MuscleMeat

The Lebowski Chronicles, part II (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Dat gebeurt niet, tenzij je een spuit in je bil zet.

Geen probleem, zet ik hem wel in de quads :D

Geef me 3 maanden, zonder spuit. Ja ja, Crakie krijgt een grote bek.
 
Ik denk dat neet61 denkt dat je 20kg in lean BWgaat bijkomen ipv in kracht op je lifts.
20kg is wel mogelijk in 3 maanden. Moeilijk, maar wel te doen.
Mijn ervaring is wel dat als je 't trager opbouwt dat je de kracht beter kan behouden.
 
Ik denk dat neet61 denkt dat je 20kg in lean BWgaat bijkomen ipv in kracht op je lifts.
20kg is wel mogelijk in 3 maanden. Moeilijk, maar wel te doen.
Mijn ervaring is wel dat als je 't trager opbouwt dat je de kracht beter kan behouden.
Nee, 20 kg in kracht.... als je het echt haalt zal mijn respect tomeloos zijn :)
 
Crakie, hoever zit je van je all time PR's af? Of ben je daar al voorbij?
 
Ik denk dat neet61 denkt dat je 20kg in lean BWgaat bijkomen ipv in kracht op je lifts.
20kg is wel mogelijk in 3 maanden. Moeilijk, maar wel te doen.
Mijn ervaring is wel dat als je 't trager opbouwt dat je de kracht beter kan behouden.

Nee, 20 kg in kracht.... als je het echt haalt zal mijn respect tomeloos zijn :)

Ik kan niet verliezen. Als het ik haal: geweldig, als ik het niet haal: was toch al niet te doen :D

Crakie, hoever zit je van je all time PR's af? Of ben je daar al voorbij?

Op bench zit ik al dichtbij zo niet op pr-niveau, mp iets daaronder (maar wel dicht bij 1xBW voor het eerst). Squat zeker nog 20 kg te gaan, deadlift 30 kg.
 
Dan lijkt het mij voor BP en OHP een aardige uitdaging.
Op squat en DL moet het toch haalbaar zijn.
 
Dan lijkt het mij voor BP en OHP een aardige uitdaging.
Op squat en DL moet het toch haalbaar zijn.

We hadden het uitsluitend over squat. 20 kg in een jaar is al extreem goed op BP, laat staan MP.
 
Dan zie ik het wel als haalbaar.
Ik ben redelijk snel terug tot aan mijn PR's geraakt en er ook over. Vanaf dan gaat het een stuk trager.
Van 0 naar meer dan 20kg over mijn PR in zo'n 1,5 jaar. (squat)
 
Moet er wel bij zeggen dat mijn squat-pr is behaald na een aangepaste Smolov-cycle. Dat is is echt pieken, en dat hou je nooit helemaal vast. En verder had ik destijds betere leverages natuurlijk.
 
Aha.
Dat is inderdaad een andere situatie. Pieken hoeft zeker niet altijd "slecht" te zijn voor het behoud van kracht. Het ligt er een beetje aan hoe snel je naar die piek werkt en wat je nadien met de gewonnen kracht doet.
Een lager BW is uiteraard ook niet in je voordeel.
 
Smolov is extreem volumineus. Zodra je teruggaat in volume, verlies je kracht, zelfs al blijf je zwaar trainen. Het Smolov-volume ga je immers toch niet meer evenaren.
 
Smolov is inderdaad geen programma dat je continue gaat blijven herhalen.
 
Smolov e.d. zijn ontwikkeld voor mensen die onder het state-sponsored doping programma sporten :rolleyes:
 
Vandaar dat de overreaching factor daar betrekkelijk hoog is en je het hooguit 1 cycle volhoudt.
Dat wil niet zeggen dat het als natty geen resultaat kan opleveren of totaal niet haalbaar is om het heel af en toe toe te passen.
 
Als je nog onder je all-time pr's zit telt het niet man rikkie gek man joh.

Makkelijk gainen, dacht dat we het hier over echte gains hadden. Wolla kracht memory is nog makkelijker dan muscle memory. Komop Crakie leg die lat ff wat hoger. You most certainly are a lazy man.
 
Back
Naar boven