Fitness Seller

The best of the best: Nautilus equipement!!! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Riki

Dutch Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
9 apr 2003
Berichten
262
Waardering
0
Morgu,

ik zit hier op zondagmorgen dit forum eens door te bladeren, ben zelf pas weer begonnen na een break (door ziekte, weeg 99 kg bij 1.92). Wat me nu opvalt is dat het voornamelijk over supplementen/voeding/aas gaat. Echter ik heb in totaal 6 jaar getraind op verschillende apparatuur:

-technogym
-life
-onbekend (militaire dienst)

En NAUTILUS

En ik moet zeggen (train net weer (2 weken)), dat ik de Nautilus apparatuur met slechts 1 set per oefening het beste is wat er is. Natuurlijk helpt voeding en wat supplementie, maar deze apparatuur is echt ongelooflijk. Ik train nu 2 weken, en misschien hebben mijn spieren een super geheugen (heb vier jaar niks gedaan), maar ik zie nu al veranderingen, en heb al iets van mijn oude shape terug. Wat ik wil zeggen is dat ik denk dat de training en de kwaliteit van de apparatuur net zo belangrijk is. En ik ben gewoon erg enthousiast over deze nautilus apparatuur, ze zijn extreem duur, maar isoleren de spieren op een unieke manier, een echte aanrader.

Grtz,

Riki
 
ik wil niet de afkraker spelen, maar ik wil je niet aan je lot overlaten.

nautilus is crap
hit is crap

in deze wereld is alle vorm van training beter dan NIETS doen. er zijn manieren die je beletten veel sneller je volledig potentieel te gebruiken, dat wel. maar op een schaal van 'goed', 'beter' en 'best', vind ik trainen op nautilus apparatuur en volgens hit 'goed'



in't algemeen is enkel op apparatuur trainen slecht voor je ligamenten en gewrichten. nothing beat a barbell and weights.
 
4 jaar geleden deed ik naast aparatuur ook: squads en deadlifts, Squads plm 200 kg, deadlifts plm 175 kg. Mijn doel is nu alleen anders, ik ben ziek geweest en wil het allemaal langzaam weer opbouwen, maar ik moet zeggen dat de Nautilus apparatuur echt super is.
 
Originally posted by Spike
ik wil niet de afkraker spelen, maar ik wil je niet aan je lot overlaten.

nautilus is crap
hit is crap

in deze wereld is alle vorm van training beter dan NIETS doen. er zijn manieren die je beletten veel sneller je volledig potentieel te gebruiken, dat wel. maar op een schaal van 'goed', 'beter' en 'best', vind ik trainen op nautilus apparatuur en volgens hit 'goed'



in't algemeen is enkel op apparatuur trainen slecht voor je ligamenten en gewrichten. nothing beat a barbell and weights.
Bro, volledig mee eens maar goeie apperaten horen toch zo;n 20% van je trainingen te behoren.Denk maar aan triceps, pressdowns zijn wel moeilijk zonder machines, zelfde geldt voor lat pulleys etc etc.

Ikzelf train met topapparatuur van Panatta,,,:lifter:
 
nautilus is naar mijn mening ook hele goede apparatuur, maar er is nog betere apparatuur.

ik ben de naam ff kwijt :( Ik heb het weleens gepost hier.
Het is volgens mij van de makers van de Hammerstrength apparatuur.

maar zoals bij alles................je past je lichaam aan aan de oefening, terwijl je de oefening zou moeten aanpassen aan je lichaam.

De beste oefeningen gaan nog altijd met barbells en dumbbells.
 
tja, appartuur of losse gewichten? Beide. de Flye kan je op een toestel zwaarder pakken terwijl je met dumbbells het lichter moet doen maar wel de kleinere spieren en de stabiliteit meetraint.

Triceps pressdown is in principe ook mogelijk met een barbell, halter of dumbbell

qua merken weet ik weinig (voor toestellen). Bij apparatuur heeft Schwinn m'n voorkeur
 
Originally posted by Scighera
tja, appartuur of losse gewichten? Beide. de Flye kan je op een toestel zwaarder pakken terwijl je met dumbbells het lichter moet doen maar wel de kleinere spieren en de stabiliteit meetraint.

Triceps pressdown is in principe ook mogelijk met een barbell, halter of dumbbell

qua merken weet ik weinig (voor toestellen). Bij apparatuur heeft Schwinn m'n voorkeur


pressdows zonder kabel, hoe dan?????:cool:
 
Ondersteboven hangend natuurlijk, aan je voeten :D
 
Bovendien is Nautilus 1 van de weinige merken die de spieren tijdens de gehele beweging maximale weerstand biedt! Iets wat je met veel losse gewichten of slechte apparatuur niet hebt.

