AndroidHealthClinic

The 'Beef Protein' Scam - trap er niet meer in.

Bezoekers in dit topic

Cools

Colossal Veteran
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
3 okt 2006
Berichten
13.556
Waardering
2.950
Aan de hand van een artikel gepost op de website supplementlabtest.com en vragen op het forum heb ik maar besloten een topic hierover aan te maken.

In het kort, Beef Protein als supplement/shake bestaat niet en is altijd collageen hydrolysaat (vanwege oplosbaarheid) met losse aminozuren.

Dit is de aminozuursamenstelling van rundsvlees per 100 gram:

Glycine 6,26 %
Proline 4,9 %
Alanine 6,25 %
Hydroxyproline 1,08 %
Glutamic acid 15,43 %
Arginine 6,65 %
Aspartic acid 9,36 %
Serine 4,05 %
Lysine 8,68 %
Leucine 8,18 %
Valine 5,1 %
Threonine 4,11 %
Phenylalanine 4,06 %
Isoleucine 4,67 %
Methionine 2,68 %
Histidine 3,28 %
Tyrosine 3,27 %
Cysteine 1,33 %
Tryptophan 0,67 %


En dit is die van Collageen:

Glycine 32,9 %
Proline 12,6 %
Alanine 10,9 %
Hydroxyproline 9,5 %
Glutamic acid 7,4 %
Arginine 4,9 %
Aspartic acid 4,7 %
Serine 3,6 %
Lysine 2,9 %
Leucine 2,4 %
Valine 2,2 %
Threonine 1,9 %
Phenylalanine 1,3 %
Isoleucine 1,1 %
Hydroxylysine 0,6 %
Methionine 0,6 %
Histidine 0,5 %
Tyrosine 0,3 %
Cysteine 0,1 %
Tryptophan 0 %


Waar je dus vooral moet op letten is het hoge gehalte aan Glycine. Dit zal altijd aanwezig zijn op de labels van de zogezegde Beef Protein supplementen. Gewoon omdat ze het niet kunnen verdoezelen. Ze gaan altijd het profiel van rundsvlees proberen na te bootsen natuurlijk, maar je zal het altijd merken.

Waarom passen ze de label dan niet aan? Omdat je dan genaaid bent als je getest wordt. En hoe ze het nu doen, mag gewoon. Collageen hydrolysaat valt volgens de wet onder vleeseiwitten en je mag dus het gewoon Beef Protein noemen. Collageen Hydrolysaat = Beef Protein.

Als je de vraag stelt of het Collageen is zal het antwoord nee zijn natuurlijk. Stel maar eens de vraag of het Collageen Hydrolysaat is. Dat is het wel ;)


Als voorbeeld, de zogezegde Beef Protein van Muscletech. Hoog in Glycine, Proline en vooral hydroxyproline wat normaal gezien zeer laag is bij whey en vlees. Je kan ook perfect zien wat ze aan losse aminozuren hebben toegevoegd.


Een trucje van Muscletech:

"They add inferior collagen to boost their protein content and label it as “hydrolyzed gelatin.” But you won't find that with Platinum 100% Beef Protein."

Nee, want er zit Collageen Hydrolysaat in. Gelatine Hydrolysaat bestaat niet. Gelatine is de benaming van gedeeltelijk gehydrolyseerd collageen, dit zou een plakkerige bende geven. Ga je collageen verder hydrolyseren dan verhoog je de oplosbaarheid en is het geen gelatine meer.

Aminozuursamenstelling 'Beef Protein' Muscletech:

beef protein muscletech.png
 
Laatst bewerkt:
Oké ,nice.
Maar sommige mensen willen het gewoon niet begrijpen,heb hier ook al iemand zien zeggen dat het van biefstuk wordt gemaakt:eek:,zou dan wel een heel duur verhaal worden:grinny:
 
Oké ,nice.
Maar sommige mensen willen het gewoon niet begrijpen,heb hier ook al iemand zien zeggen dat het van biefstuk wordt gemaakt:eek:,zou dan wel een heel duur verhaal worden:grinny:

Je kan wel peptides uit vlees halen, maar dat zou inderdaad ontzettend duur zijn.

