AndroidHealthClinic

The Jesus has returned...

Bezoekers in dit topic

benchMarc

AKA The Jesus
Elite Member
20 jaar lid
Lid geworden
25 nov 2002
Berichten
14.944
Waardering
555
Lengte
1m88
Massa
98kg
Vetpercentage
12%
Ok, nu kan ik het eigenlijk niet meer laten liggen om een log bij te houden. Ik ben naar het gedeelte van het forum gelokt waar de echte beesten zich schuilhouden en de verhalen over deze ondergrondse wereld hebben mij doen overtuigen ook weer te gaan starten.

Korte geschiedenis. Zo'n 3 jaar serieus een bodybuilding schema gehanteert. Op dat moment waren mijn stats qua lifts: 170kg op de DL, 140kg op de squat, 100kg op de bench.
Daarna heb ik eigenlijk zeker 3 jaar niet meer echt getraind (studententijd). Af en toe nog eens zo 3 of 4 maandjes geknald, en vervolgens verviel dat weer in zuipen en niet trainen. Deadlift en squat werden toen sowieso niet meer gedaan. Daarna ben ik gaan werken, waardoor ik 1,5 jaar geen gewichten meer heb aangeraakt. Was weer terug naar 74kg (bij 1m88) gezakt op 6-7% bf zoiets. Je bent ecto of je bent het niet hè....

Kortom, de knop ging om toen ik al die mooie verhalen van Frank en Gijs hoorde tijdens de bbq bij Frank. Dus in september 2010 ben ik weer gestart.
Eerst met een 5x5 en een beetje 8-10 reppers erbij. Nu sinds een maandje een UB/LB schema.

Binnen 5 maandjes zijn mijn stats na zo'n lange tijd niet trainen opgekrikt naar:
Bench: 115kg
Squat: 140kg (wordt hard aan gewerkt)
Deadlift: 210kg (PR tegenover 3 weken terug, was toen 195kg).

Alle lifts PL goed gekeurd, door geen tigh rides of gekke dingen, en squat onder par.

BW is nu 85kg op 9%. Ook dit stijgt nu aan stuk makkelijker sinds ik weer iets ouder ben geworden ;) Gelukkig kan ik nu wat makkelijker gainen, zonder op 5000kcal te moeten zitten en dan nog niet vooruit gaan zoals voorheen...

Kortom, op kracht trainen werpt flink z'n vruchten af. Alles is nog beltless, strapless of wat dan ook. Gewoon 100% raw zonder iets. Dus binnenkort maar eens wat meuk gaan aanschaffen.

Het log is ook zeker goed voor mezelf om te zien welke dingen goed of slechter gingen in het verleden.

Dan maar meteen starten met de training vandaag:

Deadlift:
5x120kg
3x150kg
1x170kg
1x185kg
1x200kg (PR)
1x210kg (PR op PR)

Squats:
2x13x60kg
1x10x90kg
1x10x60kg met front squat beugel, beetje mee gespeeld.

Leg press (horizontaal met cable stack):
2x13x141kg
1x10x147kg
1x12x147kg

Lying leg raises:
3x12x8kg db

Wilde het eigenlijk rustig aan gaan doen, omdat ik de laatste tijd al zo snel gains heb gemaakt, maarja, toen ik merkte dat de DL wel lekker ging, toch maar voluit gegaan en de benen even rustig gehouden, die zijn voor volgende week.

1-1633609-4944-t.jpg


________________________________________________

Update eind 2011:

bench: 1x135kg
squat: 1x170kg
deadlift: 1x220kg
MP: 90kg
body weight: 93kg

Goals 2012:
SQ: 185
BP: 145
DL: 250
Log: 115
MP: 100
BW: 100kg minimaal.
 
