XXL Nutrition

The ''magical'' 100 KG appeared – Cut log

Users who are viewing this thread

De Judas

Novice
Lid geworden
6 sep 2021
Lengte
1m70
Massa
102kg
Vetpercentage
50%
Doel:
Cutten/afvallen van 102,6kg -> 70kg. Dan kijken of BF% laag genoeg is om te gaan lean-bulken.
Mijn voorstel topic over wie ik ben en hoe het de vorige keer is gegaan met cutten en bulken:

Dit bericht kan als een lang bericht worden beschouwd. 😉
Voorstel topic

Wat gaan we doen in deze log en waarom?
  • We gaan elke maand een foto update geven.
  • Elke week een samenvatting over trainingen, gewicht, voeding en meer #DE LEEF.

Waarom?
  • Een log zal voor mij motiverend werken, is leuk om de progress te zien en er zullen vast en zeker tips zijn van jullie bodybuilding guru’s 😊

Begin fysiek:
Foto's 3 september 2021:
Foto 1 - 102.6kg
Foto 2 - 102.6kg
Foto 3 - 102.6kg

De eerste week wordt hier als edit bijgevoegd en de volgende weken worden in de comments geschreven.

Eerste week van de log (13 sept – 20 sept):

Gewicht - 100.2kg

Training:
Cardio crosstrainer 33 minuten. 373 kcal. 1km bergop 6km afstand. Weer 3 minuutjes meer dan de vorige keer. En 0.3km/h sneller.
Cardio ging lekker. Had dit totaal niet verwacht na een ochtenddienst (ging pas om 01.00u slapen en moest om 05.00u weer het nest uit deze dag)
Foto cardio

EERSTE keer iets van kracht, we gaan het rustig aan met lage gewichten opbouwen:
Kracht pulldown machine 3x15x25kg
Chest press machine 3x15x17.5kg
Squats met 8kg ‘’zak’’ 2x20
Hoop volgende week ergens op 45 minuten te zitten met cardio.

Avondeten pasta carbonara van vrouwtjelief, die is zóó heerlijk.
Foto pasta carbonara

Gewicht – 99.9kg
RUST dag.
Avondeten 250g schnitzel, 30ml zigeunersaus, 250g broccoli, 150g krielaardappeltjes.

Gewicht – 99.6kg – 3kg tot nu toe afgevallen sinds 3 september.

Cardio 40 minuten, 450 kcal 7,13km afstand

Foto cardio

Avondeten maaltijdsalade (pasta) kip ketjap

Kracht:
Pulldown machine 3x15x27.5kg zwaar
Pectoral fly machine 3x15x20kg voelde licht maar kut oefening, met me kleine armpjes.
Tricep rope pushdown/pull? 3x15x11.25kg
Biceps curls 3x15x5kg best zwaar op ’t laatste bijna 2 fails… oh boi ik ben zwak geworden

Gewicht - 99.3kg

Cardio 45 minuten, 505 kcal 8,05km afstand. 5 minuten meer en bijna 1km meer. Benen echt héél erg verzuurd. En spierpijn van gisteren.

Foto cardio
Foto cardio

Wel 2 biertjes gehad na de middagdienst een triple IPA en een Mexicake Mexican Stout.

Avondeten noedels met garnalen en Terriyaki van XXL. Eerste saus die écht lekker is van XXL voor mij. En een beetje sambal ofcourse.
Foto noedels

Gewicht - 99.1kg / 3.5kg eraf.

RUST dag.

Avondeten 250gram bonen, 200 gram gehaktbal half om half gehakt met wat XXL Light Saus Samurai en 100g aardappelen.

Stukje vlaai op nachtdienst. Collega was jarig geweest.

Gewicht - 98.8kg / 3.8kg eraf.

Cardio 47 minuten, 525 kcal, 8,71km, 1.5km bergop.
2 minuten meer... tempo was goed. 0.4km/h sneller dan de vorige keer.

10 minuten buikspieren verschillende oefeningen.
squats met 8kg ''zak'' 2x20

Cardio foto

Avondeten kikkererwten fussili 200g gekookt met kipgehakt 150g en groenten. (saus van alleen tomaat)

Gewicht - 98.6kg /4kg eraf.

Vannacht laatste nachtdienst gehad... heb ik me in mijn vinger gesneden. Echt vies in mijn vinger gesneden. Spoot echt eruit :mad:. Dadelijk waarschijnlijk hechten. Want de wond bloed nog steeds. Net het verband eraf gedaan. Nu even nieuw verband erop. En vanavond nog kijken. Anders moet ik het laten hechten...

