Fitness Seller

TH log

Bezoekers in dit topic

TH79

Novice
15 jaar lid
Lid sinds
28 sep 2003
Berichten
13
Waardering
0
day 1)
squat: 225x2 ; 225x2
leg press: aborted, reaction in backmuscles
standing neck press (strict): 70x8 ; 60x8
ez-curl: 63x7
side bend: 36x10 ; 40 x10

day 2)
CGBP : 130x6 ; 150x2
incline press: 100x8
fly : couple of sets
front press : 80x5
lateral raise : couple of sets
 
Hey,

zou je een kleine introductie kunnen geven, hoe lang je trained en je stats..
Ik neem aan dat je powerlifter bent! doe je ook wedstrijden?
 
OK, een kleine introductie van mezelf. Ik ben 24 jaar en train nu een kleine vier jaar. Mijn gewicht is van 70 kg naar nu 120 kilo gegaan bij een lengte van 1.80. Met een vrij hoog vetpercentage, dat wel.

Ik ben geen powerlifter, want ik doe geen powerlifting wedstrijden. De wedstrijden spreken me niet aan. Ik heb wel de lichaamsbouw van een powerlifter, met dikke poten (benen is niet meer het goede woord...). Ik doe wel een enkele keer mee met Sterkste Man wedstrijden.

Ik ben overtuigd natural. Ik train alleen voor kracht, massa en definitie interesseert me niet.

Mijn stats:

Smal bankdrukken: 155x1
Squat: 220x4
Deadlift: 240x1
Log Lift 110x1

Mijn zwakke punten zijn de deadlift (zit al een jaar vast op hetzelfde niveau, terwijl de squat 25 kilo omhoog is gegaan) en duwoefeningen boven mijn hoofd.
 
Waar kom je vandaan als ik vragen mag?
 
Ik kom uit Ridderkerk, dat ligt tegen Rotterdam aan.
 
Oke heel netjes.. keep us posted! :thumbup:
 
mooie stats voor die leeftijd... en natural
 
Day 3)

Deadlift: 220x3 ; 240x0
Sumo deadlift: 120x8 ; 150x6 (first time, is event in upcoming competition)
Pulldown small: 100x7
Bent over row: 105x7

Day 4)
Log lift: 80x4; 100x1 (easy); 110x0 (missed lockout)
CGBP speed: 90x5; 90x5; 90x7; 90x7
hammer rope curl: 60x12; 60x12
pushdown: 70x20 ; 80x20
 
log van de week

Hier de log van deze week. Ik ben gestart om nu structureel mijn schema in te delen in een zware (lage herhalingen) week en een lichte week (meer herehalingen). Ik heb eigenlijk altijd met weinig herhalingen getraind, maar ik wil hoop dat zwaar/licht me meer zal opbrengen en me beter zal conditioneren voor Sterkste Man wedstrijden. Vooralsnog moet ik echter met teleurstellende gewichten in de weer...

Dag 1)
Squat 190x5
EZ curl 65x7
(Kreeg veel last bij squat van mijn polsen, besloot om beentraining af te gelasten)

Dag 2)
CGBP 110x12; 90x8
machine fly 4 sets van 10 reps
side bend 42x10
front press 60x10;60x8

Dag 3)
Deadlift 190x7;190x7
pulldown 80x15;80x10
(Moest de dealdift stoppen omdat mijn vorm erg slecht werd na 6 reps, gewicht voeld licht aan, maar na afloop liep mijn rug vol => training afgebroken)

Volgende week weer lekker zwaar :)
 
en hoe is die zware week uitgepakt??
 
Hoi allemaal,

ik ben een tijdje weggeweest van dit board, maar ben weer helemaal terug.

De week na mijn vorige post ben ik licht geblesseerd geraakt aan mijn rug. Inmiddels ben ik weer helaal gezond en terug op mijn oude niveau. Ik heb de laatste maanden van mijn training eens gevalueerd en besloten om het flink om te gooien. Met dank aan twee beesten van mijn sportschool... Mijn vorige schema dat ik twee jaar heb gebruikt had zijn glans verloren. Ik heb zwakke plekken ontwikkeld (schouders, spierconditie) die ik nu wil verhelpen. Ik wil komend jaar weer terugkomen bij Sterkste Man wedstrijden en dit schema is daar op gebaseerd. Wat jullie meteen op zal vallen is het grote volume, zeker in verhouding to mijn oude schema en de grote hoeveelehid schouderoefeningen. Hiermee hoop ik mijn zwaktes te verhelpen en toch zwaar genoeg te kunnen trainen om mijn sterke punten ook uit te breiden.

dag 1) Schouders / Borst

opwarmen: side laterals 2x30, staand db press 2x20 (Heel licht)

Week 1: staande neck press 12, 10, 8, 6, 3 reps (eerste drie zonder hupje)
Week 2: staande front press 12, 10, 8, 6, 3 reps (eerste drie zonder hupje)
zittende dumbbell press zonder rugsteun 3x12 reps
Upright row 4x10-12 reps
barbell front raise 3x12
rear deltoid machine 4x15
small bankdrukken 10, 8, 6, 6 reps
week 1: peck deck 4x15
week 2: flyes 4x15


dag 2) Benen / Triceps

opwarmen: leg extension 3x25 (Heel licht)

Week 1: Squat 12, 10, 8, 6, 3 reps
Week 2: Front Squat 12, 10, 8, 6, 3 reps
Week 1: Hack Squat 4x10
Week 2: Leg Press 4x10
Stiff legged deadlift 4x12
Leg Curl 4x15
Pushdown 4x15
French press 4x10
Dippen 4x10

Dag 3) Rug/biceps

opwarmen: leg extension 3x25, low pulley 3x15 (Heel licht)

Deadlift 12, 10, 8, 6, 3 reps
Lat pulldown behind neck 3x15
Week 1: T-bar row 4x10
Week 2: Bent over row 4x10
Fixed pulley 4x10
Low pulley (hoog) 4x10
Cable curl 3x12
dumbbell curl 3x12
 
Laatst bewerkt:
De log van de week van maandag 24 november 2003

De eerste dag was nog op mijn oude schema.

maandag)
squat 225x3 (stang zakte weg naar beneden, kracht voldoende)
triset:
leg extension 100x12
leg curl 90x12
hack squat +90x12
superset:
abduction 70x20
adduction 70x20
EZ-curl 68x7 PR

donderdag)
front squat 40x12, 40x10, 50x8, 60x6, 70x3 (nieuwe oefening voor me)
leg press +100x10, +200x10, +280x10
Stiff legged deadlift 50x12, 50x12, 50x10, 50x8 (nieuwe oefening voor me)
leg curl 70x15, 60x15, 60x15
Rest van training overgeslagen, had de nacht ervoor niet geslapen.

vrijdag) zware buikspiertraining en lichte cardio

zaterdag)
Deadlift 70x12, 120x10, 150x8, 200x6, 230x3 PR!, 250x0
Lat pulldown behind neck 50x10, 60x10, 70x10, 75x10
bent over row 60x10, 60x10, 80x10
fixed pulley +60x10, +60x10, +60x10, +60x10
low pulley high style 45x10, 45x10, 50x10
hammer rope curl 45x12, 50x10, 40x12, 35x12
dumbbell curl 10x6

Algemeen commentaar: Ik heb veel moeite met de overgang naar dit schema. Het is een doel op zich om dit te kunnen volbrengen. Ik moet nu met lichte gewichten aan de gang als mijn training vordert. Dit zal na een paar weken over moeten zijn.
 
Back
Naar boven