XXL Nutrition

The Lebowski Chronicles, part II (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Nou, mezelf met veel moeite aan het trainen gekregen. Heb echt nul motivatie voor de hele trainen-beetje-vooruitgaan-dan-ziek/blessure/vakantie-en-weer-opnieuw-beginnen-routine die ik al jaren volg. Het is de enige routine die geschikt is vrees ik, dus ik moet maar even op de tandjes bijten en hopen dat de lol terugkeert.
Denk dat het weer ook niet echt meehelpt.
 
En met dit weer is het extra hard om die motivatie te vinden.
Hopelijk komen de gains ook weer eens terug. Maar het kan soms lang duren.
 
Dan heb je 2 opties. Er even doorheen bijten en ervan uitgaan dat de motivatie weer terugkomt.
Of andere doelen gaan stellen als het een langdurige dip is, dan ben je namelijk verzadigd geraakt.
Ik ga uit van de kortdurende dip.
 
Ben zelf ook niet super gemotiveerd..... dus ik voel met je mee :)
 
kom op kraak
get your act together
 
Hou je haaks kraak. Hoe is de motivatie?

Wat mij helpt is niet kijken naar oude max gewichten, maar als je na een motivatie dip of bij nieuw trainingsblok gewoon niet terug kijkt.
Dus elke blok kan je jezelf verbeteren, al is dat niet beter dan je vorige blok. Het is allemaal relatief :p
 
Hou je haaks kraak. Hoe is de motivatie?

Wat mij helpt is niet kijken naar oude max gewichten, maar als je na een motivatie dip of bij nieuw trainingsblok gewoon niet terug kijkt.
Dus elke blok kan je jezelf verbeteren, al is dat niet beter dan je vorige blok. Het is allemaal relatief :p
Hmmm... ik wou dat ik dat ook kon :o
 
kom op kraak
get your act together

Hou je haaks kraak. Hoe is de motivatie?

Wat mij helpt is niet kijken naar oude max gewichten, maar als je na een motivatie dip of bij nieuw trainingsblok gewoon niet terug kijkt.
Dus elke blok kan je jezelf verbeteren, al is dat niet beter dan je vorige blok. Het is allemaal relatief :p

Na minimaal vijf jaar hetzelfde rondje te hebben gelopen, is dat trucje ook uitgewerkt.

----

Squat
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 80 kg × 5
Set 4: 100 kg × 3
Set 5: 110 kg × 5
Set 6: 110 kg × 5
Set 7: 110 kg × 5

Bench Press
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 80 kg × 5
Set 4: 105 kg × 5
Set 5: 105 kg × 5
Set 6: 105 kg × 5

Pull Up
Set 1: BW × 5
Set 2: BW × 5
Set 3: BW × 5
 
Ik moet ook constateren dat het tijdperk van PR's voorbij is voor mij. Ik ga niet aan de hormonen beginnen, dat vind ik nep. De troost is, dat het verval harder zou zijn zonder KT en cardio, en ik houd het leuk door vaak van schema's te wisselen.
Op je bench ben ik nog wel jaloers ouwe :P :thumb:
 
Ik moet ook constateren dat het tijdperk van PR's voorbij is voor mij. Ik ga niet aan de hormonen beginnen, dat vind ik nep. De troost is, dat het verval harder zou zijn zonder KT en cardio, en ik houd het leuk door vaak van schema's te wisselen.
Op je bench ben ik nog wel jaloers ouwe :P :thumb:

Nee zeg, geen hormonen natuurlijk. Ik vind het knap dat jij altijd maar volhoudt, maar het verschil tussen jou en mij is dat het bodybuilding-aspect me niet zo interesseert, zolang ik maar niet moddervet ben.

Nu ga ik verder niet teveel conclusies trekken, deze dip gewoon even uitzitten en proberen een nieuwe modus te vinden.
 
Nu ga ik verder niet teveel conclusies trekken, deze dip gewoon even uitzitten en proberen een nieuwe modus te vinden.
en die modus komt er ook wel weer, je komt er wel uit
niet vergeten wat je al hebt, je bench en press zijn uitstekend, je deadlift is de laatste tijd erg goed vooruit gegaan en je squat is ook gewoon goed.
er is altijd een zwakste lift in het rijtje en dat is voor iedereen wat anders.
de post van zunnepitte is in deze context wel een mooie, heeft mijzelf ook weer aan het denken gezet :thumbup:
alles is relatief.
 
en die modus komt er ook wel weer, je komt er wel uit
niet vergeten wat je al hebt, je bench en press zijn uitstekend, je deadlift is de laatste tijd erg goed vooruit gegaan en je squat is ook gewoon goed.
er is altijd een zwakste lift in het rijtje en dat is voor iedereen wat anders.
de post van zunnepitte is in deze context wel een mooie, heeft mijzelf ook weer aan het denken gezet :thumbup:
alles is relatief.

