AndroidHealthClinic

The beginning

Bezoekers in dit topic

Druid

Novice
Lid geworden
12 sep 2021
Topics
1
Lengte
1m90
Massa
84kg
Vetpercentage
14%
Stats  
Lid geworden
12 sep 2021
Lengte
1m90
Massa
84kg
Vetpercentage
14%
Geslacht
Man
Goedemiddag,

Na de hele lockdown zeer inactief te zijn geweest heb ik tijdens de bouwvak het trainen weer vol opgepakt (inmiddels 7 weken geleden).

Tot ruim 2 jaar geleden trainde ik af en toe wel maar dat was allemaal behoorlijk vrijblijvend, geen schema's voor voeding of training, nu ben ik van plan om het allemaal iets serieuzer aan te pakken.

Stats van toen ik 7 weken geleden begon:
Leeftijd: 28 jaar
Lengte: 190cm
Gewicht: 92 kilo
VP%: 19%

Stats van nu:
Leeftijd: 28 jaar
Lengte: 190cm
Gewicht: 84 kilo
VP%: 14% (7 punts meting 14,5%, impedantiemeter 13,9%)
1631451720711.png

(meting van 1 week geleden)

Trainingsschema:
Maandag

30 tot 60 min mountainbiken in het bos

Dinsdag
Squat - 5x5
Benchpress - 5x5
Bent over Row - 5x5
Sit-up - 5x5
Skullcrushers - 5x5
20 min hardlopen

Woensdag
30 tot 60 min mountainbiken in het bos

Donderdag
Front squat - 5x5
Standing military press - 5x5
Deadlift - 5x5
Pullups - 5x5
Barbell curl - 5x5
Crunches - 5x5
20 min hardlopen

Zaterdag
Squat - 5x5
Benchpress - 5x5
Bent over row - 5x5
Dips - 5x5
Crunch machine - 5x5

Voedingsschema:
1631450217164.png

(Avondeten is vrijwel altijd zilvervlies rijst, groente en vis/rund/kip + ruim 3 liter mineraal water (Spa blauw/rood) per dag)
(Doordeweeks sport ik van 17:00 tot 18:30, in het weekend rond 10:30 tot 12:00)

Supplementen:

Creatine
Animal Flex
XXL All day protein

Inmiddels ben ik dus ruim 7 weken bezig met afvallen en gaat dat naar mijn idee behoorlijk goed (veel complimenten e.d. al zie ik het verschil zelf niet heel erg), mijn plan is om dit door te zetten tot een VP van ongeveer 10% en dan het aantal kcal op te voeren en te beginnen met spiermassa kweken.

Iemand tips of opmerkingen? Alle hulp is welkom.

Laatst bewerkt:
Zelf twijfel ik een beetje over op welk % ik voor een deficit en welk % surplus zou moeten gaan, vooralsnog houd ik tussen de 10-16% aan.

Moet eerlijk zeggen dat de deficit echt een gebrek aan energie oplevert en er dagen zijn waar ik mezelf echt doorheen moet slepen, de verleiding om eerder de calorieën omhoog te gooien is groot.

Ik heb zelf in dezelfde situatie gezeten, waarin ik twijfelde of ik al moest gaan starten met de bulk of nog moest wachten tot ik de 10% aan zou tikken.
Uiteindelijk gestopt op 11%, nadat ik een hele maand niet/nauwelijks daaronder kwam.

Wat jij ook al zegt: door de calorie deficit was ik er op een gegeven moment ook wel even klaar mee..

Voor mij was de keuze snel gemaakt om mijn bulk weer te starten.
Uiteindelijk voel ik mij hier nu ook veel beter bij.

Maar tof om je progressie te zien en ga zo door man!
Lekker bezig :flexbiceps:

Hey @WDamBeast , dank voor je reactie.
Ik zit momenteel +/- 3 weken vast op ongeveer 84 kilo en een VP van 13,4%. Zie verder ook geen progressie in foto's van nu vergeleken bij die van 3 weken geleden.
Ik zat op een deficit van +/- 700 calorieën en heb in de afgelopen weken wat gespeeld met het iets verder verlagen van calorieën en extra cardio, met weinig resultaat tot gevolg.
Ik ga maar eens een week op onderhoud zitten kwa calorieën en daarna óf verder met de deficit óf een clean bulk starten.
Iemand advies voor wat ik met mijn stats het beste kan doen?

