AndroidHealthClinic

Thaiboks/fitness-schema (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

JordyS

Novice
Lid geworden
23 sep 2013
Berichten
18
Waardering
0
Lengte
1m79
Massa
85kg
Yoo Peepz,


wegens enorm veel verschillende meningen en reacties op internet wou ik eens polsen op dit forum bij ervaren sporters/vechters wat nu eigenlijk het meest doeltreffende fitness-schema is voor mijn doel! Ik train 4x per week (2x thaiboks en 2x in de gym). Nu zoek ik een combinatieschema die mij zowel krachtig/explosief maakt als eveneens doeltreffend is voor men zomerbody (droge spiermassa)! Ik WAS een gevorderde sporter maar door een levenscrash staat men lichaam weer helemaal op nul, dus tijd om er weer verandering in te brengen!!!!

Meningen zijn dus verdeeld; ene helft zegt van in de gym gewoon alle spiergroepen apart te nemen om ze zo ‘dik’ en droog mogelijk te trainen, andere helft zegt dat 2x per week een fullbody training naast het boksen een veel beter en sneller effect levert.

Zijn er nog leden die fitness en gevechtsport combineren, zoja, wat vinden jullie de beste en ‘snelste’ methode?

Methode A: Rug/Biceps, Benen/schouders, Borst/Biceps

Of

Methode B: 2x fullbody (benchpress, deathlift, squad, incline benchpress, legpress, bicycle crunch, plank, close grip push up).. ?

En train ik in de gym dan best op kracht (veel gewicht/minder reps) of op explosiviteit (minder gewicht/meer reps)?
Aangezien ik op de thaiboks al vanzelfsprekend aan explosiviteit werk kan ik misschien beter in de gym aan men summerbody en kracht werken of werkt dit averechts voor men gevechtsport?

Voedingschema ben ik ook opnieuw aan het samenstellen en als supplementen neem ik wheyshakes, vitamine C en bcaa’s.

Alle tips en tricks zijn welkom!

Greetz✌️
 
Als recreant kun je het beste 2x full body doen, en dan alle grote oefeningen 1 training zwaar en 1 training iets lichter. Deadliften zou je 1x per week zwaar kunnen doen. En dan uiteraard niet alle zware oefeningen op dezelfde dag. En elke rep die je doet moet je dan alsof je het gewicht door het dak wil gooien, want dat is explosiviteit. Het beachboy lichaam krijg je door juist te eten en te kickboksen. En idealiter zit er ergens nog een rustdag tussen, bijv. de woensdag.
Ikzelf vind de combo echt pittig, maar ik heb ook jonge kinderen.
 
ik zou ook voor de 2x full body gaan, hoeveel dagen zitten er tussen je fitness & je kickbokstraining?
ik zou als ik jou was n gedeelte op kracht doen & een gedeelte op volume op een dag, want om op 1 dag zwaar te benchen, deadliften & squatten lijkt mij niet echt chill.
bijv.
ma:
squat 5x5 (kracht)
bench 4x8 (volume)
OHP 5x5 (kracht)
en dan nog wat isolatie

do:
bench 5x5 (heavy)
squat 4x8 (volume)
OHP 4x8 (volume
deadlift 5x5 (kracht)
en dan nog wat isolatie

de sets reps & volgorde van de oefeningen kun je natuurlijk veranderen, maar hoop dat je snapt wat ik ermee bedoel?..

PS. Skip de buikoefeningen, je traint je core al genoeg met je compound oefeningen & als ik me niet vergis pakken ze bij kickbokstraining je core ook flink aan?
 
Thanks Boyz!!

Aangezien ik over een vrij druk leven beschik (6 op 7 werken / 50 a 55u per week) plus een eigen huishouden kan ik mijn training/rust niet zo goed verdelen en ziet men week er als volgende uit:

Maandag: Thaibox (sparren)
Dinsdag: Fitness (dag 1)
Woensdag: Thaibox
Donderdag: Hondenschool met het vrouwtje -- Rust
Vrijdag: Fitness (dag 2)
Zaterdag: Alle gezins- en huishoudelijke taken vervullen die ik in de week niet kon doen door mijn lange werkuren
Zondag: Q-time met het vrouwtje, misschien mogelijk een fitness dag 3

Grenzlooz, ik denk dat ik al redelijk op de goede weg ben met gewichten door het dak te gooien, al had ik er al wel vraag over. Bv, zoals benchen en biceps etc, ik druk snel en krachtig omhoog, en dan heel traag laten zakken, en weer explosief omhoog.
Is dit ook de goede methode voor explosiviteit of werkt dit eerder op massa dan? Moeten zowel de opgaande als neergaande bewegingen snel en krachtig gaan, zonder rust tussen elke rep dan?

2x Full-body per week was zelf ook mijn voorkeur, al had ik dan wel het idee dat ik bv niet alle spieren deftig kon trainen.
Zoals het schema dat je voorgesteld hebt Ash. ziet er wel goed uit, ga ik zeker eens enkele weken uitproberen!


Maar mag meer dan 1 spier als isolatie op 1 dag of wordt dat wat veel? Anders krijg ik men hele lichaam toch niet afgewerkt op 1 week, of is dit niet nodig? bv:

week 1 -- dag 1: bench - squad - ohp - isolatie ( borst - biceps? )
dag 2: bench - squad - deathlift - ohp - isolatie ( rug - triceps? )

week 2 -- dag 1: bench - squad - ohp - isolatie ( schouders - buik indien ik een thaibox training zou geskipt hebben? )
dag 2: bench - squad - deathlift - ohp - isolatie ( benen? )

ik zit zowat vast bij de verdeling van de isolatie oefeningen dan om toch elke spier gehad te hebben, zie je...
Of train ik alleen diegene die 'amper' gebruikt worden of niet volledig uitgeput worden bij de fullbody (schouders/biceps/tripceps/onderarmen/..)

En met 4x8 volume bedoel je dan op massa ( 4 reeksen 8 reps zwaar gewicht, snel omhoog - traag zakken)..
Maar wat is dan het verschil met 5x5 heavy en 5x5 kracht?

Puntje waar ik ook wil op extra evolueren zijn mijn benen. In heb echt heel smalle beentjes, zeker ten opzichte van men bovenlichaam. Wel handig tijdens het boxen, men scheentrappen snijden lekker als die binnenkomt, maar deze zou
ik toch graag dikker en steviger willen hebben. Al weigeren mijn beenspieren echt om te groeien.. Ook tips hiervoor, of komt dit ook vanzelf mee in moeilijke gevallen met squads en deathliften?

Greetz
 
`die 5x5 moet bij alles kracht zijn, was een typfoutje van mij & je kunt isolatie doen voor al je spiergroepen op 1 dag, beperk de oefeningen, sets en reps dan zodat je niet teveel doet. zorg dat je alles 2x per week hit en focus meer op compound dan op isolatie (80% compound & 20% isolatie)
 
Back
Naar boven