XXL Nutrition

The Elder Scrolls V - Skyrim (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Vond het met Oblivion wel vermakelijk om opnieuw te beginnen. Ontdekte altijd wel weer iets nieuws en koos dan een andere class combinatie om mee te spelen. Maar kan begrijpen dat dit niet voor iedereen is weggelegd.

Mwoah, PC gaming valt wel mee, zelf vind ik het prettig om met een muis te aimen, vooral op langere afstanden. Ook je reactiesnelheid icm precisie ligt hoger met een muis imo, al ligt de snelheid in Oblivion van zichzelf niet zo hoog. Zit zelf nog een beetje in dubio.

Skyrim wordt geen shooter toch? ;)
 
Ben van plan om geen shields te gebruiken throughout the game.
Dual sword wielding. Yeah boy.
 
Bij veel bethesda games voelt het spel snel heel leeg aan. Oblivion en fallout new vegas gaven gewoon voor mij het probleem dát er op een gegeven moment niets meer te doen is. Hoop dát skyrim dat beter doet.
 
Niet bepaald nee, al zullen er genoeg "mik-situaties" in voorkomen. Pijl en boog van lange afstand ftw. :)

Ja maar dan nog zullen de enemies niet zo pro zijn dat je zo snel moet reageren dmv muis en toetsenbord, de game is immers gemaakt voor de tragere snelheid van een ps3 controller.

Als je met je controller online gaat met een diehard shooter tegen pc gamers maak je geen kans indd :p

Maargoed, een 4x zo groot beeldscherm is voor mij genoeg reden om em voor de console te kopen, en het speelt een stuk relaxder. Niet dat me pc em zou draaien tho
 
Bij veel bethesda games voelt het spel snel heel leeg aan. Oblivion en fallout new vegas gaven gewoon voor mij het probleem dát er op een gegeven moment niets meer te doen is. Hoop dát skyrim dat beter doet.

Ja, dat is normaal als je een spel uitspeelt.
 
Ja maar dan nog zullen de enemies niet zo pro zijn dat je zo snel moet reageren dmv muis en toetsenbord, de game is immers gemaakt voor de tragere snelheid van een ps3 controller.

Als je met je controller online gaat met een diehard shooter tegen pc gamers maak je geen kans indd :p

Maargoed, een 4x zo groot beeldscherm is voor mij genoeg reden om em voor de console te kopen, en het speelt een stuk relaxder. Niet dat me pc em zou draaien tho

Ja is ook zo idd. Is bij mij persoonlijk meer de gewenning van aimen met een muis. Denk dat ik 'm ook wel voor de console ga halen.. :D
 
Bij veel bethesda games voelt het spel snel heel leeg aan. Oblivion en fallout new vegas gaven gewoon voor mij het probleem dát er op een gegeven moment niets meer te doen is. Hoop dát skyrim dat beter doet.

Indd, dat haat ik ook zo erg, bij Fallout 3 had ik het wanneer ik level 20 werd, bij New Vegas in principe toen ik em had uitgespeeld, die spellen zijn zo groot maar eigenlijk ben je na 20% van de map geexplored te hebben er wel klaar mee.

Bij een turn-based RPG heb je vaak dat je voor bepaalde gebieden nog veel te zwak bent waardoor je in andere gebieden dus genoodzaakt bent te grinden. Bij Fallout maakt dit geen donder uit want elke enemy zit overal wel een beetje, het gaat em meer om wat voor wapens je bij je hebt, en je kan zelf kiezen wanneer je deze wapens gaat ophalen (mits je weet waar ze liggen). Daarnaast zit je toch zo aan je max level.

Nu heb ik Oblivion niet gespeeld, maar ik hoop dat Skyrim indd een spel wordt wat van het begin tot het eind leuk blijft en waar elk gebied noodzakelijk is om geweest te zijn (en niet alleen voor de trofeeën).
 
Kan ook 3rd person spelen volgens mij. Ik denk trouwens dat ik eerst ff een half jaartje wacht tot de community deze console port speelbaar en mooi heeft gemaakt dmv mods.
 
