Fitness Seller

The Elder Scrolls V - Skyrim (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

geen id, maar GTA4 is legendarisch als verschikkelijk slecht geoptimaliseerde consoleport. Dus zou ik zeker niet als maatstaf nemen.

ik heb meer schrik voor diablo 3 dan skyrim qua systeemeisen.

over gta4 gesproken

http://pc.ign.com/articles/118/1184814p1.html

http://www.youtube.com/watch?v=BhGYGvhhU60&feature=player_embedded#!

toont mooi wat de graphics zouden kunnen zijn als we een ****ing nieuwe gen console hebben.
Waarschijnlijk ziet de nieuwe generatie er nog een stuk beter uit. Als maatstaaf nemen veel mensen altijd de CGI-filmpjes uit games die we nu hebben. Meestal zien de eerste games van de nieuwe generatie er zo uit en de latere nog veel beter. Vind het persoonlijk altijd gaaf om te zien dat er met een nieuwe generatie zo'n grote sprong in 1x gemaakt wordt, echt ongelofelijk.. Laat zien dat ze die technologie al lang achter de hand hadden maar eerst nog lekker geld willen trekken uit de vorige generatie engines.

Kijk deze (geupdate of nieuwe?) engine van Epic maar eens op HD: http://www.youtube.com/watch?v=RSXyztq_0uM
Stel we zulke graphics krijgen met de beginnende games van de volgende generatie.. Dan zijn de latere games of de generatie daarna niet meer te onderscheiden met realiteit.
 
Daarom, het is leuk als je een nieuwe snelle hebt, maar anders liever console.

Plus dat je met console lekker kan zitten/liggen zoals je wil, en je hebt groter beeld.

Mijn pc is aangesloten op mijn grote tv en ik lig vanuit de long chair pc games te spelen:

hogere res gfx op grote tv + kortere laadtijden + comfort = WIN

---------- Post toegevoegd Mon 19 Sep 2011 om 13:36 ----------

Waarschijnlijk ziet de nieuwe generatie er nog een stuk beter uit. Als maatstaaf nemen veel mensen altijd de CGI-filmpjes uit games die we nu hebben. Meestal zien de eerste games van de nieuwe generatie er zo uit en de latere nog veel beter. Vind het persoonlijk altijd gaaf om te zien dat er met een nieuwe generatie zo'n grote sprong in 1x gemaakt wordt, echt ongelofelijk.. Laat zien dat ze die technologie al lang achter de hand hadden maar eerst nog lekker geld willen trekken uit de vorige generatie engines.

Kijk deze (geupdate of nieuwe?) engine van Epic maar eens op HD: http://www.youtube.com/watch?v=RSXyztq_0uM
Stel we zulke graphics krijgen met de beginnende games van de volgende generatie.. Dan zijn de latere games of de generatie daarna niet meer te onderscheiden met realiteit.

Die samaritan demo is écht vet!

---------- Post toegevoegd Mon 19 Sep 2011 om 13:39 ----------

geen id, maar GTA4 is legendarisch als verschikkelijk slecht geoptimaliseerde consoleport. Dus zou ik zeker niet als maatstaf nemen.

Wat was er slecht geoptimaliseerd aan?
Mijn Imac uit 2008 kon dat spel gemakkelijk op console settings spelen op 1080p en 30frames. Kon me wel inbeelden dat een beetje game pc met een toen gangbare 3d kaart, de ps3 en xbox versie wel compleet rapete. Natuurlijk, als je alles wou maxen dan ging dat niet destijds omdat de gpu's nog niet sterk genoeg waren. Maar zie niet in wat dit met optimalisatie heeft te maken, heeft meer te maken met het ego van de gamer achter de pc.
 
dat maakt het toch net realistischer?
persoonlijk hoop ik op een mod die level scaling volledig uit schakelt.
Level scaling is zoals in Fallout 3, waar ik persoonlijk erg over te spreken was. Er zijn moeilijkere gebieden en makkelijkere gebieden, je kunt nu dus ook op een laag level goeie loot scoren, kans is alleen laag dat je het overleeft.
Heb oblivion elder scrolls gespeeld.. Normaal wel een groot fan van RPG's maar vond 'm toch niet lekker werken. In First Person spelen met schild en zwaard vond ik zwaar irritant en te chaotisch, totaal geen overzicht.

