Fitness Seller

The bodybuilder's nutrition Book DR FRANCO COLUMBU. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

brakus

Cool Novice
Lid geworden
27 okt 2011
Berichten
53
Waardering
1
Lengte
1m80
Massa
104kg
Vetpercentage
11%
hallo jongens ,

ik ben hier al een lange tijd actief op dit forum , dus ik ben geen newbie wat betreft BB;)

ik heb het boek van de bekende Bodybuilder Franco Columbu gekocht en ben dus gaan lezen . zoals de titel zegt gaat het over nutrition , voeding dus voor een bodybuilder. alle aspecten worden uitgelegd. en het boek is geschreven door iemand met jaren ervaring en succes in de bodybuilder wereld en traningspartner van Arnold Schwarzenegger. Maar wat mij opgevallen is is dat als je dit boek leest een heel ander beeld krijgt van hoe eigenlijk de voedsel eruit moet zien om succes te boeken met je doelen in bodybuilding. Ik ben sterk gaan twijfelen na dit boek te gelezen te hebben . Bijvoorbeeld ga in een paar punten opnoemen die Franco aanraad ;

-Totaal geen melkproducten , dus ook geen kwark.
-eiwitpoeders zijn volgens hem nutteloos en dit is letterlijk zijn zin erover; As a matter of fact they do nothing but delay you progress. Dus hij zegt; ze doen helemaal niets anders dan het vertragen van spiergroei.
- als je aan het cutten bent moet je nooit hoger dan 15 gram vet per dag
- een bodybuilder van 95kg heeft tussen de 100-150 gram eiwit nodig ???


ik ga een foto uit de boek posten over een voorbeeld van een voedingsschemadie franco hanteert met zowel doelen als aankomen en afvallen en ook verschillend bij lichaamstypen ; endomorph , mesomorph , ectomorph ;
als je de schema's zo bekijkt zou je denken ; jaa daag ik honger uit als ik z''n schema hanteer zelfs in de bulkschema honger ik uit. terwijl de advies van een
professionele bodybuilder komt en gestudeerd is. het lijkt mij sterk dat het boolshit is wat die verkondigt. het boek kost ongeveer 30 euro en is enorm goed verkocht en populair. niet dat ik kennis miste in voeding maar vond het intressant om te kijken wat hun aten die tijden. volgens hem moet je vet zoveel mogelijk vermijden zelfs goeie vetten raad ie niet aan. en eiwit haal je het beste uit eieren en vis , omdat die het beste opgenomen worden.
rundvlees is ook wel goed maar daar zit vet in dus beter vis.
en omdat de biologische waarden het hoogst liggen bij eieren en vis.
melkproducten zouden je fysiek een softer look geven en om hard te worden moet je ze absoluut elimineren uit je dieet.

in ieder geval wil ik jullie mening weten over dit soort boeken . zoals je ziet is het ontbijt zeer eiwitarm slechts 2 eieren dan praat je over 10-15 gram eiwit. wij eten tussen de 40 -60 gram bij het ontbijt. zulk soort dingen kom je veel tegen in dit boek. echt apart.
helemaal nu ik aan het cutten ben en ik hoog in eiwit zit , vetten normaal tussen de 100 gr , en laag in kh dus ongeveer 150gr
zijn cutschema is ; eiwit 150gr max , kh 250-300gr , vet 10-25 gr. voor een 95kg bodybuilder. moet je nagaan hoe bizar k*tschema het is.
tenminste zo zouden wij erover denken toch?

IMG-20111028-00023.jpg


IMG-20111028-00025.jpg
 
Laatst bewerkt:
Somatypes zijn allang achterhaald. Dus dat kan je al weg halen.

Voor de rest zitten die gasten ook aan een shit load AAS, dat maakt een heel groot verschil.
Doe gewoon wat voor jouw werkt.

Het is interessant om te leven wat de pro's doen, maar trek gewoon mijn eigen plan.
 
Somatypes zijn allang achterhaald. Dus dat kan je al weg halen.

Voor de rest zitten die gasten ook aan een shit load AAS, dat maakt een heel groot verschil.
Doe gewoon wat voor jouw werkt.

