XXL Nutrition

The Lebowski Chronicles, part II (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Dit inderdaad. :roflol:

Net als dat glimmende opgepompte bovenlijf vlak na de training. Na 15 minuten is het foetsie! :janken:
Ja, heerlijk van de dikke chesticles en triceps vol pump die je armen 2x zo dik doen lijken ...
 
Deadlift
Set 1: 70 kg × 8
Set 2: 70 kg × 5
Set 3: 120 kg × 8
Set 4: 120 kg × 8
Set 5: 120 kg × 8

Pas van de derde set moest ik echt hijgen. Vroeger ging ik kapot van dit soort dingen. Zou het kunnen dat roken niet zo goed is voor je conditie?

Bench Press
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 80 kg × 5
Set 4: 100 kg × 3
Set 5: 120 kg × 5
Set 6: 100 kg × 8
Set 7: 100 kg × 8

Dat deed wel echt zeer. Die 120x5 was redelijk voluit, had weinig over.

Pull Up
Set 1: 8 reps
Set 2: 7 reps
Set 3: 8 reps

Tussendoor shoulder stuff met een bandje.

Vanmorgen 84,0 op de weegschaal = ruim 6 kg eraf! Ik ga de kcals rustig aan opvoeren.
 
Pas van de derde set moest ik echt hijgen. Vroeger ging ik kapot van dit soort dingen. Zou het kunnen dat roken niet zo goed is voor je conditie?

Vanmorgen 84,0 op de weegschaal = ruim 6 kg eraf! Ik ga de kcals rustig aan opvoeren.
Mooi dat je conditie nu al gaat bijtrekken. En je houdt meer geld over voor drank. Je kan vast al een heel mooie fles whisky kopen van wat je met niet-roken uitspaart.

Keurig resultaat van cut, en nog altijd sterk :)
 
Thanks gents! Toch vind ik me dikker dan ik eerder op dit gewicht was. Maar dat kan bijna niet, gezien het gaatje waar ik in pas. Zal eens wat foto's opsnorren (en eentje maken natuurlijk).
 
What's next? Ga je nog werk maken van een 200KG squat?
 
Nieuw Zeeland: Ik zou er ook eens graag naartoe gaan. Veel plezier daar!

Eerst nog wat 10-reppers doen dus. Gaat je conditie ook goed doen. :)
 
Ik vraag me af of ik eigenlijk wel spiermassa bij kan kweken zonder een calorisch surplus. Ik wil namelijk zo goed als ik kan op onderhoud eten (de vorige 'ronde' een minimaal surplus geprobeerd, toch veel vet aangekomen).
 
Spiermassa kweken zonder calorisch surplus is zo goed als onmogelijk. Komt eigenlijk enkel voor als je een heel hoog vetpercentage hebt.
Vul vooral aan met eiwitten en minimaal met koolhydraten. Je kan vetten toevoegen, maar dat zou ik echt heel beperkt houden. (wegens de hoge calorische waarde/g)
 
Zal inderdaad het huidige high-protein eetpatroon aan moeten houden, maar de porties mogen iets groter.
 
Squat
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 80 kg × 5
Set 4: 105 kg × 9
Set 5: 105 kg × 9
Set 6: 105 kg × 9

Military Press
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 40 kg × 5
Set 3: 50 kg × 3
Set 4: 60 kg × 3
Set 5: 70 kg × 5
Set 6: 55 kg × 8
Set 7: 55 kg × 8

Stiff Legged Deadlift
Set 1: 70 kg × 8
Set 2: 90 kg × 8
Set 3: 100 kg × 8

Geen bijzonderheden :)
 
Geen last van de knieën nu je lekker wat reps op squat aan het maken bent?
 
Geen last van de knieën nu je lekker wat reps op squat aan het maken bent?

Nee hoor. Sowieso nooit last meer sinds ik sleeves heb :)
 
Ik heb veel minder last sinds ik sleeves draag maar helemaal wegblijft de pijn toch niet. Wel, echt pijn doet het ju niet meer maar vaak heb ik toch nog wat irritatie na een zware squat sessie.
Hoe meer reps ik maak hoe feller het wordt.
Goed dat je geen last hebt. Kan je heerlijk verder trainen. :)
 
Spiermassa kweken zonder calorisch surplus is zo goed als onmogelijk. Komt eigenlijk enkel voor als je een heel hoog vetpercentage hebt.
Vul vooral aan met eiwitten en minimaal met koolhydraten. Je kan vetten toevoegen, maar dat zou ik echt heel beperkt houden. (wegens de hoge calorische waarde/g)
Hoezo kan als je heel vet bent wel? Er kan geen 'simpele conversie' zijn van vet naar spiermassa: proteinen zijn de enige moleculen die een stikstof hebben, dus hoe zou dat dan plaatsvinden zonder een surplus?

En in algemene zin kan je lichaam geen anabole (biosynthetische) processen van de benodigde energie voorzien in een deficit.

Dus nee, spiermassa aanzetten gaat niet lukken. Door hoog in je eiwitten te zitten kan je misschien de ratio spier/vet verbranding in positieve zin beinvloeden.
 
Hoezo kan als je heel vet bent wel? Er kan geen 'simpele conversie' zijn van vet naar spiermassa: proteinen zijn de enige moleculen die een stikstof hebben, dus hoe zou dat dan plaatsvinden zonder een surplus?

En in algemene zin kan je lichaam geen anabole (biosynthetische) processen van de benodigde energie voorzien in een deficit.

Dus nee, spiermassa aanzetten gaat niet lukken. Door hoog in je eiwitten te zitten kan je misschien de ratio spier/vet verbranding in positieve zin beinvloeden.
De eerste weken, gedurende novice gains, lukt het bij hele dikke mensen soms wel omdat het lichaam het gebrek aan kCal uit voedsel, uit overtollig lichaamsvet gaat halen.
Maar dat duurt blijkbaar ook maar heel even. Zeker niet tot ze al hun overbodige massa kwijt zijn.
Ze vallen dus zeker ook niet af die eerste paar weken. (naar wat ik begrepen heb van Austin Baraki en Jordan Feigenbaum)
Dat was het enige geval dat ze wisten te bedenken wanneer je in een deficit spiermassa zou kunnen winnen.
 
Back
Naar boven