AndroidHealthClinic

The Clansman

Bezoekers in dit topic

Jammer van je mis op 225. Is het niet verstandiger om voor zo'n wedstrijd meer met pak te trainen?

Als de wedstrijd belangrijk zou zijn wel. Voor komend NK gaat er wel meer in pak getraind worden. Dat was ook eigenlijk waar de voorbereiding voor begonnen was, anders had ik hiervoor nog niet eens in pak getraind.

Helaas dus wel een week kwijt aan ziekte en deze week ook nog niets in pak gedaan, omdat dat niet zo veel zin heeft na zo'n dikke griep. Volgende week moet ik er weer aan geloven, ben ik bang.
De kracht bouw je niet echt in shirt, maar er zit echt een stevige dosis techniek bij. De maat van mijn shirt is niet echt goed, daar zal ik wat mee moeten als ik serieus mee wil doen in mijn klasse.

08-02-2013:
Voelde me wel stukken beter, maar de power is nog ver te zoeken.

bench (81 cm, 3 traps):
3 x 167,5
3 x 167,5

Met de squats wilde ik vandaag even een uitstapje naar boven maken om te kijken of ik weer wat serieuzer kan gaan trainen.

squats:
3 x 170
3 x 180
3 x 190
3 x 200
Laatste rep was een beetje lelijk, kukelde wat naar voren. Volgende keer de riem maar weer eens van stal halen. Van het weekend aanvoelen hoe de knie zich houdt en dan zien we weer verder. Hoe de training aanvoelde is echter veelbelovend.

Cheerio!
 
11-02-2013:
Drommels, drommels, drommels... de power blijft ver te zoeken...

bench (81 cm, 3 traps):
4 x 165
4 x 165

squats (3 traps):
3 x 3 x 150
Puur ter voorbereiding op wat ik waarschijnlijk te doen krijg de komende weken. Vandaag aangegeven dat ik weer kan beginnen met trainen op de squat en deads, wel voorlopig nog maar 2 keer per week. Don't get hasty now...

Cheerio!
 
13-02-2013:
Pfffrbbbl... viel eigenlijk niet heel erg tegen, maar ook niet mee :)

bench (81 cm, 3 traps):
4 x 167,5

board press (geared):
2 x 220 naar 6 cm. Vingertje nodig bij de tweede rep door technische matigheid
2 x 220 naar 3 cm.

Cheerio!
 
altijd al gedacht dat jij een genetische afwijking had, die 3 traps verklaren die gigantische berg waar je nek hoort te zitten.
 
Hahahaha >8-))
 
15-02-2013:
Haastklusje.

Weet het niet precies meer ook.

3-traps bench op 170

geared board press 222,5

Reps... dunno...

18-02-2013:
Aardig.

squats:
Opgebouwd tot 3 x 205
Deze keer met riem en dat ging vrij vlot. Moest er wel voor werken, maar voorlopig is de knie alleen licht stram en daar word ik aardig vrolijk van.

bench (3 traps, 81 cm):
3 x 172,5
Vermogen begint langzaam aan terug te keren, kan nu redelijk snelheid maken vanaf de borst.

board press (geared):
2 x 225 naar 9 cm
1+f x 225 naar 6 cm
Miskleuntje op de tweede rep, duwde wat naar boven en liep toen vast. HAD er wellicht wel in gezeten anders.

Cheerio!
 
Gaat goed hier man!
benieuwd of je snel weer met loads kunt squatten
 
Duuusch... =))

Mjah, what can I say. Blessureleed vergalde mijn zin en heb het log dus een tijd gelaten voor wat het was.

Van de zomer echt aan lopen klooien. Motivatiegebrek, geen begeleiding meer uit Polen en mijn trainingsmaat die een tijd uit de roulatie was door een MRSA infectie.

Huidige status:
Ben aan het eind van de zomer gewoon terug gegaan naar de basics.
Eerst 5-jes, dan 3-jes en laatste weken 2-tjes..
banken gaat al weer aardig, afgelopen Zondag mijn RAW wedstrijd-pr naar 190 kunnen tillen.

Bench teruggebracht naar 2 x zwaar, 1 keer speed.
Squats heel langzaam aan weer opgebouwd en heb daarin nu ook een frequentie bereikt waarmee wer wat op te bouwen is.

Huidige schema:
maandag:
box squat
bench
abs

Woensdag:
light bench
upper back werk
assistance

Vrijdag:
paused squat
bench
een deadlift variant
abs

Het is allemaal wat karig, maar dit is wat het is op weg naar het NK raw nu.

Vandaag even een uitschieter gemaakt naar boven met de paused squats om te kijken waar ik sta. Heb een paar dingen geleerd:
- de power begint weer te komen. 220 kan weer paused gepakt worden.
- ik moet stoppen met de wekelijkse box squats nu. Tweede rep op 220 bleef ik onderin zitten, omdat ik alle spanning van mijn heupen liet schieten, terwijl de eerste rep nog geen probleem was. Waatschijnlijk ga ik naar een keer lichter en paused op Vrijdag
- Toeschietende hulp heb je niks aan, dan zit je alleen maar langer onderin tot je ze duideljik hebt gemaakt weg te wezen, zodat je de stang op de leggers kan deponeren.

Ik zal niet volle bak loggen, maar vind het wel weer aardig nu om een beetje bij te houden hoe het gaat.

Cheerio!
 
Nice, altijd goed om te volgen. En nog happy bday!
 
Thanx! :)
 
Aangepast schema (zonder box squats):
6 weken - min of meer lineair - paar 5-jes, de rest 3-tjes en 2-tjes op het eind.
Aansluitend 1 week lanterfanten en dan het NK raw draaien.

maandag:
paused squat
heavy bench
abs

Woensdag:
light bench
upper back werk
assistance

Vrijdag:
light squat
heavy bench
een deadlift variant
abs

Week 1 - maandag:
pause squat: 3 x 3 x 175
bench: 3 x 5 x 160
reverse pec deck: 3 x 12
abs: 3 sets
 
Goed bezig Anton, in topvorm ben je niet te stoppen voor die titel en records ;)

Succes!
 
Thanx, gents :)

Week 1 - woensdag:
paused speed bench: 5 x 3 x 130
hammer lat pulls: 4 sets
horizontal rows: 3 sets
side raises: 3 sets
 
week 1 - Vrijdag:
squat: 1 x 220 - 3 x 200
bench: 3 x 5 x 162,5
deadlift: 2 x 205
Had eigenlijk nog een 5je met 180 ofzo willen draaien op de deads, maar mijn knie werd stijf op de zwakke, dus heb het hier bij gelaten. Belangrijkste werk was toch al gedaan.
 
Week 2 - Maandag (dagje later ivm werk):
paused squat: 3 x 3 x 185
bench: 3 x 5 x 165
reverse pec deck: 3 x 10
abs: 3 sets
 
Back
Naar boven