Het is interessant om te leven wat de pro's doen, maar trek gewoon mijn eigen plan.

ja klopt , hij heeft het ook over steroiden in het boek en zegt dat het wel wat kan toevoegen maar dat voeding het belangrijkst is. klopt maar aas voegen niet ''wel wat'' maar aas hebben een enorme invloed op je fysiek en mentaal welzijn.
en supplementen is eigenlijk helemaal nutteloos volgens hem.
ach jo we blijven het gewoon op ons eigen manier doen haha:D
wou alleen even jullie mening er over weten hoe dit soort boeken advies geven over voeding In BB.

ik ga niet cutten met 100 gram eiwit per dag BUDDY!! haha:D

maar je gaat twijfelen of je het wel goed doet kwa voeding omdat je advies krijgt van iemand die succes had in de sport. en twijfelen is niet goed vind ik.
 
Onderbouwt Franco in zijn boek ook waarom je bijv. tijdens een cut niet meer dan 15gr vet per dag moet pakken? Anders lijkt mij wel dat in zijn boek zwaar achterhaalde dingen staan.
 
Onderbouwt Franco in zijn boek ook waarom je bijv. tijdens een cut niet meer dan 15gr vet per dag moet pakken? Anders lijkt mij wel dat in zijn boek zwaar achterhaalde dingen staan.

onderbouwen doet ie wel , maar ook niet diep genoeg.
hij zegt dat je dieet gewoon haast geen vet mag bevatten dus eigenlijk vrijwel niets. en geen zuivel ook geen magere zuivelproducten. dat kan lijden tot bloating look. dus geen cuts in de vorm van je spier. het was z''n eigen ervaring .
hij at yoghurt eerst aan zn begin van zn carriere toen die nog net begon en na zich te verdiepen in voeding , kwam ie erachter dat het een enorme ''disadvantage'' is . op zijn manier geschreven. toen heeft ie het nooit meer gegeten ook een andere zuivel producten dat kan je ook zien aan het schema die hij maakt zie foto. carbs moet je wel hoog zitten ook tijdens een cut volgens hem en eiwit erg weinig tenminste in vergelijking met tegenwoordige voedinschema's. ik neem bijv tijdens een cut omdat ik 102 kg weeg zeker z'n 300gr eiwit en 150gr carbs , 100gr vet. en het werkt dusjaa.

dit soort boeken moet je niet lezen eigenlijk:D
 
wtf, dit is dus totaal in strijd met de huidige ideeen over vetverlies. Low carb, high protein dieeten zijn juist heel effectief voor vetverlies. Wat melk betreft, het is een goede eiwitbron maar dat het voor een minde 'harde' look zorgt klopt wel denk ik.
 
Misschien heeft Franco wel een punt en overdrijven we tegenwoordig ...

Ik bedoel maar:

francocolumbu6.jpg
 
Heb veel respect voor hem maar heb moeite dit te geloven. Ik weet gewoon zeker als ik die schema's van hem zou gaan aannemen dat ik weinig progressie ga maken.
 
Zoals zo vaak is het resultaat van een voedingsgewoonte heel erg persoonlijk. Over de korte hoofdpunten die jij opnoemt kan ik alleen wel zeggen dat dit voor mij ook zo werkt. Ik ben dan wel geen pro maar heb wel de contest 2010 en 2011 gewonnen.
Ik ben in ieder geval van mening dat overdosissen eiwitten voor een naturel bodybuilder niet nodig zijn.
 
Ik heb het boek ook gelezen. Franco blijft dicht bij zijn ervaringen en succes formules uit de jaren dat hij op het podium stond.
 
Heb veel respect voor hem maar heb moeite dit te geloven. Ik weet gewoon zeker als ik die schema's van hem zou gaan aannemen dat ik weinig progressie ga maken.

Ik ben zelfs bang dat ik het loodje leg:D
 
Ik heb een tijdje op 700gram koolh gezeten, kwam geen kilo aan.
Nu eet ik runder hamburgers, biefstuk, gehakt en andere vetten shizzle en ik gain weer.
Gain amper vet terwijl ik eet als een macdonalds amerikaan, ieder lichaam is verschillend
 
over zuivel klopt zoiezo dat het een pafferige look geeft ook magere kwark dat is gewoon zo. maar het boek is gebaseerd op ervaring met de juiste adviezen.
ik heb gelijk me kwark overgeslagen die nacht:D . het gaat tussen je oren zitten van '' oke misschien moet ik het zo maar doen'' zeker als je al een tijdje op een plataeu zit en moeilijk spiermassa aanzet. maar het dieet dat ie voorstelt is erg eiwitarm dat kan ik me niet voorstellen zeker als je ze ziet eten in de film pumping iron bijvoorbeeld. of als je de schema's uit arnold's encyclopedie haalt.
die bevatten 70gr eiwit per maaltijd en per dag z'n 250 gram. en shitload een melk en andere zuivelproducten. volgens franco moet je vet helemaal weg schrappen uit je dieet. cutten doe je met 120 gr eiwit en 280 gr kh en 15 gr vet.

sterk verhaal toch??
 