Ik dacht al toen ik je 'afscheid' las: maakt die jongen niet te emotionele beslissing? :)
 
Smoesjes waren op: alle klusjes in huis zijn gedaan. Dus met veel tegenzin onder het ijzer gekropen, maar mijn humeur klaarde aardig op toen ik eenmaal bezig was :thumbup: Paused is een handige manier om het volume te beperken, zodat ik geen plassen achterlaat als ik ergens meer dan 2 seconde blijf staan.

Squat paused
Set 1: 20 kg × 5
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 80 kg × 3
Set 4: 100 kg × 3
Set 5: 110 kg × 2
Set 6: 120 kg × 1

Bench paused
Set 1: 20 kg × 5
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 80 kg × 3
Set 4: 100 kg × 3
Set 5: 107,5 kg × 3
Set 6: 115 kg × 2

Pull Up (Weighted)
Set 1: 0 kg × 5
Set 2: 0 kg × 5 hammer
Set 3: 0 kg × 5 chinup
Set 4: 0 kg × 5
Set 5: 0 kg × 5 chinup

Ik blijk overigens 3-4 kilo afgevallen sinds ik weet niet precies wanneer. Zou dat allemaal watergewicht zijn? (al weken gestopt met creatine en ik neem aan dat je spieren sowieso minder water vasthouden als je minder traint)
 
Creatine zorgt wel voor extra vocht. Maar of 4kg een realistisch getal is weet ik niet. Ik neem namelijk geen creatine. ;) (ik geloof wel dat het werkt hoor)
Goed dat je toch weer onder het ijzer gekropen bent. En vooral goed dat je humeur hier beter van werd. :)
 
Fijn dat je van een weekje onthouding weer wat gretiger bent geworden :) Of je van creatine echt zoveel water vasthoudt weet ik niet, denk dat het bij mij zo'n kilootje scheelt.
 
Fijn dat je van een weekje onthouding weer wat gretiger bent geworden :) Of je van creatine echt zoveel water vasthoudt weet ik niet, denk dat het bij mij zo'n kilootje scheelt.

Het lijkt me ook erg veel. Ik heb wel duidelijk minder honger met deze warmte. Maar ik probeer dat met smoothies op te vangen: fruit, yoghurt, havermout, eiwitpoeder, beetje vet in de vorm van pindakaas of olijfolie... zijn toch flinke caloriebommetjes zou je zeggen.
 
de combo pauzed doen en minder volume is goed gelukt :D, en lekker dat je humeur weer opknapt van het liften.
heb hetzelfde met mijn gewicht, ook 3-4 kilo afgevallen na het stoppen met creatine, normaal 1kg, hooguit 2.
zal de combinatie zijn met het warme weer en toch wat minder kcals
net wat meer alcohol tijdens deze warme dagen wil ook nog wel eens wat meer vocht laten verdwijnen.
 
de combo pauzed doen en minder volume is goed gelukt :D, en lekker dat je humeur weer opknapt van het liften.
heb hetzelfde met mijn gewicht, ook 3-4 kilo afgevallen na het stoppen met creatine, normaal 1kg, hooguit 2.
zal de combinatie zijn met het warme weer en toch wat minder kcals
net wat meer alcohol tijdens deze warme dagen wil ook nog wel eens wat meer vocht laten verdwijnen.

Ha, jij ook dus... en wij zijn goed vergelijkbaar: weinig of niet trainen, gestopt met creatine. In mijn herinnering hield ik juist een beetje vocht vast in warm weer, maar het is nu wel uitzonderlijk lang warm natuurlijk.

Ik zit vaker op het terras maar drink niet meer dan normaal nu ik hele acceptabele alcoholvrijtjes heb gevonden. Slaap al matig door de warmte en met alcohol op slaap ik nog slechter door. God, wat ben ik een ouwe lul :(
 
God, wat ben ik een ouwe lul :(
ja joh, deal with it, give it a place and carry on.
het is trouwens hoe langer het warm is, hoe beter je lichaam zich aan past, het is in nederland meestal te kort warm om jezelf aan te passen, heb regelmatig in de tropen gewerkt en duurde voor mij meestal 4-6 weken voordat je weer aan de warmte gewend was, heel ander leven en ook veel minder stress toen, dat help ook enorm.
maar nu klink ik als een ouwe lul :), en nu we toch een beetje vergelijkbaar zijn, hoe en wanneer gaan we verder?
 
Back
Naar boven