AndroidHealthClinic

The journey of Banana (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Banana

Cool Novice
Lid geworden
11 apr 2015
Berichten
57
Waardering
86
Lengte
1m73
Massa
65kg
Vetpercentage
21%
Hi mede DBB leden,

Ik zal mij eens voorstellen.

Mijn naam is Kimberley en ik ben 22 jaar oud. Op mijn 20e ben ik begonnen met krachttraining en cardio. Dit deed ik ongeveer 4 dagen per week voor ongeveer 6 maanden. Ik ben toen 16 kilo verloren waarbij mijn gewicht uiteindelijk op 53 kilo uit kwam.

Op een gegeven moment ging het trainen niet meer zo lekker. Ik verloor mijn motivatie en ging eens in de week trainen. Dit heb ik ongeveer 4 maanden vol gehouden. Daarbij ben ik gelukkig geen vet aangekomen maar heb er ook niet veel spieren mee gewonnen.

Nu ben ik sinds eind oktober weer begonnen (ook mede omdat mijn relatie stuk liep en ik verandering wilde in mijn leven, ik was/ben daardoor super gemotiveerd) op een fanatieke manier. Ik train minimaal 4/5 dagen in de week. Ik doe alle dagen krachttraining en op 2 dagen na de training cardio. Dit omdat ik mijn laatste babyvetjes kwijt wil raken.

Mijn vetpercentage is ongeveer 23% en ik zit nu op een gewicht van 69 kilo bij een lengte van 173 centimeter.

Mijn doel is om op een vetpercentage van 17% te belanden. Daarbij maakt mijn gewicht niet uit. (Het liefst zo zwaar mogelijk aangezien spieren zwaar zijn.)

Uiteraard wil ik dit zo rond mei behaald hebben. Ik geef mezelf dus genoeg ruimte. Voor mij hoeft het niet super snel. Ik ben van mening dat langzaam opbouwen betere resultaten geeft.

Edit:
Mijn caloriebehoefte in rust is: 1458
Mijn onderhoud is: 2135

Ontbijt Eiwit Vet Kolhydr. Kcal
60 gram havermout 6.4 3.5 31 188
300 ml melk 10.2 4.5 14.4 72
Eetl. Kaneel 0.27 0.22 5.43 12
Zoetstof 0 0 0 0
18 gram whey isolaat 16.5 0.15 0.35 66.6

Tussendoor

1 Appel 1 0 14 59
1 Snee vokorenbrood 2.37 1.07 12.26 67
2 Plakken ham 7.66 3.52 0.96 68

Lunch

50 gram XXL maaltijdvervanger 23.4 3.05 15.4 185.9
1 Snee volkorenbrood 2.37 1.07 12.26 67
2 Plakken ham 7.66 3.52 0.96 68

Tussendoor

1 Appel 1 0 14 59
4 Rijstwafels 0.50 0.2 5.3 100

Avondeten

200 gram bloemkool 5.8 1.6 9.6 76
100 gram Schouderkarbonaat 19.4 12.2 0 195

Voor de training

11 gram Crazy pre workout 0.7 0 5.2 24

Na de training

18 gram whey isolaat 16.5 0.15 0.35 66.6
25 gram walnoten 3.75 16.25 3.5 163.5
4 rijstwafels 0.5 0.2 5.3 100

Totaal
125.98 51.2 150.27 1637.6
Maandag
Barbell Hip Thrust 3 setjes 12 herhalingen 60 kilo
Barbell Lunges 3 setjes 12 herhalingen 40 kilo
Cable Hip Extension 3 setjes 12 herhalingen 32 kilo
Abductor Machine 4 setjes 12 herhalingen 36 kilo
Adductor Machine 4 setjes 12 herhalingen 57 kilo
Knee Raises 4 setjes 12 herhalingen
Side Plank 3 setjes 35 seconden
Side Crunch 3 setjes 25 herhalingen
Side Bend 3 setjes 15 herhalingen 20 kilo