Laatst bewerkt:
succes en gefeliciteerd met je PR.
wat zijn je doelen.

gewoon trainen of ook mischien een wedstrijdje meepikken
 
succes en gefeliciteerd met je PR.
wat zijn je doelen.

gewoon trainen of ook mischien een wedstrijdje meepikken

Zodra het beter weer wordt wat strongman onderdelen erbij doen, bij Gijs (zal druk worden daar) en een kerel die ik van de sportschool ken die ook een hoop speelgoed heeft liggen. Beginnerswedstrijdje in Papendal meepikken een keer (geloof dat de 1e pas in september is dit jaar) en kijken wat mogelijk is. Voor dit jaar is de planning een 170kg squat, 125kg bench en 240kg deadlift.
BW moet gewoon naar 90kg minimaal dit jaar. Vet% interesseert me geen zak, al komt er 10kg vet bij, kan prima. Lang genoeg ripped gestaan en dat bevalt me niet meer (iig niet bij dit gewicht).
 
hoi, succes!
 
flat benchpress:
5x90kg
5x100kg
5x100kg
2x105kg
3x105kg
3x105kg
2x105kg
2x105kg
De ene beurt ging beter dan de andere. Ben nog aan het stoeien met het vinden van een vaste stabiele form.

T-bar row:
15x45kg
12x60kg
12x80kg
10x90kg
12x85kg
10x85kg

Wide Chins, kin boven de stang en uithangen:
3x10x bw
1x9x :fuu: (10e was niet meer kin boven de stang)

45° inc db press:
12x28kg
10x32kg
10x34kg
7x34kg (op = op)

inc db curls:
12x18kg
12x18kg
8x20kg

tricep cable pushdowns:
12x68kg
12x73kg
10x77kg

Gelukkig is mijn ac-gewricht blessure helemaal voorbij, dus kan weer langzaam wat bij de bench toevoegen.
 
Sterke training hoor.
 
Lower body (dynamic, of iets in die geest):

Full oly squats
2x10x60kg
1x10x70kg
1x10x60kg

comment: Ik moet zorgen dat ik minder butt wink ga krijgen. Zodra ik een stuk onder parallel gaat m'n kont naar binnen toe.

speed deadlifts
5x5x110kg

comment: Ik probeer de lift-off aan te pakken. lockout op 1rm gaat prima, maar de lift-off gaat 2x zo traag.

hip adductor
3x10x25kg

comment: Voor het eerst in m'n leven dit apparaat eens uitgeprobeerd. Had het idee dat m'n liezen eerst stuk werden getrokken, maar dat verdween daarna.

hyperextensions
2x15xbw
2x15x10kg

weighted (behind neck) sit-ups
1x15x5kg
2x15x10kg
1x20x10kg

barbell shrugs
15x90kg
2x12x120kg
1x11x120kg
paar static holds erbij

Dat was hem weer. Ik weet nog niet goed wat ik van die adductors moet vinden, en ik denk dat ik eens wat hip flexor en ham-stretch oefeningen moet doen ofzo om te zorgen dat ik eens wat leniger wordt voor de full squat.
 
Welcome to the dark space of DBB Jesus, please leave your halo at the gate.
 
ahhh minne maat gaat hard! Mooi om te lezen man.. hopelijk zal dit Kevin (grote Sjaak) een beetje motiveren (en jaloers maken) omwille je deadlift progressie.. wat dat betreft zijn jullie echt aan elkaar gewaagd.. alleen met UB heb ik zelfs om moeite om hem voor te blijven / bij te benen :)

Succes Marc.. ben benieuw hoe je je dit jaar zult ontwikkelen!

Ow en volgende keer wat meer werksets doen voor je squat: gewoon 3x8x60/70/80 kg.
 
Laatst bewerkt:
ahhh minne maat gaat hard! Mooi om te lezen man.. hopelijk zal dit Kevin (grote Sjaak) een beetje motiveren (en jaloers maken) omwille je deadlift progressie.. wat dat betreft zijn jullie echt aan elkaar gewaagd.. alleen met UB heb ik zelfs om moeite om hem voor te blijven / bij te benen :)

Succes Marc.. ben benieuw hoe je je dit jaar zult ontwikkelen!

Wat dipt die knaap nu?
 
Hey Bench potverdomme harde lifts baas! Goed bezig man, lekker beefcake! Ik moet ff een gym zoeken hier in de buurt en dan wordt het ook weer tijd om met grote jongens ijzer te gaan spelen! Succes kerel!
 