Dus. RUST

Avondeten 200g varkenshaasje met 20ml pepersaus.. 150g aardappelschijvjes en salade.

Gewicht - 98.4kg / 4.2kg eraf

Rust.

Avondeten rode curry met bloemkoolrijst en kip met laagste vet % kokosmelk. Dat is dus echt maar 294 kcal per portie.
Foto ingredienten
Foto curry - was vergeten te fotograferen dus dit is het restje dat over is.

Lunch was ook anders, we waren gaan fietsen en picknicken.
Wraps met zalm en wraps met kip. Tropische fruit mix aan fruit. En komkommertjes.

Waarom post ik het ontbijt, lunch niet erbij? Deze is altijd hetzelfde, voedingsschema staat in mijn voorstel topic. Als er iets geks is en verschillend bij ontbijt/lunch/tussendoor zal ik het wél plaatsen hier.

Laatst bewerkt:
OP
D

De Judas

Novice
Lid geworden
6 sep 2021
Lengte
1m70
Massa
102kg
Vetpercentage
50%
De eerste week van de log zit erop.
Ging allemaal lekker. En goed aan het schema gehouden. Op 1 middagdienst na (2 zware biertjes). Maar dat moet sóms! kunnen.
Donderdag (23e) hebben we ook een pubquiz gepland met vrienden. Dus dan zal er ook wel wat gedronken worden ;).

En het enige shitte was dat ik op mijn laatste nachtdienst, zo dusdanig erg in mijn vinger had gesneden. Dat er nog steeds dik verband omzit nu. En kracht even niet (goed) kan.
Ga wel vandaag weer cardio proberen.

Dus hier komt week 2 van de log te staan 21 september - 27 september.

21 september:
Gewicht - 98.1 kg / 4.5kg eraf.

Na 20 minuten ging het verband al van mijn vinger af.
Erna begon de vinger echt pijn te doen. Toch nog 11 minuten kunnen doortrekken.
Dus 32 minuten, 348 kcal, 5,8 km, 1km bergop.

Cardio foto
Hopelijk morgen beter... Beter inpakken. Wat tape erom nog extra, zodat die niet eraf kan (zweten).

Avondeten - 200g aardappelpuree. 150g witvis. 150 g brocolli en 150g gemixte groenten.

22 september:
Gewicht 97.9 kg / 4.7kg eraf.

Rust toch maar gepakt. Vinger is ontstoken...

Avondeten - Paddenstoel risotto ca 100g ongekookt van orzo met gebakken pompoenpitjes en basilicum. En wat kruidenkaas blokjes. :heart:
Foto risotto

23 september:
Gewicht - 97.6kg / 5.0kg eraf.
Rust... vinger nog licht ontstoken.
Morgen gaan we er weer voor. Goed intapen en gaan met die banaan! 45 minuten cardio is al behaald. Nu op naar het gehele uur!

Avondeten - kipsalon met kip gyros. Met een magere yoghurt knoflook dressing.
Foto kipsalon

Cheat: pubquiz met vrienden... 5 speciaalbiertjes.. en snacks.

24 september:
Gewicht - 98.1kg / 4.5kg eraf.
Auch.... Des te meer reden om straks flink cardio te gaan doen!

Cardio
50 minuten, 555 kcal, 9,58 km, 1,6km bergop. 3 minuten meer dan de vorige tops. Die was 47 minuten. Dus we zitten al bijna op een uur! :)
60 minuten zal dan 11km worden met 650 kcal+ en 2km bergop.
Foto cardio

Vinger gaat iets beter gelukkig.

Avondeten - Kip gehakt enchillada´s in een wortelwrap.
Foto enchillada´s

25 september:
Gewicht - 97.6kg / 5.0 kg eraf.

Cheat: de baas trakteerde op Griek. Dan is het moeilijk om nee te zeggen: eindstand -> €450,- aan griek voor 15 personen.
En een shitload aan cola gedronken.
Bij thuiskomt 1 speciaalbiertje. Griek is toch altijd zó zout he :(.
Morgen weer back on track en een goede cardio sessie gooien.

Foto griek
Foto griek

26 september:
Gewicht - 98.0kg / 4.6kg eraf... kut Griek.