Kan ook 3rd person spelen volgens mij. Ik denk trouwens dat ik eerst ff een half jaartje wacht tot de community deze console port speelbaar en mooi heeft gemaakt dmv mods.

3rd person issie niet voor gemaakt denk ik, als je bij Fallout ineens op 3rd person overschakelde zag het er ook raar uit. Maar Fallout was dan ook gewoon te spelen in 1st person.
 
3rd person issie niet voor gemaakt denk ik, als je bij Fallout ineens op 3rd person overschakelde zag het er ook raar uit. Maar Fallout was dan ook gewoon te spelen in 1st person.

het is goed te doen in 3rd.
zo kan je tenminste je outfit, wapens of paardje bekijken.
 
De systeemeisen zijn bekendgemaakt:

Recommended Specs
Windows 7/Vista/XP PC (32 or 64 bit)
Processor: Quad-core Intel or AMD CPU
4GB System RAM
6GB free HDD space
DirectX 9.0c compatible NVIDIA or AMD ATI video card with 1GB of RAM (Nvidia GeForce GTX 260 or higher; ATI Radeon 4890 or higher).
DirectX compatible sound card
Internet access for Steam activation

Minimum Specs
Windows 7/Vista/XP PC (32 or 64 bit)
Processor: Dual Core 2.0GHz or equivalent processor
2GB System RAM
6GB free HDD Space
Direct X 9.0c compliant video card with 512 MB of RAM
DirectX compatible sound card
Internet access for Steam activation

DirectX 9 en slechts 6 GB schijfgebruik valt me wat tegen eerlijk gezegd, ik hoop niet dat dit de zoveelste game wordt die in technisch opzicht tegengehouden wordt door consoles.
 
De systeemeisen zijn bekendgemaakt:


DirectX 9 en slechts 6 GB schijfgebruik valt me wat tegen eerlijk gezegd, ik hoop niet dat dit de zoveelste game wordt die in technisch opzicht tegengehouden wordt door consoles.
valt inderdaad mee, maar ik zie dat juist als positief dan kan mijn laptopje hem waarschijnlijk wel aan :p
 
DirectX 9 met wat DirectX 11 features. Pc gaming wordt gewoon nog amper serieus genomen door de game-fabrikanten.

DirectX 9c is 7 jaar oud, tijd om die support eens los te laten en alleen maar voor DirectX 10 en 11 te ontwikkelen. Maar ja dan moeten ze voor consoles weer apart ontwikellen omdat die GPU's geen features hebben die je in DirectX 10 en 11 vindt.

Van DirectX 5 naar 9c duurde 7 jaar, een tijdperk waarin gaming qua graphics echt sterk veranderde. Nu zijn we weer 7 jaar verder en draaien de meeste games nog steeds op een verouderde DirectX versie. Als je in 2004 nog een game uitbracht die DirectX 5 ondersteunde had je weinig kans op hoge sales, alleen budget games ondersteunden die versie nog.
 
Gewoon ps3 versie kopen, misschien net iets minder beeld, maar wel groot, en dat is bij zo'n game wel belangrijk vind ik.

http://www.gamekings.tv/videos/preview-the-elder-scrolls-v-skyrim-2/

Ultimate preview, lekker duidelijk. Ik moet zeggen dat die dual wield shit wel vet is, met 2 zwaarden, maar mij kennende zal ik na een paar uur of een paar dagen overnieuw beginnen en half mage/half warrior worden, want zoals is gezegd hoef je dus geen character class meer te kiezen van tevoren, dit kan je gewoon tijdens het spelen ontwikkelen, super vet.
 
Laatst bewerkt:
DirectX 9 met wat DirectX 11 features. Pc gaming wordt gewoon nog amper serieus genomen door de game-fabrikanten.
Todd Howard (CEO van Bethesda) zei dat consoles zo'n 90% van hun afzetmarkt vormen, dus in dat opzicht is het wel begrijpelijk. Wel jammer voor mensen die een high end PC hebben.

Al mogen we tegenwoordig al lang blij zijn dat een game-fabrikant zo'n enorme hoeveelheid tijd en moeite in een spel stopt. GOTY, no doubt.
skyrim-5.jpg
 
Back
Naar boven