 
Heel fijn dat je een log hebt geopend! Ik ga volgende week ook beginnen.
OT: Kunnen die squats niet hoger met een 1RM van 150?

De bedoeling is om het op te bouwen gedurende de weken. Volgende week 5x5x115 proberen, maar 5 sets is best pittig!
 
Week 5, WOE: Recovery

Squat: 3x3x90

Overhead press: 3x3x50

Pendlay row: 3x3x60

Beentjes voelen nog wel wat gaar. Afgesloten met 3 sets triceps, 3 sets biceps.
 
vind je zo n recovery niet heel saai?
 
Week 5, VR: Intensity

Ok, vandaag weer tijd voor wat PR's! Helaas ging mijn trainingsmaat niet mee waardoor ik geen goede spotter had tijdens het squatten. Het rotte is namelijk dat de stang net iets te hoog in het rack ligt om fatsoenlijk terug te leggen of uit te liften. Maar no worries, wel een PR:

3x125
3x135 PR

Ik twijfelde om het bij 130 te houden en daarmee een eerder PR te evenaren, maar dacht **** it dan maar niet fatsoenlijk terugleggen! Bleek het terugleggen niet het probleem, maar het uitstappen. Ik bleef aan een kant achter de legger haken waardoor ik even uit balans raakte.

Daarna overheadpress:

3x70
3x75 ook een PR en ging nog redelijk easy.

En als laatste Sumo deadlift:

3x140
3x150

Al weer lang geleden dat ik sumo gelift heb en dat was te merken aan m'n onderrug: dikke pomp :) Ik twijfel of 3x150 ook een PR is. Ik zal het vast wel ergens genoteerd hebben, maar te lui om te zoeken:o

Maandag weer volume!
 
Nette training! Als ik zware squats doe heb ik ook liever een spotter. Hoe zien je opwarmsets er eigenlijk uit? En doe je voor de rest nog enige assistance op vrijdag?
 
netjes duderino
 
Mooie trainingen. Goeie bench en OH press trouwens!
 
Nette training! Als ik zware squats doe heb ik ook liever een spotter. Hoe zien je opwarmsets er eigenlijk uit? En doe je voor de rest nog enige assistance op vrijdag?

Thnx!

Opwarmen gaat meestal als volgt:

- 5-10 minuten fietsen
- lege bar 10/12x
- 50/60 kg 6x
Daarna met 30 kilo omhoog 1-3 reps, 20 kilo omhoog 1-3 reps, 10-15 kilo 1-3 reps en daarna afhankelijk van hoe het voelt.
Geen assistance deze keer.
 
Week 6: Ma, Volume

Zag op voorhand tegen het squatten op, 5x5x115, maar het is wel gelukt dus volgende week 5x5x120. :)

Squat: 5x5x115 PR!

Na het squatten tijd voor pendlays en benchpress. Deze doe ik om en om, dus extra pittig.

Pendlay row: 5x5x75
Benchpress: 5x5x100

En als afsluiting dips en pullups(ook om en om):

Close grip pullups: 3x3xBW+10kg
Dips: 3x3xBW+27.5kg PR

Gaat goed tot nu toe. M'n trainingsmaat breekt ook iedere week records, alleen de pullups blijven nog steeds achter. Misschien dat close grip beter gaat.
 
Pendlay's kunnen ook wat zwaarder zeker?
 
Back
Naar boven