Je kon 'm dan weliswaar in third person spelen maar daar was ie zeker niet voor gemaakt. In 3e persoon voelde hij gewoon erg ongemakkelijk.

Is dat bij deze weer zo?
Nope, volgens mensen (journalisten, testpersonen etc.) is 3rd person is niet enkel meer een leuk extraatje maar gewoon een volwaardige speelstijl in Skyrim, check ook deze demo maar, dan merk je het verschil al wel.
Wat denken jullie zou de pc versie stukken beter zijn dan een console versie?
Textures zijn higher res, en drawing distance en wat andere zaken kunnen naar behoeve worden aangepast. En je kunt natuurlijk mods downloaden en zelf modden. Ik ga er persoonlijk geen nieuwe pc voor aanschaffen, heb er ook allemaal geen tijd meer voor.
 
Haha het ziet er wel errug dope uit moet ik zeggen :D
 
Zie alweer dat het first person based is. Vind dat zo'n afknapper bij dat soort spellen. Ziet er niet uit.

Als het Third Person was, had ik 'm zeker gehaald :(
 
Zie alweer dat het first person based is. Vind dat zo'n afknapper bij dat soort spellen. Ziet er niet uit.

Als het Third Person was, had ik 'm zeker gehaald :(

Je kan ook thrid person spelen, al vind ik dat zelf niks bij Oblivion.
 
Je kan ook thrid person spelen, al vind ik dat zelf niks bij Oblivion.

Klopt, kan ik me nog herinneren van de vorige versie. Maar je ziet duidelijk dat het spel daar niet voor bedoelt is en voelt erg ongemakkelijk aan.

Achja, zo erg is het niet dat ik '''''''teleurgesteld''''''' ben in deze game. Komen binnen 6 maanden ontiegelijk veel goede games uit waar ik mijn geld beter voor kan neerleggen:
- Gears of War 3 ( MORGEN!!!! )
- Forza motorsport 4 ( Aanrader voor elke IRL auto liefhebber )
- Battlefield 3 ( This shit gunna be gud! )
- CoD MW3 ( ookal wordt ik constant teleurgesteld )
- Saints row 3 ( Eindelijk weer een goede sandbox game )
- Mass Effect 3 ( alleen deel 2 gespeeld, erg tevreden! )
 
Klopt, kan ik me nog herinneren van de vorige versie. Maar je ziet duidelijk dat het spel daar niet voor bedoelt is en voelt erg ongemakkelijk aan.

Achja, zo erg is het niet dat ik '''''''teleurgesteld''''''' ben in deze game. Komen binnen 6 maanden ontiegelijk veel goede games uit waar ik mijn geld beter voor kan neerleggen:
- Gears of War 3 ( MORGEN!!!! )
- Forza motorsport 4 ( Aanrader voor elke IRL auto liefhebber )
- Battlefield 3 ( This shit gunna be gud! )
- CoD MW3 ( ookal wordt ik constant teleurgesteld )
- Saints row 3 ( Eindelijk weer een goede sandbox game )
- Mass Effect 3 ( alleen deel 2 gespeeld, erg tevreden! )

Lekkere vergelijking ook met dit spel :thumbs:

Over dat first-person, het is irritant, maar ik denk dat je er uiteindelijk wel aan went.
 
Lekkere vergelijking ook met dit spel :thumbs:

Over dat first-person, het is irritant, maar ik denk dat je er uiteindelijk wel aan went.

