XXL Nutrition

The effect of meal frequency on body composition....

  • Topic starter Jesaja
  • Startdatum
  • Reacties 247
  • Weergaven 14K
  • Volgers 13

Bezoekers in dit topic

In de bulk zou je, als je om de dag traint, op trainingsdagen IF kunnen doen en pas voor je training gaan eten (mits je niet 's avonds om 20:00 gaat trainen, maar als je zoals ik om 13:00 traint is het wel te doen). De dag na een training doe ik persoonlijk liever geen IF (dooreten tot 's avonds en dan dus vasten tot aan de volgende training).

Door te vasten voor je training zou je theoretisch misschien een beter effect van je post workout voeding kunnen hebben.

Zo wil het dus ook ongeveer gaan doen. Met als verschil dat ik 's avond train, en daarom iets anders moet plannen. Maar het is wel te doen om het zwaartepunt qua eten na mijn training in te plannen.
 
Ik zie zelf ook niet per se het nut van IF in tijdens het bulken. Wel tijdens het vasten:
- Grotere maaltijden
- Niet de hele dag honger, maar een halve dag:)

IF komt er bij mij op neer dat ik na 21u niets meer eet en dat ik mijn ontbijt over sla. Niet echt een big deal lijkt me.
Tijdens de ochtend ervaar je het meest catabole deel van de dag (naast de training natuurlijk). Dit heeft te maken met

- grotendeels opgebruikte aminozuren, die voor herstel/synthese gebruikt werden gedurende de nacht
- een piekafgifte van cortisol rond 6-7 u 's ochtends, die pas gaat dalen zodra er weer energie ter beschikking is. Als er geen voeding binnen komt, dan zal cortisol er voor zorgen dat er energie en aminozuren ter beschikking komen, het doet dit door spierweefsel af te breken.
 
ik ga er volgende week aan beginnen, heb het blog nu doorgelezen, onderbouwing klinkt goed, resultaten zien er ook goed uit, ben benieuwd naar wat het voor me doet.

katabolisme is niet zo'n punt.
 
ik ga er volgende week aan beginnen, heb het blog nu doorgelezen, onderbouwing klinkt goed, resultaten zien er ook goed uit, ben benieuwd naar wat het voor me doet.

katabolisme is niet zo'n punt.

Hou een log bij, is altijd leuk om te volgen. Ben benieuwd wat het je gaat opleveren.
 
Heb pas een aantal weken in de cut op 4 maaltijden per dag geleefd, kwam van 7-8 (zoals de meeste hier).

Voelde me 100x fitter en maakte de ene PR na de andere.

Nu trek ik men bulk door met 4 grote maaltijden per dag (eet enkel als ik honger heb, en bijvoorbeeld het eerste uur na de training heb ik simpelweg geen honger, dan ga ik er geen eten mer "inproppen" zoals vroeger).
 
Hou een log bij, is altijd leuk om te volgen. Ben benieuwd wat het je gaat opleveren.
heb het nog eens nagerekend, maar denk niet dat het me gaat lukken, op onderhoud zou ik 3400 om 4200 kcal moeten eten ongeveer, als ik low carb zou eten zou het geen punt zijn, maar met kh's red ik het niet omdat ik dan de hele avond aan het eten ben. denk dat ik eerst eens ga experimenteren met het terugschroeven van het aantal maaltijden, zit te denken aan: ontbijt, avondeten, pre workout (klein) en dan post workout.
 
Ik denk dat IF wel eens kan werken als 'shocktherapie' als je al wat langer bezig bent en je wilt eens wat variatie in je voeding brengen. Het lijkt een beetje op schema's als die van de recordhouders aantal hamburgers ed. eten , die eten ook een tijd heel weinig of niets en dan zo enorm veel in 1 of 2 maaltijden dat hun maag helemaal oprekt. Op die manier kan je natuurlijk wel leren veel kcal binnen te krijgen. Of het ook zo ideaal is om langdurig te doen , denk voor BB toch echt niet. Maar in de bulk kan je zulke dingen wel doen en misschien je voordeel uit halen.
 