Ik heb het boek ook. Leuk voor de verzameling, maar vergeet niet dat dit boek uit 1985 komt.
 
Zoals zo vaak is het resultaat van een voedingsgewoonte heel erg persoonlijk. Over de korte hoofdpunten die jij opnoemt kan ik alleen wel zeggen dat dit voor mij ook zo werkt. Ik ben dan wel geen pro maar heb wel de contest 2010 en 2011 gewonnen.
Ik ben in ieder geval van mening dat overdosissen eiwitten voor een naturel bodybuilder niet nodig zijn.




klopt zeker je hoeft niet meer te nemen dat je lichaam nodig heeft afhankelijk van je gewicht doel en traningsintensiteit. maar tegenwoordig zijn er zoveel verschillende meningen dat je de bomen door het bos niet meer ziet.
ene zegt 1 gram per lbs lichaamsgewicht andere zegt 1.5 gram per kilo , dan hoor je weer 2 gram per lbs. en franco zegt 130 gram:D

---------- Post toegevoegd Fri 28 Oct 2011 om 12:47 ----------

Ik heb het boek ook. Leuk voor de verzameling, maar vergeet niet dat dit boek uit 1985 komt.

ja oke maar die bodybuilders van toen vond ik er beter uitzien dan tegenwoordig die overdreven met dikke guts en weet ik het. tenminste laten we eerlijk zijn wat heb jij liever een arnold fysiek of een cutler fysiek? denk dat de meeste voor arnold gaan. en die tijden waren er geen geavanceerde supplementen of andere zooi. just traning eating waren de main points . oke ze gebruikten aas maar de traning en dieet boekten resultaten niet de aas. aas helpt erbij , oook nog iets wat voor velen onduidelijk is. aangezien ik zelf een gebruiker ben en weet genoeg dat aas geen wondermiddeltjes zijn.
 
Het is een boek uit '85, wat wil je. Toen trainde iedereen binnenkant borst en pullovers om de ribbenkast op te rekken.
 
Laatst bewerkt:
Het is een boek uit '85, wat wil je. Toen trainde iedereen binnenkant borst en pullovers om de ribbenkast op te rekken.

waar slaat deze reactie nou op? die gasten deden het dietijds goed punt uit.
daarom wil ik zoveel komen te weten over wat ze aten en wanneer en hoe.
 
waar slaat deze reactie nou op? die gasten deden het dietijds goed punt uit.
daarom wil ik zoveel komen te weten over wat ze aten en wanneer en hoe.
Niet meteen op je teentjes getrapt. Je kan zelf ook bedenken dat het een en ander achterhaald is als het uit '85 komt. Daar sloeg de opmerking op. En dat die gasten het destijds goed deden betekent niet dat er geen zaken zijn die beter kunnen of achterhaald zijn. Indien je vindt van niet vraag ik me af wat de reden is van een topic openen. Zo gebruiken we in 2011 interpunctie.
 
Ik snap niet wat achterhaald hiermee te maken heeft Jezza. Als het voor hem toen werkte zal dat nu ook werken, menselijk lichaam is nou niet bepaald veranderd in die 25 jaar.
 
Ik snap niet wat achterhaald hiermee te maken heeft Jezza. Als het voor hem toen werkte zal dat nu ook werken, menselijk lichaam is nou niet bepaald veranderd in die 25 jaar.
Wie zegt dat hij de waarheid schrijft? Stond die onder ede? Verder schrijf ik dat iets best goed kan zijn maar waarom in achterhaalde gevallen niet gelijk het beste doen naar wat er nu bekend is, is je energie ergens in stoppen ook het meest effectief. Maar he, doe wat je wilt.
 
Back
Naar boven