Fitness Seller

The journey of Banana

Bezoekers in dit topic

Je hebt gewoon soms tegenvallende dagen.
Voordeel is wel dat de volgende training altijd beter voelt! ;)
 
Wat een dag vandaag. Trainen ging bar slecht. Weinig doorzettingsvermogen...
Hopen dat het zaterdag beter gaat!

Het is de kunst om op zulke dagen door te zetten, ook al is het niet gemakkelijk!

Neem jij eigenlijk soms een PWO, kan helpen op zulke dagen :)
 
Helaas horen de dagen er bij maar had ze liever achterwegen gelaten.

Het is de kunst om op zulke dagen door te zetten, ook al is het niet gemakkelijk!

Neem jij eigenlijk soms een PWO, kan helpen op zulke dagen :)
Ik neem heel af en toe een PWO als ik wat minder energie heb. Zo heb ik er gister ook één genomen maar merkte er vrij weinig van. Nu moet ik toegeven dat ik nog niet echt een goede gevonden heb.

Heb een PWO gekocht maar dat is het niet helemaal. Nu de pot opmaken en dan maar een ander proberen.
 
mindere trainingen horen er helaas bij.

@pwo gewoon een dikke pwo met dmaa pakken :D (not srs)
 
Pwo is erg persoonsgebonden, heb er ook nog nooit eentje gehad die werkt.
amfetamine is nog altijd de beste
 
Update time!

Terugblik op vorige week:
De week begon wel ok. Heb een dag gehad dat het totaal niet ging. De rest van de dagen is over het algemeen wel goed gegaan. Het jammer was alleen dat ik, wegens een weekendje weg, één dag niet heb kunnen trainen.

Het weekend heb ik mij totaal niet gehouden aan mijn voedingsschema. Ben uit eten geweest en ben op vrijdag flink aan de zuip gegaan. Wordt komende week extra opletten met wat ik eet.

Wat helemaal kut is is dat ik een fixe verkoudheid heb opgelopen. Mijn voorhoofdholte zit helemaal vol en mijn keel lijkt net schuurpapier. Niet alleen dat voel ik me net een natte dwijl..... Ongeacht dat ben ik toch van plan te gaan trainen.

Vooruitzicht:
Ben vast beraden te gaan trainen ongeacht mijn verkoudheid alleen verwacht ik niet erg te gaan knallen.

Vanavond voeg ik mijn wegingen toe.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag op de weegschaal gestaan en heb geen vooruitgang geboekt. Gelukkig ben ik ook niet achteruit gegaan.

Trainen vandaag had ik beter kunnen skippen. Tijdens de 2e set van mijn lunches ging ik bijna gestrekt. Heb toch maar besloten naar mn lichaam te luisteren en een warme douche te pakken en mn bedje eens op tijd op te zoeken.

Trusten allemaal!
 
Morgen ga ik aan een nieuw trainingsschema beginnen en hopen hier sneller en meer resultaat mee te boeken.

Maandag
Back squat 3 setjes 6-8 herhalingen
Hip thrust 3 setjes 8-10 herhalingen
Leg press 3 setjes 8-12 herhalingen
Leg curl 3 setjes 12-15 herhalingen
Calf raises 2 setjes 6-8 herhalingen
Cald raises 2 setjes 12-15 herhalingen
Hanging leg raises 3 setjes 10-15 herhalingen
Planking 2 setjes max aantal seconden (minimaal 1 minuut)

Dinsdag
Bench press 3 setjes 6-8 herhalingen
Chin ups 3 setjes 6-8 herhalingen
Incline dumbell press 3 setjes 8-12 herhalingen
Barbell row 3 setjes 8-10 herhalingen
Lying rear laterals 3 setjes 8-12 herhalingen
Close grip benchpress 3 setjes 8-12 herhalingen
Bicep curl 3 setjes 8-12 herhalingen

Woensdag
Rust

Donderdag
Deadlift 5 setjes 5 herhalingen (Toewerken naar maximum gewicht)
Front squat 4 setjes 8-12 herhalingen
Walking lunges 4 setjes 12-15 herhalingen
Calf raises 2 setjes 6-8 herhalingen
Calf raises 2 setjes 12-15 herhalingen
Back extension 3 setjes 10-15 herhalingen
Hanging leg raises 2 setjes 10-15 herhalingen
Side bends 2 setjes 10-15 herhalingen

Vrijdag
Bench press 3 setjes 6-8 herhalingen
Pull ups 3 setjes 6-8 herhalingen
Militair press 3 setjes 8-12 herhalingen
Seated cable row 3 setjes 8-10 herhalingen
Shrugs 3 setjes 8-12 herhalingen
Close grip benchpress 3 setjes 8-12 herhalingen
Bicep curl 3 setjes 8-12 herhalingen

Zaterdag
Rust

Zondag
Rust

NB: Tussen ieder setjes houd ik ongeveer 2-3 minuten rust. Het gewicht moet ik nog bepalen, deze wordt later nog toegevoegd.
 
Laatst bewerkt:
walking lunches lijkt mij kut.

Ik zit liever als ik me lunch eet.
 
walking lunches lijkt mij kut.

Ik zit liever als ik me lunch eet.
Hahaha oja hier heb ik dat foutje dus nog niet aangepast :P Meteen even gedaan.
 