ik denk dat if opzich weinig voordelen biedt als je zuiver kijkt naar de tijd van eten, het interessante ligt er vooral in dat het voor de stofwisseling weinig uitmaakt of je om de 3u eet of niet en dat kan het wat makkelijker maken bb en een sociaal leven te combineren.

als ik kijk naar hoe het systeem in elkaar zit denk ik dat het de voedselkeuzes opzich al veel voordelen bieden tov het gemiddelde dieet van de gemiddelde bb'er en dat de resultaten ook voor een groot deel daar aan toe te schrijven zijn.
 
wedje leggen? ik pak rustig 3 maaltijden van 1200kcal, clean.

zou kunnen, met 3 maaltijden kun je echter al genoeg innemen.

Kom je max op 3600 kcal. Daar groeit de gemiddelde gevorderde bb'er toch niet van, laat staan een powerlifter/strongman (aangezien dit topic ook vooral door hen wordt bevolkt). Sommigen eten er zelfs boven de 7000 kcal hier. Met 1500 kcal per maaltijd zal je er wel mss komen als bodybuilder, maar dat is echt niet evident.
 
Kom je max op 3600 kcal. Daar groeit de gemiddelde gevorderde bb'er toch niet van, laat staan een powerlifter/strongman (aangezien dit topic ook vooral door hen wordt bevolkt). Sommigen eten er zelfs boven de 7000 kcal hier. Met 1500 kcal per maaltijd zal je er wel mss komen als bodybuilder, maar dat is echt niet evident.
als ik de meeste voedingsschema's lees en ervaringen hoor denk ik dat de meesten aardig kunnen bulken op 3 a 4000 kcal. heb zelf 5 a 6000 nodig en weinig tijd 's avonds, daarom is het voor mij praktisch niet haalbaar.
 
Ik denk dat IF wel eens kan werken als 'shocktherapie' als je al wat langer bezig bent en je wilt eens wat variatie in je voeding brengen. Het lijkt een beetje op schema's als die van de recordhouders aantal hamburgers ed. eten , die eten ook een tijd heel weinig of niets en dan zo enorm veel in 1 of 2 maaltijden dat hun maag helemaal oprekt. Op die manier kan je natuurlijk wel leren veel kcal binnen te krijgen. Of het ook zo ideaal is om langdurig te doen , denk voor BB toch echt niet. Maar in de bulk kan je zulke dingen wel doen en misschien je voordeel uit halen.

Ja IF gaan vergelijken met wedstrijdhamburger eters..... :roflol:

je weet zelf ook wel dat 1000kcal per meal helemaal niet zo veel is...
 
Maar wat als je nu één dag per week volledig zou vasten of 1 dag per week enkel 6 porties proteine zou nemen? Hoe zou je lichaam daarop reageren?

Als je onderhoud nu 3000 kcal is, je eet 6 dagen 3300-3500 kcal per dag en je vast 1 keer per week. Hiermee zou je theoretisch 2500-3000 kcal in de min gaan, waardoor je evt. het overschot aan vet door het bulken kunt beperken.
 
Ja IF gaan vergelijken met wedstrijdhamburger eters..... :roflol:

je weet zelf ook wel dat 1000kcal per meal helemaal niet zo veel is...


Ik vind 1000kcal CLEAN eten wel degelijk een grote maaltijd.
Bij de MacD is het zo naar binnen, maar met mager vlees en trage carbs,...???
 
1000 kcal is best veel vindt ik als je gezond wilt eten
200 gram pasta + wat vlees + kaas + tomatensaus = ongeveer 1000 kcal

kijk met fast-food is het niet zo moeilijk ik had laatst door een vreetkick
1 zak chips + yogidrink = 1500 Kcal :)
 
Ja IF gaan vergelijken met wedstrijdhamburger eters..... :roflol:

je weet zelf ook wel dat 1000kcal per meal helemaal niet zo veel is...

