hmmm insteresting.....
Inderdaad sommige mensen worden nauwelijks bruin anderen snel, zoals ik. Ik word snel bruin, maar een vriend van mij wordt alleen rood. Neemt niet weg dat we allebei UV straling nodig hebben om bruin te worden. Maar die vriend van mij heeft er een lagere tolerantie voor, en kan dus minder lang in de zon blijven dan ik. Maar we hebben allebei die uv straling nodig om bruin te worden, zonder dat wordt ik ook niet bruin...... Als je dat een paralel zou trekken met trainen zou dat betekenen dat wij allebei zware training nodig hebben om te groeien, maar dat hij meer rust nodig zou hebben tussen de trainingen door. Die vriend van jouw die 2m is en breed... die zal ook breder worden van zware trainingen dan van lichte trainingen. Zijn herstelvermogen is alleen vele malen efficienter/beter dan dat van ons, daardoor reageert hij bijvoorbeeld op een lichte training net zo goed als wij op een zware training. Neeemt niet weg dat hij beter zou reageren op een zware training..... Iedereen is het erover eens dat je zware trainingen nodig hebt om zoveel ogelijk spieren aan te zetten in een zo kort mogelijke tijd (niemand is echt breed geworden van marathon rennen).
En als het dan een kwestie is van zwaar intensief trainen, en dan de juiste rust nemen (dus bijv. eerst na elke training 1 rust dag, als je een plateau raakt dat opvoeren naar 2, etc, enz.) DAN zou dat betekenen dat er er best eens een beste manier zou kunnen zijn......
Bovendien als bodybuilding echt een individuele aangelegenheid is, dan zouden vragen zoals: ´is dit een goed schema, is dit een goed dieet´ volledig overbodig zijn en niet te beantwoorden, toch blijven die vragen opduiken (in de veronderstelling dat ER EEN goede manier is om te trainen/dieeten) en toch blijven mensen die vragen beantwoorden (in de veronderstelling dat ZIJ WETEN wat een goede manier is om te trainen/dieeten), maar als bodybuilding subjectief is dan kan je die vragen nooit beantwoorden. Dan zouden die mensen die antwoorden moeten zeggen: ´je moet het zelf uitzoeken, want er is geen beste manier, alleen die manier die het best werkt voor jou....´ Vervolgens zouden ze dan een lijst met oefeningen kunnen geven (over welke spiergroepen die trainen en hoe je ze uitvoert) en dan de vragende persoon zijn eigen gang laten gaan. Maar iedereen weet dat je sommige spiergroepen beter niet kan combineren, of sommige trainingen verder uit elkaar moet houden (zoals triceps niet de dag voor je borst trainen)..... Ik doel op de tegenstrijdigheid altijd, er wordt gezegd je moet het zelf uitzoeken en dan komen ze vervolgens met een systeem dat gegarandeerd goed werkt, maar het is een subjectieve aangelegenheid dus kan je dat niet zeggen....