Fitness Seller

The effect of meal frequency on body composition.... (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Carbs, geen flauw idee..

We kunnen wel allemaal blijven geeken met dat theoretische geneuzel.. maar de beste manier om uit te vinden of iets werkt is nog steeds om het gewoon uit te proberen.

3x per week squatten = overtraining, krijg je nooit grote benen van..
3x per dag eten = onmogelijk, nooit zo goed als 6x.

Maar niemand die ooit daadwerkelijk iets uitprobeerd.. ze praten alleen maar na wat ze van andere gasten hebben gehoord, die het weer van andere gasten hebben gehoord, die het weer van andere gasten hebben gehoord die het hebben verzonnen.
:)

Zo gaat het altijd op DBB. Iedereen houd zich netjes aan de sticky's en tips die iemand met 50000 karma geeft. Een groot kudde volk. Maar wat wil je, als je het niveau van velen hier bekijkt, kan je niet verwachten dat ze zo'n onderzoek zullen snappen. Ze luisteren liever naar iemand die voorkauwt om 6x per dag rijst en kip te eten met een lepel lijnzaad olie.

Oh en niet te vergeten, 500 gram eiwit per dag, want anders krijgen je spieren niet genoeg!!!!
 
Zo gaat het altijd op DBB. Iedereen houd zich netjes aan de sticky's en tips die iemand met 50000 karma geeft. Een groot kudde volk. Maar wat wil je, als je het niveau van velen hier bekijkt, kan je niet verwachten dat ze zo'n onderzoek zullen snappen. Ze luisteren liever naar iemand die voorkauwt om 6x per dag rijst en kip te eten met een lepel lijnzaad olie.

Oh en niet te vergeten, 500 gram eiwit per dag, want anders krijgen je spieren niet genoeg!!!!

Ja maar Ja maar alle pro's eten toch ook minimaal 6 - 8 keer per dag!!!
 
Ja maar Ja maar alle pro's eten toch ook minimaal 6 - 8 keer per dag!!!

Vergelijken van appelen en peren is dit (of eerder rozijnen en appelen).

Hoeveel massa moet een pro onderhouden en hoeveel moet (bvb.) jij onderhouden? 10000kcal eten op 3 maaltijden is weer wat veel van het goede + die gasten zitten constant op roids...
 
Vergelijken van appelen en peren is dit (of eerder rozijnen en appelen).

Hoeveel massa moet een pro onderhouden en hoeveel moet (bvb.) jij onderhouden? 10000kcal eten op 3 maaltijden is weer wat veel van het goede + die gasten zitten constant op roids...

Ow brother, you missed the sarcasme...

(btw, you're talking to the guy who does IF for a year now...)
 
Ow brother, you missed the sarcasme...

(btw, you're talking to the guy who does IF for a year now...)

Ok, volgende keer een smiley bijvoegen dan aub :D
 
Wat ik altijd van dit soort onderzoeken denk is het volgende:

2rqou86.png
 
Chiller :roflol:

Volgens mij gaat het gewoon om totaal aantal cals en kh/e/v., ik denk dat dat het belangrijkste is.
 
:roflol:
Heel interessant proberen te praten maar niet weten wat LBM betekend. Lean Body Mass, dus je toename in oa spiermassa maar niet in vet!

Ik doe momenteel een onderzoek naar obesitas en hoe dit aan te pakken op de werkvloer. Ik ben dus bekend met het begrip LBM, maar weet ook dat er nogal wat verschil is in interpretatie van dit begrip. Zo hoor je dat pure spiermassa moeilijk te meten is en altijd gepaard zou gaan met een lichte toename in vetmassa. Anderen stellen dat een toename van LBM het winnen van spiermassa is, waarbij het BF gelijk blijft of zelfs zou dalen.

Ik zou er maar wat artikelen op na slaan alvorens zou snel conclusies te trekken over het niet begrijpen van bepaalde begrippen:rolleyes:
Vind het een beetje jammer dat sommigen liever de mening/visie van anderen liever afkraken dan van de hand proberen te doen met argumenten.
 
Dat komt omdat je je blind staart op cleane voeding als witvis, kip en rijst...

Eet eens wat meer "calorie-dense": gehakt, hamburgers, eieren, aardappelpuree, etc.

De meesten hier zijn zooo bang van wat "junkfood" en/of (vet) varkensvlees en blijven maar zweren bij die kipfilet en tonijn. Dat je het in de cut bij mager vlees/vis houdt ok, maar niet in de bulk imo.
Ik ga het alvast proberen in de bulk... 3x pd eten en 2x pd een gainer (of telt dat ook mee :o).

Ja hier kan je wel eens gelijk hebben. Wat ik wel merk als ik dan bv eens een pizza of zo eet dat ik wel veel minder rap terug honger heb dan bij 'cleane' voeding. Zal het eens proefondervindelijk moeten uitzoeken.
 
Eerste deel is bullshit, tweede deel klopt.
Maar waarom eet je 6x? Omdat je niet aan 1200kcal geraakt met je droog stukje kip waar je een half uur op zit te knagen. Eet maar eens een lasagne, of een paar rundshamburgers met puree... je hebt 1000kcal binnen in no-time! En ja, je komt ook aan de nodige eiwitten!

6x rundshamburgers met puree zal meer kcals opleveren dan 3x per dag rundshamburgers met puree.
Net zoals TheNose ben je heel erg vaag over het aantal kcals, de kev verhouding en hoe dat jullie dat willen bewerkstelligen in maar 3x per dag.

Voordelen van 6x per dag zijn alom : je eet gezonder, meer gevarieerder, smakelijker, je kan makkelijker aan je totale kcals komen en je kan altijd meer kcals binnenkrijgen dan dat je maar 3x per dag eet.
Voor bodybuilders die 3500 kcals eten is 3x per dag eten nog net doenbaar(alhoewel het niet aangeraden wordt), maar sommigen eten hier zowat 6000+ kcal. Hoe ga je dat doen in 3 maaltijden ? Niemand zal ontkennen dat 6x per dag beter opgaat dan 3x per dag.
In de beginpost gaat de studie over een gelijk aantal kcals ondanks dat die ene groep 6x per dag eet. Maar in realiteit kan iemand veel meer eten dan iemand die 3x per dag eet en dus sneller zal groeien en sterker worden.
Squats and chocolatemilk!!!Rabble Rabble!:D


Jesaja zegt
Qua eiwitten zat ik toen op ~150g... En na mn derde ~1300 cal meal zat ik op 220g eiwitten.

supreme zegt
Oh en niet te vergeten, 500 gram eiwit per dag, want anders krijgen je spieren niet genoeg!!!!

:roflol:

Ik ben, net zoals de topicstarter eerlijk weergeeft, ook geen expertise in wetenschapartikelen en ik denk dat sommigen hier gewoon te vroeg juichen met dit onderwerp. Mijn intuitie zegt dat we ze allen gewoon verkeerd interpreteren.
 
Laatst bewerkt:
Jesaja wanneer begin je met je log "Three meals a day, keeps the ecto away"?
 
Ik doe momenteel een onderzoek naar obesitas en hoe dit aan te pakken op de werkvloer. Ik ben dus bekend met het begrip LBM, maar weet ook dat er nogal wat verschil is in interpretatie van dit begrip. Zo hoor je dat pure spiermassa moeilijk te meten is en altijd gepaard zou gaan met een lichte toename in vetmassa. Anderen stellen dat een toename van LBM het winnen van spiermassa is, waarbij het BF gelijk blijft of zelfs zou dalen.

Ik zou er maar wat artikelen op na slaan alvorens zou snel conclusies te trekken over het niet begrijpen van bepaalde begrippen:rolleyes:
Vind het een beetje jammer dat sommigen liever de mening/visie van anderen liever afkraken dan van de hand proberen te doen met argumenten.

Ik ben nog nooit ergens verwarring van het begrip LBM langs zien komen zeker niet op dit forum, dus ik vond het behoorlijk grappig. Dat je zelf onderzoek doet naar obesitas vind ik werkelijk niks toevoegen aan hoe jij het begrip LBM interpreteerd, of zou ik nu onder de indruk moeten zijn? Ik kan geen andere reden bedenken waarom je dat erbij zet. ;)
 
op welke tijden gaan de 3 maaltijden genuttigd worden?
en hoe laat train je?

edit: drink je dan ook geen calorierijk drinken als melk en choco tussen de maaltijden?
 
op welke tijden gaan de 3 maaltijden genuttigd worden?
en hoe laat train je?

Dat moet je zelf bepalen he.

Ik zou iig een goed ontbijt nemen. En je laatste maaltijd rondom je training doen.
 
Jesaja wanneer begin je met je log "Three meals a day, keeps the ecto away"?

Ik ga zo trainen, daarna open ik het log.

op welke tijden gaan de 3 maaltijden genuttigd worden?
en hoe laat train je?

edit: drink je dan ook geen calorierijk drinken als melk en choco tussen de maaltijden?

Gister heb ik 9u - 3u - 9u gedaan..

Geen calorierijk drinken tussendoor idd. Als een training een paar uur tussen maaltijden valt dan neem ik wel een shake oid voor mn training..
 
Dat moet je zelf bepalen he.

Ik zou iig een goed ontbijt nemen. En je laatste maaltijd rondom je training doen.

ik zou het merendeel van je kcal na je training doen...
 
Precies, solidair met de moslims!
 
Back
Naar boven