DUSSSSSS... strafcardio.
Mijn kuiten waren zooooo verzuurd en nu ook echt krampen de heletijd. Maar we did it! -> 10km!
54 minuten, 605 kcal, 10,04 km, 1,7 km bergop. 4 minuten meer dan de vorige tops. die was 50 minuten.
Foto cardio

Avondeten 100g ongekookt tagliatelle met pesto en 125g zalm met een handje vol pijnboompitten.

27 september:
Gewicht - 97.5kg / 5.1kg eraf.

Rust... Shit wat heb ik spierpijn van gisteren.. Zelfs in me armen en schouders.

Avondeten - 100g souvlaki 75g filetlapje 30ml tzatziki 200g bonen 100g aardappelgratin. met wat XXL Samurai saus.

Laatst bewerkt:

Vipex

Cool Novice
Lid geworden
10 mei 2018
Lengte
1m85
Massa
83kg
Vetpercentage
15%
De eerste week van de log zit erop.
Ging allemaal lekker. En goed aan het schema gehouden. Op 1 middagdienst na (2 zware biertjes). Maar dat moet sóms! kunnen.
Donderdag (23e) hebben we ook een pubquiz gepland met vrienden. Dus dan zal er ook wel wat gedronken worden ;).

En het enige shitte was dat ik op mijn laatste nachtdienst, zo dusdanig erg in mijn vinger had gesneden. Dat er nog steeds dik verband omzit nu. En kracht even niet (goed) kan.
Ga wel vandaag weer cardio proberen.

Dus hier komt week 2 van de log te staan 21 september - 27 september.

21 september:
Gewicht - 98.1 kg / 4.5kg eraf.

Na 20 minuten ging het verband al van mijn vinger af.
Erna begon de vinger echt pijn te doen. Toch nog 11 minuten kunnen doortrekken.
Dus 32 minuten, 348 kcal, 5,8 km, 1km bergop.

Cardio foto
Hopelijk morgen beter... Beter inpakken. Wat tape erom nog extra, zodat die niet eraf kan (zweten).

Avondeten - 200g aardappelpuree. 150g witvis. 150 g brocolli en 150g gemixte groenten.

22 september:
Goed bezig man! En absoluut, soms een biertje of 2 moet zeker kunnen! 🍺

OP
D

De Judas

Novice
Lid geworden
6 sep 2021
Lengte
1m70
Massa
102kg
Vetpercentage
50%
Ik lees mee, succes!

Goed bezig man! En absoluut, soms een biertje of 2 moet zeker kunnen! 🍺

Dankjewel! En welkom in mijn log :thumbs:.

Week 2 van de log zit er alweer op.
Weer prima gegaan. Op 2 cheats na. Grieks en pubquiz met speciaalbier.
Maar als we het de dag erna altijd weer gewoon oppakken, zoals we nu doen gaat het helemaal goed komen.

En het was shit dat mijn vinger onstoken was en open lag. Deze is nu wel bijna helemaal geheeld.

Merk trouwens dat door de heftige cardio (Denk nu altijd op 60 minuten te zitten) ik ook heftige spierpijn heb. En het neemt al genoeg tijd in beslag in de gym.
Dus kracht ligt een beetje achter. Vorige keer dat ik ben afgevallen heb ik in het begin ook alleen maar cardio gedaan en erna pas begonnen met kracht eigenlijk.

Anyway, hier komt week 3 van de log te staan
28 september tot 4 oktober.

28 september:
Gewicht - 97.2kg / 5.4kg eraf.

Rust.

Avondeten - 250g bami, 70g sate, eitje.

29 september:
Gewicht 97.1kg / 5.5kg eraf.

Cardio woop woop 11km. New record.

Avondeten - maaltijdsalade kip ketjap

Cheat: kermis Weert. Churros met Nutella. Aardbeien met chocolade 🍓 🍫. Ennnn... Nootjes. Amandelen en suiker nootjes. Oops ...

30 september:
Gewicht 97.0kg / 5.6kg eraf.

Rust.

Avondeten 200g filetlapje 150g aardappels 200g wokgroenten.

1 oktober:
Gewicht 96.9kg / 5.7kg eraf.

Cardio - bam! 1 uur. 11km, 663kcal, 1,9km bergop.

Avondeten 200g varkenshaasje 30ml peperroomsaus 150g aardappelgratin 200g groene asperges.

2 oktober:

Laatst bewerkt:

Naar boven