Dussss.... sinds maart 2016 geen updates meer gegeven en sinds februari 2018 was ik voor het laatst online.

In die tijd ben ik 2 keer moeder geworden en zijn we 2 keer verhuisd. Zoiets gaat je niet in de koude kleren zitten.

Zoals ik in mijn profiel update al aangegeven heb, ben ik op 31 oktober 2020 weer begonnen met trainen. 3 keer in de week een full body schema waarbij iedere spiergroep dus minimaal 2 keer per week aangesproken wordt.

In het verleden heb ik veel met isolatie oefeningen gedaan, maar om al die oefeningen in 3 dagen per week te stoppen, wordt erg lastig. Tenzij ik zin heb om 3 uur per keer in de sportschool te staan. Uhmmmm.... NOPE.

Ook ben ik kritisch naar mijn voedingsschema gaan kijken. En daar was ook een boel mis. Ik ben altijd (en nog steeds) bang om in calorieën te verhogen, omdat ik denk dan in vet aan te komen. Maar, als je geen vet aan gaat komen, kom je ook zeker geen spiermassa aan.... helaas.

Dus, voor de geïnteresseerde mensen, hieronder mijn voedingsschema:
Ik wilde in het schema eigenlijk geen shakes ed. toevoegen, maar ik merk dat ik anders echt niet aan mijn behoefte kom. Ik krijg het eten gewoon niet weg. Ik eet sinds 15 jaar weer aardappelen en daar moet mijn lichaam ook echt weer aan wennen.

Ruststofwisseling: 1421,46
Energiebehoefte: 1808
Energiebehoefte trainingsdag: 2192

Macro's:
Vet: 20%
Koolhydraten: 50%
Eiwitten: 30%
Voedingsschema trainingsdag.png
Voedingsschema rustdag.png

En hier onder mijn trainingsschema's:
Het gewicht is in alle oefeningen precies zo afgestemd, dat alle reps zonder fouten uitgevoerd kunnen worden. Ik focus me nu vooral op de uitvoering van de oefeningen. Want ik merk dat daar ook het één en anders niet helemaal goed ging.

Dag 1:
Crosstrainer: 10 minuten
Seated leg press machine: 3x20x35kg
Seated leg extention: 3x20x17,5kg
Seated chest press: 3x15x15kg
Pectoral fly machine: 3x15x15kg
Shoulder press machine: 3x15x5kg
Bicep curl - pulley: 3x15x8kg
Tricep pull down - pulley: 3x15x8kg
Abdominal crunch machine: 5x15x8 (zwaarte = 1-10)

Dag 2:
Squad smith machine: 4x15x15kg
Glute kickback - pulley: 3x15x11,25kg
Barbell hip thrust: 4x15x30kg
Seated horizontal row - pulley: 3x15x9,5kg
Wide grip lat pull down: 3x15x13kg
Lying leg raises: 5x20
Side bend - dumbell: 5x10
Hometrainer: 10 min

Dag 3:
Crosstrainer: 10 min
Lunges - dumbell: 3x15x4kg
Leg abduction machine: 3x15x57,5kg
Leg adduction machine: 3x15x57,5kg
Bend over standing row - barbell: 3x15x15kg
Hyperextension: 3x12x10kg
Wood chop hoog-laag - pulley: 4x15x8,75kg
Abdominal crunch machine: 5x15x8 (zwaarte = 1-10)
 
Laatst bewerkt:
Welkom terug banaan. Waar zijn de foto's?
 
euphorea Thanks! 😇 Er staan een paar nieuwe (niet al te serieuze) foto's op mijn profiel. Maar na een paar weken ga ik wat progressiefoto's maken :pressing:
 
Vandaag weer even een update.

Ik ben nu begonnen met mijn 6e week trainen. Nog geen enkele trainingsdag gemist en de motivatie is nog even goed aanwezig als in week 1. Maarja, 6 weken training stelt natuurlijk nog niks voor.

Aan mijn lichaam merk ik nog geen grote veranderingen. Ik houd de oefeningen wat langer vol en heb eigenlijk geen spierpijn meer na een training. Wel merk ik op dat als ik een spiergroep train, de pomp er al goed in komt. HEERLIJK!

Wat betreft mijn voeding, ik probeer er echt op te letten, en het gaat me redelijk goed af. Maarja, de feestdagen zijn aangebroken en in het weekend wordt er dan gegourmet en lekker een drankje gedronken. Achja, dat hoort ook bij het leven.

Sinds zaterdag het spel 'ringfit adventure' voor op de switch binnen. Wat een leuk spel en tegelijk bezig met bewegen. Zo kan ik toch wat meer bezig zijn met trainen.
 
Welke feestdagen? Alleen 26 dec is op een zaterdag:P
 
Welke feestdagen? Alleen 26 dec is op een zaterdag:P

Je moet er elke dag zelf een feestje van maken, dus het is altijd een feestdag :rocknana:
Vretenn
 
Natty87 hier wordt sinterklaas ook uitgebreid gevierd 😜 En je haalt altijd te veel waardoor je er vaak 2 dagen van kunt eten. Wat vervelend nou... 😂
 
Back
Naar boven