2 BigMacs :)
 
Met een paar handjes nootjes of een flinke lik pindakaas ben je er ook al:P
 
Met een paar handjes nootjes of een flinke lik pindakaas ben je er ook al:P

dacht ik ook al aan ja...je kan natuurlijk ook proberen om zoveel mogelijk volume naar binnen te werken...maar dan moet je niet zeuren dat 1000kcal al veel is :P
 
Aangezien niemand die het IF/leangains protocol af loopt te zeiken ook daadwerkelijk met onderzoeken komt, zal ik de eerste dan maar zijn.

Great study on one mechanism behind why fasting is muscle sparing, vs the intuitive thought that muscle protein would break down.

The protein-retaining effects of growth hormone during fasting involve inhibition of muscle-protein breakdown.
N?rrelund H, Nair KS, J?rgensen JO, Christiansen JS, M?ller N.

Medical Department M, Aarhus Kommunehospital, Denmark. helenenorrelund@dadlnet.dk

The metabolic response to fasting involves a series of hormonal and metabolic adaptations leading to protein conservation. An increase in the serum level of growth hormone (GH) during fasting has been well substantiated. The present study was designed to test the hypothesis that GH may be a principal mediator of protein conservation during fasting and to assess the underlying mechanisms. Eight normal subjects were examined on four occasions: 1) in the basal postabsorptive state (basal), 2) after 40 h of fasting (fast), 3) after 40 h of fasting with somatostatin suppression of GH (fast-GH), and 4) after 40 h of fasting with suppression of GH and exogenous GH replacement (fast+GH). The two somatostatin experiments were identical in terms of hormone replacement (except for GH), meaning that somatostatin, insulin, glucagon and GH were administered for 28 h; during the last 4 h, substrate metabolism was investigated. Compared with the GH administration protocol, IGF-I and free IGF-I decreased 35 and 70%, respectively, during fasting without GH. Urinary urea excretion and serum urea increased when participants fasted without GH (urea excretion: basal 392 +/- 44, fast 440 +/- 32, fast-GH 609 +/- 76, and fast+GH 408 +/- 36 mmol/24 h, P < 0.05; serum urea: basal 4.6 +/- 0.1, fast 6.2 +/- 0.1, fast-GH 7.0 +/- 0.2, and fast+GH 4.3 +/- 0.2 mmol/1, P < 0.01). There was a net release of phenylalanine across the forearm, and the negative phenylalanine balance was higher during fasting with GH suppression (balance: basal 9 +/- 3, fast 15 +/- 6, fast-GH 17 +/- 4, and fast+GH 11 +/- 5 nmol/min, P < 0.05). Muscle-protein breakdown was increased among participants who fasted without GH (phenylalanine rate of appearance: basal 17 +/- 4, fast 26 +/- 9, fast-GH 33 +/- 7, fast+GH 25 +/- 6 nmol/min, P < 0.05). Levels of free fatty acids and oxidation of lipid decreased during fasting without GH (P < 0.01). In summary, we find that suppression of GH during fasting leads to a 50% increase in urea-nitrogen excretion, together with an increased net release and appearance rate of phenylalanine across the forearm. These results demonstrate that GH-possibly by maintenance of circulating concentrations of free IGF-I--is a decisive component of protein conservation during fasting and provide evidence that the underlying mechanism involves a decrease in muscle protein breakdown.

bron: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11147801?ordinalpos=22&itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_ResultsPanel.Pubmed_RVDocSum
 
Waar gaat het toch heen met al die onderzoeken...straks hebben "we" nog gelijk...:(:eek::D
 
Het is voor een hoop mensen ook moeilijk om iets wat ze jaren als absolute waarheid gezien hebben (omdat iedereen het zegt) nu opeens opzij te zetten. Dat is niet meer dan logisch. Je moet je alleen beseffen dat er meer waarheden bestaan.

Leangains is geen manier van doen voor massabeesten (pro BBers of pro PL/strongman) die hun geld met hun lichaam verdienen. Maar werkt perfect voor amateurs die toch nooit dat nivo zullen bereiken (willen geen AAS gebruiken, hebben teveel andere dingen ernaast in hun normale leven). Stop met kijken naar wat de pro's doen, op trainings, voedings en kuurgebied.
 
Back
Naar boven