Bijlagen

20210921_190800.jpg
Probleem met helpen besluiten is dat zo een indicatieve meting niet veel zegt.
Die apparaten zijn niet echt nauwkeurig en het zegt ook niet veel over hoe je er echt uitziet.
Denk dat er meer reacties en vooral reacties met goed advies zouden kunnen komen op basis van foto's.

17-9-21.png

Bedankt voor je reactie @marina1975,
Begrijpelijk, hierbij een foto van huidige fysiek, heb momenteel niet meer foto's tot beschikking en kan nu even geen foto's maken.
Ik begrijp dat de metingen indicatief zijn, daarbij is de huidplooimeting door iemand zonder veel ervaring gedaan dus daar zou ook een grote afwijking in kunnen zitten.

Ik wil je niet teleurstellen. Maar dit is wel meer dan 13,4%.
Maar de vooruitgang op de meting geeft zeer zeker indicatief aan dat t de goede kant opgaat.
Van 12 september tot nu is 9 dagen en toch 0,5 kg eraf.
Ik zou toch nog even volhouden met cutten. Wordt t echt lastig dan even terug wat meer eten en dan verder. Maar zou nu nog niet gaan cleanbulken.
Maar das mijn mening.

Je stelt mij zeker niet teleur, ik weet liever waar ik aan toe ben zodat ik weet wat ik het beste kan doen dan dat ik te vroeg over ga op een cleanbulk en vervolgens binnen no-time weer moet cutten omdat mijn vp te hoog wordt. Waar zou je mijn vp zo op schatten ? (Ik begrijp ook dat dit een hele groffe schatting is op basis van 1 foto ;))
Voor nu dus mooi door gaan met cutten, ik houd mijn huidige voedingschema gewoon aan en houd voortaan 3x een uur fietsen (op rustdagen) & na elke training 20 min hardlopen aan als cardio.

Als ik op foto moet schatten zou ik eerder ergens tussen 15-20% zeggen.

Bijlagen

mannen.png
Top ;) bedankt voor je advies.

Gelijk maar de cardio sessie goed opgevoerd :hahaha: Ging wel lekker, tegen de wind in.

1632337781034.png

screenshot_20211019-193520_whatsapp-jpg.539237

Ondanks dat het vp dus niet klopt wel een redelijke indicatie.
Aan de hand van de meting besloten om calorie intake iets omhoog te gooien.
In 4 weken ongeveer 3 kilo afgevallen (de meting viel wat lager uit dan het gemiddelde wat meer rond de 81 kilo zat).

Aderen beginnen helemaal op te zwellen tijdens het trainen en sixpack is (bij aanspannen) zichtbaar, niet het doel maar toch niet verkeerd.
Ik ben van plan om de deficit nog wat langer door te zetten, ik denk dat ik bij ongeveer 79 kilo over ga op een cleanbulk maar ik pin me niet vast op een nummer, ik houd hiervoor de spiegel aan.

Cardio ging ook wel weer lekker de afgelopen tijd. Kleine prestatie waar ik wel trots op ben:
1634667992715.png

Goed doorzetten man en besef dat die hoge eetlust je alleen maar gaat helpen als je straks groot wilt gaan worden.

Elk nadeel heeft zn voordeel man💪🏼

Bekijk bijlage 537251

Bedankt voor je reactie @marina1975,
Begrijpelijk, hierbij een foto van huidige fysiek, heb momenteel niet meer foto's tot beschikking en kan nu even geen foto's maken.
Ik begrijp dat de metingen indicatief zijn, daarbij is de huidplooimeting door iemand zonder veel ervaring gedaan dus daar zou ook een grote afwijking in kunnen zitten.

Vetpercentage zo rond de 17-18%. Gewoon doorzetten.

Back
Naar boven