@spike
Waarom zou Nautlius alleen maar crap zijn? Vanwege hun affiniteit met HIT? Wat overigens ook geen crap is... waarom zou het crap zijn? Je moet wel argumenten geven spike, wat overigens niet kwaad bedoeld is, maar ja ik luister nou eenmaal graag naar de meest logische persoon ipv dan de persoon die het hardst roept....

En waarom zou je je beperken tot alleen free weights als er ook een stel zeer goede apparaten staan?
 
Bij ons hebben ze alleen alles van Technogym. Maarre geen mij maar al het losse ijzer. Veel beter. en sommige dingen doe ik ook wel apparaten maar Technogym vind wel ok.

Maar het leukste van alles is "creatief zijn met ijzer" Zelf oefeningen bedenken en creeren
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by Levrone@



pressdows zonder kabel, hoe dan?????:cool:

French press kan je doen met een of twee dumbbells of een barbell.

PS. thanx onbekende voor het negatieve karma zonder een reden te vermelden...
 
Originally posted by frietbakker
Bovendien is Nautilus 1 van de weinige merken die de spieren tijdens de gehele beweging maximale weerstand biedt! Iets wat je met veel losse gewichten of slechte apparatuur niet hebt.

@spike
Waarom zou Nautlius alleen maar crap zijn? Vanwege hun affiniteit met HIT? Wat overigens ook geen crap is... waarom zou het crap zijn? Je moet wel argumenten geven spike, wat overigens niet kwaad bedoeld is, maar ja ik luister nou eenmaal graag naar de meest logische persoon ipv dan de persoon die het hardst roept....

En waarom zou je je beperken tot alleen free weights als er ook een stel zeer goede apparaten staan?

ik heb indertijd al heel lang en veel over die topics zitten discussiëren. met en zonder wetenschappelijke artikels, met en zonder ervaring van mezelf en ander. ik ben die discussies niet beu, maar wie niet luisteren wil moet voelen.

HIT in de zuivere vorm (one set to failure), en in de minder zuivere vorm (gewoon altijd tot failure gaan) is geen realistische manier van trainen. en het zal je op lange termijn alleen maar weerhouden van je doelen te bereiken.

meer zeg ik er niet over. ik ken genoeg mensen met kennis en ervaring die mijn mening delen.
 
verder moet je je idd niet beperken tot alleen free weights, maar je moet zeker niet in het ander extreem vallen en ENKEL op machines berusten.
je weet dat machines (hoe gesofisticeerd ook) je lichaam ALTIJD in een onnatuurlijke baan dwingen, wat onnodige en soms zelfs gevaarlijke gevolgen kan hebben voor je pezen en gewrichten, dus mede de gezondheid van je skelet en lichaam. dus idd ze niet 'volledig' achterwege laten, maar je moet ze dan toch echt gaan limiteren. trouwens je kan bijna alles met gewichten. de mensen van Muscle beach hadden naturel een knapper lichaam dan de meesten onder jullie en kenden bijna geen machines.
 
Spike ik zie dat je powerlift, dus ik begrijp je voorliefde voor vrije gewichten, maar die nautilus apparatuur is echt perfect, ik ben 1.92, en de spier die ik moet trainen wordt ook zeer effectief door deze machines getraind. Ik ben zelf net weer begonnen, dus ik zal de eerste 6 maanden niet dl of sq.


Grtz
 
heeft met powerliftin niets maar dan ook niets te maken, ik heb eerst bijna een jaar bodybuilding gedaan, en ook daar hebben alle personen (die ook wedstrijden doen) mij gezegd dat vrije gewichten de absolute basis van je training moet worden.

verder vind ik het fijn dat nautilus zo een product is die geïnspireerd is door toen 2 heel populaire films :D lol great marketing decision must i say :D
 
Spike, aangaande je stats, ik denk dat ik ook best goed was een paar jaar geleden, squatte met 200-220kg(max). En allemaal dankzij 1 set per spiergrp.

Grtz
 
je hebt maw altijd zo getraind zeker.

trouwens cijfers willen niet veel zeggen. want voor de een was dit werk van lange adem, voor de andere kwam dit er redelijk snel bij. hierbij ook naargelang de trainingsmethode en andere persoonlijke verschillen.
 
Back
Naar boven