Vergelijk ze ook niet met dit spel, wilde alleen maar zeggen dat ik mijn geld al meer dan genoeg besteed gaat worden aan games deze periode en dat ik deze dus voor deze keer laat liggen, die skyrim ;-)
 
Klopt, kan ik me nog herinneren van de vorige versie. Maar je ziet duidelijk dat het spel daar niet voor bedoelt is en voelt erg ongemakkelijk aan.
Mensen die het spel al gespeeld hebben zijn dat niet met je eens, maar dat mag je zelf beslissen natuurlijk. Ik vind die first person stijl juist veel prettiger eigenlijk.
 
Wat een slap excuus om een game niet te halen.
 
Mensen die het spel al gespeeld hebben zijn dat niet met je eens, maar dat mag je zelf beslissen natuurlijk. Ik vind die first person stijl juist veel prettiger eigenlijk.

Wat een slap excuus om een game niet te halen.

Dit ja.

Zelf vind ik die first person ideaal, geeft in mijn ogen veel meer beleving.

Vind het zelf te chaotisch. Ben een groot RPG fan en heb al ontiegelijk veel RPG's uitgespeeld en die waren allemaal in Third person. Ik kon er maar niet aan wennen in de vorige skyrim. Dus besteed mijn geld liever aan de andere games.
 
Vind het zelf te chaotisch. Ben een groot RPG fan en heb al ontiegelijk veel RPG's uitgespeeld en die waren allemaal in Third person. Ik kon er maar niet aan wennen in de vorige skyrim. Dus besteed mijn geld liever aan de andere games.
Chaotisch in de zin van menu's geef ik je gelijk in. Hier is gelukkig flink werk van gemaakt en inventory en lvl system is erg toegankelijk geworden. First person is nou eenmaal wat spannender dan thirdperson, vooral omdat je de beweging van de animaties zelf meemaakt. Persoonlijk spreekt dit mij juist erg aan omdat je je veel meer verbonden voelt met de character die daar rond huppelt. Je digitale ik loopt daar op het scherm en bij een thirdperson game is dat gevoel nou eenmaal een stuk minder.
Het is jouw mening natuurlijk, als je het je niet trekt kan dat, kan mijzelf er alleen totaal niet in vinden.
 
Chaotisch in de zin van menu's geef ik je gelijk in. Hier is gelukkig flink werk van gemaakt en inventory en lvl system is erg toegankelijk geworden. First person is nou eenmaal wat spannender dan thirdperson, vooral omdat je de beweging van de animaties zelf meemaakt. Persoonlijk spreekt dit mij juist erg aan omdat je je veel meer verbonden voelt met de character die daar rond huppelt. Je digitale ik loopt daar op het scherm en bij een thirdperson game is dat gevoel nou eenmaal een stuk minder.
Het is jouw mening natuurlijk, als je het je niet trekt kan dat, kan mijzelf er alleen totaal niet in vinden.

Vind dat de first-person view veelte weinig overzicht geeft op de combat. Je ziet niet wie erachter je staat en als je gaat vechten beweegt je hele beeldscherm mee wat ik niet prettig vindt. Wordt zo veelte druk.

Sowieso vind ik ook een mooi aspect van een RPG dat je je uitrusting constant kunt bewonderen. In first person zie je constant je knokkels met 2/3e deel van een zwaard. In third person zie je heel je uitrusting naar voren komen. En nee, naar je inventory switche de hele tijd om alsnog je uitrusting te zien is voor mijn geen optie.
 
