XXL Nutrition

Texas Method

  • Topic starter rob91
  • Startdatum
  • Reacties 3
  • Weergaven 1K
  • Volgers 2

Bezoekers in dit topic

rob91

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
16 feb 2010
Berichten
5.466
Waardering
1.742
Lengte
1m87
Lang verhaal kort.

Flinke set back ben ik aan het overkomen. Begonnen met Rip’s SS. Nu doorstart gemaakt met Texas Method. Ik ben van plan dit template HELEMAAL uit te melken.

Maar het is dus een template. Zo is 1 set van 5 deadlifts wel wat weinig, dus heb ik op maandag een deadlift variatie toegevoegd. Ook probeer ik meer upperback erin te stoppen. Het UB volume in general heb ik wat omhoog geschroefd, voornamelijk door vaker te benchen. Dit werkt persoonlijk goed bij mij.

Wie heeft Texas Method gedaan en hoe hebben jullie het naar eigen behoefte ingepast? En waren jullie tevreden erover? En hebben jullie nog tips?
 
Ik heb het gedaan. Mezelf helemaal.kapot getraind. Zou me niet teveel fixeren op constant elke week verhogen. Vragen om blessures mn eigen fout. Ben er wel hard op gegained met squat en deads
 
1 tot 2 jaar gedraaid naar mijn eigen inzicht.

Maandag
5x5 squats
5x5 bench
3x8 bent over rows
3x12 close grip BP (tricep)
3x12 hammer curls (bicep)

Woensdag
6x3 front squats
6x5 overhead press
3x12 chin ups
5x10 hyperextensions (onderrug)
3x12 cable crunch (abs)

Vrijdag
1x5 squats
5x5 bench
5x5 deadlifts
3x12 close grip BP (tricep)
3x12 hammer curls (bicep)

Zo heb ik hem uiteindelijk na wat getweak gedraaid.Het deadlift volume alsook het bench volume flink wat verhoogd en wat accessoires bijgevoegd. En zelf gekeken om op maandag squat en bench te verhogen of gewoon hetzelfde gewicht te doen. 2x falen was -10% en weer opbouwen. Deadlifts eerst wel lang 1x5 gedaan totdat ik bij 160kg vastliep en merkte dat ik wat meer volume kon handelen.

Squat ging van 75kg naar 5x140kg, bench 1x75kg naar 5x80kg (1x92,5) deadlift van 75kg naar 185kg in ~2 jaar tijd.BW van 74 naar 83kg.

Merkte daarna vooral dat ik veel bench volume miste na 1 jaar en techniek. Ook is de vanilla versie van TM niet ideaal als je een goede bench wil.

Mocht je nog vragen hebben hoor ik het graag.
 
Ik zal los van het afzeiken ook ff mn schema posten.

Volume
5x5(soms 4 of 3) Squat
5x5 Bench
5x1 Deadlift
BWx8x4 Chinups
2 arm oefeningen

Recovery
5x2 Squat
10x4 Yates rows
Schouder oefeningen paar
Leg curl
Hyper extensions
(Vond dit altijd een beetje een debiele dag maar ja recovery heh)

Power dag
Squat 5x1 (soms 3x2)
Bench 5x1 (3x2 soms)
Deadlift 5x1 (zelfde verhaal)
Chinups bwx8x4
Armen

Uitendelijk vanaf 140kg 5x squat 110x5 bench 200x5 deads opgewerkt naar 220x5 squat 140x5 bench en 270x5 deads. In 2 jaar oid. Voor benchen heeft het mij dus verneukt het obsessieve verhogen. Dus kijk goed uit met je schouders. De rest was echt goed te doen maar wekelijks verhogen werkt echt niet meer op gegeven moment. Soms is het beter om wat meer reps op lager gewicht te gaan doen bijvoorbeeld en meer bb style trainen of deloaden en zelfde reps of gwn een week kappen.
 
  • Like
Waarderingen: 040B
Back
Naar boven