Voor de rest lost vlees niet op, hoe hard je het ook maalt :p
 
En hoe vind je die opmerking van K. Green gebruikt het ook.
Hij maakte er reclame voor, maar als je zijn dieet leest eet meneer alleen echte biefstuk.
En ook op filmpjes op YouTube zie je dat.
Maar er zijn genoeg sjaakies die denken dat als een prof ergens reclame voor maakt zei dit dan per definitie zelf gebruiken.
Maar is wel leuk om te lezen,geloven ook nog in het zandmannetje die een relatie heeft met roodkapje:p
 
Dat is precies de reden waarom ik van XXL geen beef proteïne heb. Ik heb me wild gezocht naar een goede grondstof maar het blijkt allemaal een enorm hoog glycine gehalte te hebben en een inferieur aminozurenprofiel.
Ik ben ermee gestopt en het project is overboord gegooid. En het enige wat we nu verkopen = Nee! :)
 
Dat is precies de reden waarom ik van XXL geen beef proteïne heb. Ik heb me wild gezocht naar een goede grondstof maar het blijkt allemaal een enorm hoog glycine gehalte te hebben en een inferieur aminozurenprofiel.
Ik ben ermee gestopt en het project is overboord gegooid. En het enige wat we nu verkopen = Nee! :)

Kan je het project niet aan B&F verkopen?:D
 
Kan je het project niet aan B&F verkopen?:D

haha die verkopen het sensationele product allang. het is het allerbeste op eiwitgebied, ongekend en 10kg spiermassa per jaar zonder te trainen! :p
 
Dat is precies de reden waarom ik van XXL geen beef proteïne heb. Ik heb me wild gezocht naar een goede grondstof maar het blijkt allemaal een enorm hoog glycine gehalte te hebben en een inferieur aminozurenprofiel.
Ik ben ermee gestopt en het project is overboord gegooid. En het enige wat we nu verkopen = Nee! :)

Ik heb laatst een zak nee whey gekocht, en moet zeggen dat die wel goed smaakt! Top spul dat nee.
 
Al ja-ren bekend. Beef protein is 1 van de grootste scams op proteine gebied.
 
En hoe vind je die opmerking van K. Green gebruikt het ook.
Hij maakte er reclame voor, maar als je zijn dieet leest eet meneer alleen echte biefstuk.
En ook op filmpjes op YouTube zie je dat.
Maar er zijn genoeg sjaakies die denken dat als een prof ergens reclame voor maakt zei dit dan per definitie zelf gebruiken.
Maar is wel leuk om te lezen,geloven ook nog in het zandmannetje die een relatie heeft met roodkapje:p

Voor je gewrichten zou Collageen Hydrolysaat dan wel weer goed zijn :p Maar dan koop je het gewoon zo voor stuk minder geld.
 
Voor je gewrichten zou Collageen Hydrolysaat dan wel weer goed zijn :p Maar dan koop je het gewoon zo voor stuk minder geld.

Juist,en biefstuk bij de slager zonder kogel is beter voor je gebit;)
 
Ik gebruik gewoon deze :D

[Link niet meer beschikbaar]
 
Tenminste waar je voor je geld.

Sarcastisch mag ik hopen?

"Collaregen ™ bevat collageen, een hoge dosering innovatieve en hoog absorbeerbare Vitamine C (PureWayC ®), L-Proline en koper."

:rolleyes:
 
Gebruik collageen + glucosamine voor mijn gewrichten, hoezo sarcastisch?
 
Gebruik collageen + glucosamine voor mijn gewrichten, hoezo sarcastisch?

Omdat meeste collageen supps zo weinig collageen bevatten, dat het geen reet met je doet (althans veel te weinig).
 
Sarcastisch mag ik hopen?

"Collaregen ™ bevat collageen, een hoge dosering innovatieve en hoog absorbeerbare Vitamine C (PureWayC ®), L-Proline en koper."

:rolleyes:

Ja :p Je koopt dan waar je voor betaald, collageen..

---------- Toegevoegd om 16:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:03 ----------

Omdat meeste collageen supps zo weinig collageen bevatten, dat het geen reet met je doet (althans veel te weinig).

Dit is een goed Collageen Hydrolysaat supplement.
http://www.ergomax.nl/great-lakes-gelatine-grasgevoerde-collageen-hydrolysaat

Is belangrijk dat het een Hydrolysaat is. Je kan ook gewoon Gelatine kopen, maar dat is een plakkerige bende.
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Deze bedoel je? Vind wel duur :P
 
Back
Naar boven