Dinsdag
Incline Shoulder Press 3 setjes 15 herhalingen 12 kilo
Incline Dumbbell Fly 3 setjes 12 herhalingen 8 kilo
Cable Crossover 3 setjes 12 herhalingen 9 kilo
Military Press 3 setjes 15 herhalingen 15 kilo
Dumbbell Curl 3 setjes 13 herhalingen 10 kilo
Bicep Cable Curl 3 setjes 15 herhalingen 23 kilo
Barbell Curl 3 setjes 12 herhalingen 15 kilo
Roeimachine 15 minuten 50% van totale weerstand
Loopband 15 minuten met hellingshoek 6 en snelheid 6,5

Woensdag
Rust

Donderdag
Dumbbell Shoulder Press 3 setjes 15 herhalingen 12 kilo
Dumbbell Side Raise 3 setjes 12 herhalingen 6 kilo
Dumbbell Front Raises 4 setjes 12 herhalingen 8 kilo
Barbell Behind Head Press 3 setjes 15 herhalingen 15 kilo
Pulse leg raises 3 setjes 25 herhalingen
The Plank 3 setjes 60 seconden
Machine Crunch 3 setjes 15 herhalingen 46 kilo

Vrijdag
Dumbbell Row 3 setjes 15 herhalingen 16 kilo
Seated Row 3 setjes 15 herhalingen 25 kilo
Stiff Legged Deadlift 3 setjes 12 herhalingen 50 kilo
Machine Pulldown 3 setjes 15 herhalingen 36 kilo
Hyperextentions 3 setjes 15 herhalingen 15 kilo
Bench Dip 3 setjes 10 herhalingen
Tricep Extension 3 setjes 12 herhalingen 8 kilo
Tricep Push Down 3 setjes 12 herhalingen 9 kilo
Crosstrainer 15 minuten standje 11
Hometrainer 15 minuten standje 8

Zaterdag
Back Squat 3 setjes 12 herhalingen 40 kilo
Barbell Lunches 3 setjes 12 herhalingen 40 kilo
Leg Press 3 setjes 10 herhalingen 50 kilo
Leg Curl 3 setjes 12 herhalingen 25 kilo
Leg Extension 3 setjes 12 herhalingen 25 kilo
Standing Calf Raise 3 setjes 15 herhalingen 40 kilo
Loopband 15 minuten met hellingshoek 6 en snelheid 6,5

Zondag
Rust
 
Laatst bewerkt:
Waar komt de naam Banana vandaan?
 
Haha goeie vraag. Dat woord komt uit de film "verschrikkelijke ikke". Mijn PF was eerst ook een minion die achter een banaan aan rent, maar vond dat ik er een foto van mijzelf neer moest zetten.
 
Banana... haha... made me smile :)
 
Welkom.

Als je geen baby meer bent heb je ook geen babyvet ;)
 
Ik wil mijn banaan wel in je peren:windup:


Succes iig, goede basis zo te zien:)
 
Thanks! Moet goed komen :)

Pillz Hahaha je hebt gelijk. Het is alleen het hardnekkigste vet dat ik nu nog kwijt moet zien te raken.

We gaan er voor :flex:
 
Waarom ga je voor een maaltijd vervanger? Als je cut lijkt me vast voedsel een stuk aangenamer.
 
De reden daarvan is dat ik (in eerste instantie) nog zoekende ben naar een alternatief. Heb al een aantal dingen geprobeerd maar die werken voor mij niet zo goed. Dit is voor nu even de oplossing.

Vast voedsel is zeker aangenamer. Vooral omdat ik het kouwen op iets mis.
 
Veel succes met het behalen van je doelen, ik volg! :)
 
bababanana, babyvetjes zo schattig :), inn :D
 
Heel veel succes! IN :)
 
bricone marina1975 Thanks!

Ik zal iedere week een logje maken met mijn voortgang en de ups en downs. Tijdens mijn journey zal ik ook mijn voeding aanpassen. Dit zal ik ook in mijn logjes verwerken.
 
Zo,

We zijn weer aangekomen bij een nieuwe week.

