XXL Nutrition

The Lebowski Chronicles, part II (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Eerst DL en daarna SQ hakt er ook in dan ben je snel leeeeeg
 
Godsamme Crake, dat artikel is wel een moeilijk lang verhaal. Maar erg relevant. Ik heb het stukje over carbs uit, en zie al een logische verklaring voor CNS vermoeidheid na zeer zware inspanningen: er wordt zoveel glucose en melkzuur door de spieren verbruikt dat de hersenen niet genoeg energie krijgen, oa meetbaar doordat ze hun eigen glycogeen voorraden gaan verbruiken. Helaas verklaart dat nog geen dagenlange CNS uitputting, want na een energiereep in je kanis vul je die voorraden wel vlot bij. Wordt vervolgd :D
 
Kun je niet wat verschuiven...of alleen DL zonder SQ :dunno:

Het was maar 1 keertje DL eerst.

---

Squat
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 70 kg × 5
Set 4: 100 kg × 5
Set 5: 120 kg × 1
Set 6: 130 kg × 1
Set 7: 140 kg × 3
Set 8: 140 kg × 3
Set 9: 140 kg × 3
Set 10: 140 kg × 3
Set 11: 140 kg × 3

Military Press
Set 1: 20 kg × 5
Set 2: 40 kg × 5
Set 3: 50 kg × 3
Set 4: 60 kg × 1
Set 5: 66 kg × 5
Set 6: 66 kg × 5
Set 7: 66 kg × 5
Set 8: 66 kg × 5
Set 9: 66 kg × 5

Deadlift
Set 1: 70 kg × 5
Set 2: 120 kg × 1
Set 3: 140 kg × 1
Set 4: 152,5 kg × 2 x 3

Pull Up
Set 1: 86 kg × 5
Set 2: 91 kg × 5
Set 3: 96 kg × 5
Set 4: 96 kg × 5

Prima training. Squat was redelijk maximaal, dus daar moet ik net als op bench een stapje terugdoen. MP blijft schommelen, maar ik kijk het nog even aan.
 
dus daar moet ik net als op bench een stapje terugdoen

Hoe pak je SQ dan aan:

5 x 3 x 140 wordt dan bv 3 x 4 x 140

of 3 x 5 x 130 ?

Meestal bouw ik op vanaf 3 x 5 naar 5 x 5 ben benieuwd hoe jij dat oplost?
 
dus daar moet ik net als op bench een stapje terugdoen

Hoe pak je SQ dan aan:

5 x 3 x 140 wordt dan bv 3 x 4 x 140

of 3 x 5 x 130 ?

Meestal bouw ik op vanaf 3 x 5 naar 5 x 5 ben benieuwd hoe jij dat oplost?

Bedoel in dit geval een stapje terug in gewicht, om even uit deze behoorlijk maximale intensiteitszone te komen. Daar knap ik altijd wel van op. Moet wel meer volume doen uiteraard. Heb even gekeken wat ik zoal gedaan heb de laatste tijd, en ben bij 5x6x125 uitgekomen voor volgende week.

Opbouwen van 3x5 naar 5x5 heb ik eigenlijk nooit geprobeerd nog.
 
Moet wel meer volume doen uiteraard

Ik zat idd naar je volume te kijken (ik dacht die Crakie doet nog geen eens meer als mij). Dan heb ik niets gezien :spaz:
 
Lekker hoor! Even pas op de plaats en dan weer door met de squats.
Bevalt je huidige set/rep range nog wel?

Godsamme Crake, dat artikel is wel een moeilijk lang verhaal. Maar erg relevant. Ik heb het stukje over carbs uit, en zie al een logische verklaring voor CNS vermoeidheid na zeer zware inspanningen: er wordt zoveel glucose en melkzuur door de spieren verbruikt dat de hersenen niet genoeg energie krijgen, oa meetbaar doordat ze hun eigen glycogeen voorraden gaan verbruiken. Helaas verklaart dat nog geen dagenlange CNS uitputting, want na een energiereep in je kanis vul je die voorraden wel vlot bij. Wordt vervolgd :D
Hier nog verder over gelezen afgelopen dagen..? :)
 
Training ziet er goed uit. En je houdt je nog in?

Nou inhouden... ik moet zorgvuldig met mijn krachten omgaan. Ik train zo maximaal mogelijk, maar erken mijn grenzen.

5 x 3 is inderdaad dicht bij je max waarschijnlijk
Onderstaand bericht is wel informatief
Handige tool van hoe is je liftscore

https://forum.bodybuilding.nl/topics/prilepins-table-en-een-beetje-wiskunde.400904/

Heb vorig jaar al wat met het systeem gewerkt, maar interesse verloren. Uiteindelijk moet je toch op je gevoel varen met wat en hoeveel je doet.

Ik zat idd naar je volume te kijken (ik dacht die Crakie doet nog geen eens meer als mij). Dan heb ik niets gezien :spaz:

Dit is een een prima volume op squat en MP bij deze intensiteit hoor. Of doe jij 8'jes op 80-90 %? ;)

Bevalt je huidige set/rep range nog wel?

Het loopt sowieso op zijn einde, nieuw schema over paar weken. Zeker niet ontevreden, heb beslist wat kracht gepakt op de meeste lifts.
 
Dit is een een prima volume op squat en MP bij deze intensiteit hoor. Of doe jij 8'jes op 80-90 %? ;)

Nee idd dan eerder 3-tjes denk ik. Het was vanzelfsprekend dan ook een "steek" onder water :p
 
Nee idd dan eerder 3-tjes denk ik. Het was vanzelfsprekend dan ook een "steek" onder water :p

O jij bent ook zo'n schurkje hè!
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Ik wil die liftscore wel als leidraad hanteren
Wel knap uitgedokterd door die topcoach
 
Ik wil die liftscore wel als leidraad hanteren
Wel knap uitgedokterd door die topcoach

Het is inderdaad best intelligent, maar er is één groot probleem: die score voor de individuele workouts of weken heeft hij volgens mij totaal uit zijn aars getrokken. Het zijn immers wel erg mooie ronde getallen. Het is dus zaak zelf uit te vogelen welke waardes voor jouw passend zijn. Ik ben daar vorig jaar mee begonnen, maar zoiets kost jaren.
 
Het is inderdaad best intelligent, maar er is één groot probleem: die score voor de individuele workouts of weken heeft hij volgens mij totaal uit zijn aars getrokken. Het zijn immers wel erg mooie ronde getallen. Het is dus zaak zelf uit te vogelen welke waardes voor jouw passend zijn. Ik ben daar vorig jaar mee begonnen, maar zoiets kost jaren.

Voor mij is het nieuw en ik heb er nu de tijd voor
 
Vertel eens, hoe ga je het aanpakken dan?

Zoals omschreven in de link, maar ik wil bij die 1.0 uitkomen.
Eerst voor mij belangrijk om naar mn 1RM (2015) toe te werken, zit nu pas op BP +/- 40%
Hoe was jouw berekening dan?
Waar liep je dan op vast? Te hoge liftscore? Ik begrijp je niet..
 
Back
Naar boven