MuscleMeat

The Contender (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Peoples

Monstrous Giant
15 jaar lid
Lid geworden
22 jan 2004
Berichten
12.072
Waardering
239
Lengte
1m86
Massa
116kg
Gisteravond op RTL7 was the Contender te zien. Een soort big brother vs American´s next topmodel maar dan boxing style.

Bloed, zweet en tranen. De handdoek in de ring gooien. Uitgeteld zijn. Gered worden door de gong. Niet voor niets komen uit de bokssport talloze uitdrukkingen en gezegden voort, die heftige situaties in een mensenleven onder woorden brengen. Voor het eerst kunnen ook de minder heldhaftigen zich volledig inleven in de zenuwslopende gang naar de ring, waar een tegenstander, pijn en wellicht zelfs een knock out-nederlaag wachten. Vanaf dinsdag 16 augustus zendt RTL 7 namelijk het in de VS veelbesproken 17-delige reality programma ‘The Contender’ (vertaald: uitdager voor een titel) uit. Hosts van deze show zijn niemand minder dan Sylvester Stallone en ‘Sugar’ Ray Leonard.

Zestien veelbelovende professionele boksers staan aan de start van een bikkelharde afvalrace. Zij kunnen zich letterlijk naar de finale knokken door het in de ring tegen elkaar op te nemen. Bij verlies liggen ze eruit, bij winst lonkt uiteindelijk de zeer lucratieve finale. Niet alleen mogen de twee overgebleven vuistvechters kun kunsten vertonen voor de talloze VIPs en fans in boksmekka Caesars Palace in Las Vegas, de winnaar gaat ook nog eens naar huis met 1 miljoen Amerikaanse dollars op zak. Zeg maar dag tegen je bescheiden leventje als beginnend pugilist. Naast de acties in de ring, krijgt de kijker van deze reality-serie ook een unieke kijk op de mens achter de afgetrainde vechtmachine; zijn twijfels, zijn angst, zijn teleurstelling of juist zijn euforie. De ontwikkelingen in de gym worden gevolgd, evenals het contact met het meelevende thuisfront en een keur aan bokscoryfeeën trekt aan de kijker voorbij.

Sylvester Stallone dankt zijn doorbraak, carrière én Oscar aan de film(s) over de bokser Rocky Balboa. Dankzij ‘The Contender’ maakte Stallone zijn comeback in de Amerikaanse spotlight. ‘Sugar’ Ray Leonard is ondanks dat hij tijdens zijn actieve jaren als bokser in de lichtere gewichtsklasses uitkwam (in de jaren zeventig en tachtig) dé opvolger van Mohammed Ali als het gaat om salariëring en uitstraling. Hij leverde legendarische gevechten tegen onder anderen ‘Marvelous’Marvin Hagler, Thomas ‘Hitman’ Hearns (tweemaal) en Roberto ‘Hands Of Stone’ Duran (driemaal).
 
Heb het gisteren gezien,
vond het ook nog leuk ook.
Helemaal toen dat ene gastje de favoriet klappen gaf. Erg spannend ook.
 
MightyDuck zei:
Alleen op dinsdag dus?

Jep, helaas wel....

Ben zo geneigd om de afleveringen te gaan downloaden.
 
jammer heb ik gemist, volgende week even aan denken, het lijkt me wel een leuk programma
 
mijn broer heeft alle afleveringen gedownload. Het lijkt enigzins op de reallife serie van UFC alleen dan nog iets vetter als je het mij vraagt.
 
Ik vond alleen die muziek op de achtergrond wat irritant. Moest het allemaal nog dramatischer maken dan het al was.
 
ramonovietsj zei:
mijn broer heeft alle afleveringen gedownload. Het lijkt enigzins op de reallife serie van UFC alleen dan nog iets vetter als je het mij vraagt.

Wel mondje houden wie er wint he!!! :D
 
Jopie zei:
Heb het gisteren gezien,
vond het ook nog leuk ook.
Helemaal toen dat ene gastje de favoriet klappen gaf. Erg spannend ook.


klopt ben er spec. voor gaan zitten .. wel een leuk prog.. en de underdog brulde
als een mexicaanse stier :D

btw: werd wel gek van die cameraswitch-acties tijdens het gevecht naar het publiek (fam.) Man wat een spannend gevecht... en wat een leuke uitslag!
Zo zie je maar weer.... ;)
 
Back
Naar boven