Even een terugblik op vorige week:

Het trainen ging goed! Heb geen dag gehad dat ik geen zin had en ben iedere training productief bezig geweest. De moeheid na een training was deze week alleen wel duidelijk aanwezig maar dat kan komen door mijn maandelijkse ongemak...

Mijn discipline met betrekking tot mijn voedingsschema is goed. Ik heb alleen moeite mij aan mijn schema te houden in het weekend.

Het is niet zo zeer dat ik junk food eet, maar ik eet heel onregelmatig en heb weinig tijd. Hierdoor sla ik maaltijden over en neem ik weer grotere porties van bijvoorbeel mijn avondeten. Zal er toch voor moeten zorgen het eten wat meer te verspreiden.

Wat zijn de vooruitzichten:

Vandaag op de weegschaal gestaan. Ik weeg zowaar 72 kilo met een vetpercentage van 22,5% (dat zegt mijn weegschaal). De vorige meting heb ik zelf gedaan met een caliper, waarbij ik denk dat ik dat niet op de juiste manier gedaan heb, vandaar dat ik overgestapt ben naar de weegschaal.

Vreemd is wel dat ik vorige week maandag op de weegschaal heb gestaan en 69 woog met een vetpercentage van 23%. Dat betekend dat ik in 1 week tijd 3 kilo aan spieren heb gewonnen en daarbij ook nog eens vet ben kwijtgeraakt. Lijkt me ongeloofwaardig, maar afijn.

De komende week ga ik mijzelf weer pushen op meer gewicht en daarbij iets terug ga in mijn reps. Voorbeeld: van 10 kilo op 13 reps naar 12 kilo en 9 reps.

Hoop dat het weer wat beter wordt. Wanneer de zon schijnt heb ik altijd veel meer energie en zin om te beulen.
 
Weegschaal is erg onnauwkeurig.
Beter ga je af op je gewicht en de spiegel.

Meten wordt je vanzelf handig in en als je steeds op zelfde manier doet kun je toch je progressie meten.
 
Ga je ook trainingen uitschrijven? Lijkt me wel interessant om te zien welke oef je doet en welk gewicht je verzet (als je dat wilt delen natuurlijk), succes en niet te veel op de weegschaal focussen (al betrap ik mezelf daar ook vaak op).

Je kan ook op vaste momenten (elke maandag ochtend na het opstaan bv) enkele punten op je lichaam meten met een meetlint. bv. Arm omtrek, borstomtrek, buikomtrek en bovenbeen omtrek. Geeft een beter idee van je progress dan enkel maar je gewicht.
 
Het gewicht van een vrouw kan enorm schommelen doorheen de cyclus. Eigenlijk kan je maar om de maand objectief vergelijken of je bent bijgekomen of afgevallen. Ik zou mij elke dag wegen en dit dan in een programma ala Happy Scale steken. Zo zie je hoe je gewicht fluctueert over je cyclus heen.

Gewicht met weegschaal is zowel niet accuraat (geen correcte weergave van de realiteit) als niet precies (vertoont verschillende afwijkingen van meting tot meting). Beter kies je dan voor vetplooimeting (altijd op zelfde manier uitvoeren): deze kan dan wel niet accuraat zijn, de meting is op zijn minst precies (altijd dezelfde afwijking) waardoor je wel je evolutie kan beoordelen.
 
^ waarom zou je elke dag wegen als je toch weet dat je gewicht schommelt Door de cyclus? Rah Rah Man .
Kan alleen maar voor onnodig stress zorgen imo.
 
Ik zal mijn trainigsschema hier deze week ook op plaatsen. Wellicht dat iemand me er nog advies op kan geven inderdaad.

Ik dacht met de weegschaal een makkelijker alternatief gevonden te hebben dan de caliper. Helaas is dat dus, wat eigenlijk vrij logisch is nu ik er over na denk, niet de beste oplossing.

Zal wat moeten oefenen met de caliper. Vraag wel even aan moeders of ze het voor me wil doen. Ik kan mijn huid op mn armen en benen moeilijk vastpakken omdat het erg stug vet is.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven