AndroidHealthClinic

The effect of rest interval length on metabolic responses to the bench press exercise (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Maar als je langer zou rusten kun je zwaarder gaan.

Ja ik kan zwaarder gaan maar mijn spieren raken meer uitgeput met korte pauzes dus dan groeien ze ook beter denk ik.
 
Ik doe mn kickbacks meestal snel achter elkaar.
 
Ik rust net lang genoeg zodat ik met een zwaar gewicht weer een zelfde aantal reps kan gaan doen. Meestal tussen de 2 en 4 min ligt ook aan de spiergroep hoe lang het duurt
 
Rare theorie...

achtergrond: hoe meer je een spier uitput, des te meer groei stimulans naar de spier in kwestie gaat. Met andere woorden met lichte gewichten kan je even goed trainen en groeien als met zwaare gewichten, maar je beperkt de kans op blessures aanzienlijk. Kan het ook fout hebben, maar de praktijk wijst iets anders uit.
 
achtergrond: hoe meer je een spier uitput, des te meer groei stimulans naar de spier in kwestie gaat. Met andere woorden met lichte gewichten kan je even goed trainen en groeien als met zwaare gewichten, maar je beperkt de kans op blessures aanzienlijk. Kan het ook fout hebben, maar de praktijk wijst iets anders uit.

Lichte gewichten creeren niet tot geen microtrauma. En uitputten is geen indicator voor groei. Geen microtrauma.. geen groei.
 
Ja ik kan zwaarder gaan maar mijn spieren raken meer uitgeput met korte pauzes dus dan groeien ze ook beter denk ik.


Het geen wat uitgeput raakt zijn de MU's/spiervezels die je met het lichtere gewicht aanspreekt en dat zijn bij lichtere gewichten de kleinere MU's.

Wat je in feite met lichter gewicht weinig rust doet is een beperkt deel van de totale hoeveelheid constant opnieuw belasten. Ja, dat deel put je dan idd uit, maar de grotere MU's die pas met zwaardere gewichten aan bod komen heb je dan nog steeds niet belast, laat staan uitgeput.
 
mjah is op zich niet zo gek toch? als je triples op 90% van 1rm doet bijvoorbeeld, het zij bij bench, het zij bij squat.. doet er even niet toe... dan kan je daar echt wel een aantal setjes (lees 5+) mee doen, maar als jij set 2 binnen een minuut na set 1 doet dan zal het vrij snel stagneren :o
nee niet raar.. maar tot ik dit las voelde het voor mij altijd als een pr als ik 2 setjes met mn 5rm maakte in plaats van één ;)
 
Back
Naar boven