Dat is het hem nou juist, dit geeft een grote gevoel van verbondenheid met die game. Je kan maar één kant tegelijk op kijken dus in dungeons ed. zal je extra voorzichtig moeten zijn. In het echt zou dit toch immers ook onoverzichtelijk zijn? (nou niet bitchen dat er in het echt ook geen draken zijn :D) Dat je je uitrusting wilt bewonderen snap ik, ik switchte dan ook vaak even naar thirdperson als ik even aan het lopen was in Oblivion, maar zodra ik op mijn eindbestemming was of een dungeon bereikte ging de firstperson weer aan. Uiteindelijk is je uitrusting ook gemaakt om je te beschermen, er op geilen kan natuurlijk altijd nog :D
 
Dat is het hem nou juist, dit geeft een grote gevoel van verbondenheid met die game. Je kan maar één kant tegelijk op kijken dus in dungeons ed. zal je extra voorzichtig moeten zijn. In het echt zou dit toch immers ook onoverzichtelijk zijn? (nou niet bitchen dat er in het echt ook geen draken zijn :D) Dat je je uitrusting wilt bewonderen snap ik, ik switchte dan ook vaak even naar thirdperson als ik even aan het lopen was in Oblivion, maar zodra ik op mijn eindbestemming was of een dungeon bereikte ging de firstperson weer aan. Uiteindelijk is je uitrusting ook gemaakt om je te beschermen, er op geilen kan natuurlijk altijd nog :D

Het heeft voordelen en nadelen, in mijn ogen meer nadelen, wat inderdaad cool is is om elke keer je bepantserde poppetje te bekijken ipv dat je elke keer een paar handen ziet zwaaien.

Dit is trouwens de reden dat ik Morrowind nooit verder gespeeld had, was meteen afgekicked op dat first person, maar deze geef ik wel de kans.
 
Dat is het hem nou juist, dit geeft een grote gevoel van verbondenheid met die game. Je kan maar één kant tegelijk op kijken dus in dungeons ed. zal je extra voorzichtig moeten zijn. In het echt zou dit toch immers ook onoverzichtelijk zijn? (nou niet bitchen dat er in het echt ook geen draken zijn :D) Dat je je uitrusting wilt bewonderen snap ik, ik switchte dan ook vaak even naar thirdperson als ik even aan het lopen was in Oblivion, maar zodra ik op mijn eindbestemming was of een dungeon bereikte ging de firstperson weer aan. Uiteindelijk is je uitrusting ook gemaakt om je te beschermen, er op geilen kan natuurlijk altijd nog :D

Het maakt het dan wel 'realistischer' maar daar let ik eigenlijk niet zo veel op bij een fantasy game.

Battlefield is een First person shooter en Gears of War is een third person shooter. Beide vind ik uitstekende games maar ik speel de 1 niet meer dan de ander om dat FPS het gevoel realistischer zou maken.
Ze werken beide perfect en heb niet het gevoel dat ik liever FPS zou spelen met GoW omdat de third person gewoon perfect past bij dit spel.

Rpg's gaan in mijn ogen niet samen met first person, tenzij het een shooter is. Halo 3 speel ik zelden maar ik kan me nog herinneren dat je daar ook zo'n hamer kon oppakken en players er mee slaan. Vond ik ook knap irritant dat je dan niet naar third person view overschakelde maar in first person bleef.

Kan natuurlijk 934689871 voorbeelden blijven aangeven maar het speelt gewoon niet lekker voor mijn gevoel. Als jij dat niet hebt, ben je weer 1 fantastische game rijker. Ikzelf zou er helaas nooit aan kunnen wennen.
 
Vind dat de first-person view veelte weinig overzicht geeft op de combat. Je ziet niet wie erachter je staat en als je gaat vechten beweegt je hele beeldscherm mee wat ik niet prettig vindt. Wordt zo veelte druk.

Sowieso vind ik ook een mooi aspect van een RPG dat je je uitrusting constant kunt bewonderen. In first person zie je constant je knokkels met 2/3e deel van een zwaard. In third person zie je heel je uitrusting naar voren komen. En nee, naar je inventory switche de hele tijd om alsnog je uitrusting te zien is voor mijn geen optie.

Switchen naar je inventory is toch niet te veel gevraagd voor een nerdgasm? Je moet er iets voor over hebben...
 
Back
Naar boven