Hey Bench potverdomme harde lifts baas! Goed bezig man, lekker beefcake! Ik moet ff een gym zoeken hier in de buurt en dan wordt het ook weer tijd om met grote jongens ijzer te gaan spelen! Succes kerel!
Spanks baas. You is back from VC?
 
Hey Bench potverdomme harde lifts baas! Goed bezig man, lekker beefcake! Ik moet ff een gym zoeken hier in de buurt en dan wordt het ook weer tijd om met grote jongens ijzer te gaan spelen! Succes kerel!

Baas G je woont ****ing op fietsafstand ofzo nu! Kom langs.
 
Spanks baas. You is back from VC?

Ja gisteren terug gekomen vanuit India!

Baas G je woont ****ing op fietsafstand ofzo nu! Kom langs.

Jazeker de trein naar Baarn is om de hoek, dus ik zal op zeer korte termijn even wat fietsbanden komen flippen. Heb afgelopen 2 maanden gereist door China, Tibet, Nepal en India, dus ik ben wel even wat afgevallen. Komende weken weer even op kracht komen en dan is de shit weer aan!
 
Ja gisteren terug gekomen vanuit India!



Jazeker de trein naar Baarn is om de hoek, dus ik zal op zeer korte termijn even wat fietsbanden komen flippen. Heb afgelopen 2 maanden gereist door China, Tibet, Nepal en India, dus ik ben wel even wat afgevallen. Komende weken weer even op kracht komen en dan is de shit weer aan!

Lol, natuurlijk je darmen 3x binnenstebuiten gescheten in die vieze landen :D Maar nu wel shredded toch? 3 maandjes en het zit er weer aan.
 
Lol, natuurlijk je darmen 3x binnenstebuiten gescheten in die vieze landen :D Maar nu wel shredded toch? 3 maandjes en het zit er weer aan.

Ik was de enige die niet volle bak aan de schijt was! Mijn systeem heeft natuurlijk al een behoorlijke antistoffenbuffer aangemaakt tijdens 4 jaar posse en de gevreesde maden staafmixer. Samen met drie vegetariers en ik maar kip eten haha. Ik kom binnenkort ff naar Eindhoven met wat coole foto's en sterke verhalen!

Maaruh, ****ing harde lifts Bench, je bent echt als een speer gegaan. Ik hoorde al van Mik dat je weer een aardige vleeschmachine geworden was. Nog wat piccies schieten binnenkort? Wat is je trainschema, wsb?
 
Hey it's the G-monster! Ben benieuwd wanneer we je kunnen verwelkomen @ RPB.. en je hoeft niet op je top te zitten om mee te doen.. het is ook leuk voor jou en voor ons als we zien hoe jij @ RPB weer tot een monster om wordt getoverd!
 
Hey it's the G-monster! Ben benieuwd wanneer we je kunnen verwelkomen @ RPB.. en je hoeft niet op je top te zitten om mee te doen.. het is ook leuk voor jou en voor ons als we zien hoe jij @ RPB weer tot een monster om wordt getoverd!

Yo buddy! Ja ik ben zeker van plan om dadelijk zeer regelmatig naar Baarn te komen, heb echt zin om weer te gaan knallen, mis het ijzer enorm. Welke gym zit jij Frenk? All-in? Ik ga ook in Utrecht trainen, zou tof zijn om met jou te gaan knallen!
 
All-in ja ! Ja je moet hier zeker komen knallen.. All-in is wel qua spullen toch wel de beste gym. Op zich is Frans Jansen (richting Maarsen) ook wel oké, maar niet zo goed als all-in. Maar voor een echte goede gym kun je beter naar Fight and power academy gaan in Amersfoort...daar traint Gijs ook.

Maar zou tof zijn als je hier komt trainen man! Weer even die oude tijden van XXL laten herleven :D
 
Laatst bewerkt:
Waarom train je zelf niet in Amersfoort? Vervoers kwestie? En trained Sjaak ook bij all-in?
 
Back
Naar boven