XXL Nutrition

The Milkman's log

Bezoekers in dit topic

The Milkman

Novice
Lid geworden
10 mrt 2015
Berichten
7
Waardering
0
Lengte
1m73
Massa
84kg
Hallo sterke mensen,

Velen van jullie zullen mij niet kennen, maar ik ben sinds november 2014 begonnen met powerliften bij het ssc, nadat ik ben geïnspireerd door o.a. Pinnekeas en Peperkoek. Het serieuze trainen is begonnen! Ik heb hieronder even een kleine achtergrond geschreven.

Den Vruuuge Jaoren
Op mijn 15e begon ik met trainen, als ik erop terugkijk kun je het niet echt trainen noemen, maar ik werd wel wat sterker. Ik had een laag vetpercentage (6%), dit kwam onder andere door de 38km die ik dagelijks fietste naar school. Na dit twee jaar vol te houden kreeg ik tijdens de kerst griep en verloor 7!! kilo, met mijn lage vetpercentage verloor ik dus bijna al het spier dat ik had. Toen ik weer beter was, voelde het als overnieuw beginnen en dat demotiveerde me zo erg, dat ik tijdelijk gestopt was met trainen.

69kg 6% BF voor griep
62kg ??% BF na griep

Af en aan
Hierna ben ik jarenlang weer begonnen en gestopt wanneer er iets anders tussendoor kwam. Ik had geen trainingsmaatje en geen doel.

Tussen 65kg(18j.) en 73kg(20j), beduidend hoger BF%

Dieptepunt en een nieuw begin
Op 27 augustus 2013 bereikte ik een dieptepunt. Mijn relatie ging stuk en ik ging naar feesten en veel uit om een beetje plezier te hebben, uiteindelijk was ik het lichtste dat ik ooit was op mijn 20e, er was nog maar 66 kg van me over. Ik besloot er verandering in te brengen. Na de zomer begon ik 5x per week 2,5 uur per keer te trainen. Ik besloot voornamelijk MEER te eten, maar dit was erg moeilijk na een zomer leven op ~1500kcal per dag. Door de stress en de gewoonte heb ik echt moeten vechten om mijn kcal omhoog te gooien, elke dag proppen en proppen naar mijn gevoel om de 2000+ te halen.

66kg bw, who cares BF%

Eerste gains
Wel had ik in deze tijd een trainingsmaatje, Erik, gevonden. Hij trainde die volle 5 dagen met mij mee. Helaas waren zijn eetgewoontes nou niet bepaald goed, maar er zat verbetering in voor mij. Van september tot en met januari trainde ik met Erik en ik maakte in deze 4-5 maanden mijn eerste 5 kilo nooby gains!

71kg bw, don't know, don;t care BF%

Eten, eten en nog eens meer leren eten
Van januari tot november heb ik met iemand getraind die ik leerde kennen op het ssc. Hij was gedreven in zijn voeding EN het trainen. Zo ben ik samen met hem gaan trainen en leerde ik mijn kcal gebruik FLINK op te blazen van ~2500kcal naar 4000kcal. Voornamelijk kwamen die kcal uit havermout en ik verteerde daar niet zoveel van en kreeg allerlei buikklachten. Voornamelijk heb ik met hem geleerd veel te eten en mijn levensstijl aan te passen om het trainen voorop te zetten. Ik bleef steken op de 77kg, voornamelijk dus door het niet goed opnemen van zoveel havermout (400+gr rauw per dag).

77kg bw, volgende keer typ ik niet eens meer BF%

Powerlifting yeah!
Na november begon het echte werk, mijn vorige trainingsmaatje was verhuisd en ik begon met o.a. Pinnekeas en Peperkoek flink mijn techniek en schema aan te passen. Van 1x per twee weken squat en alleen dumbel presses naar 2x per week squats, deadlifts en bench presses + assistance.

In november; 77kg bw, met 150 squat, 170 deadlift en 100 bench

Stapje terug, drie vooruit
Na 4 maanden wel een blessure opgelopen, heb een stijve onderrug nu. Door mijn techniek flink te verbeteren en de hoeveelheid voedsel die ik nu tot me neem flinke PRs gezet! VPRs gezet op 3x 170 squat, 3x 195 DL en 3x 115 bench, helaas geen 1rms neer kunnen zetten. Ik schat mijn 1rms op 190 squat en 210 DL, bench heb ik nog kunnen neerzetten op 125kg :). Ik focus me nu veel op techniek om een blessure te voorkomen, maar zelfs daarmee heb ik leuke trainingen.

83,5kg bw, met officieel 175 squat, 200DL en 125 bench


Ik zal gelijk een training loggen :)

---------- Toegevoegd om 19:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:37 ----------

Deze trainingen zijn na een kleine reset en nog steeds (na twee weken) een stijve onderrug

12 maart


Squat
3x150, voelde niet erg zwaar, onderrug wel heel snel moe. Voor reset 3x170.

Pendlays
3x8x80, erg veel rust tussen sets wederom die onderrug. Wel strikt.

Close grip bench
3x15 op 70kg

Assistance; ab rolls, leg raises, 2 setjes pull ups op BW.
Hierna was mijn onderrug compleet OP, dus gestopt met trainen.


13 maart


Bench
3x105 paused

Pull-ups
1x6x BW
1x6x BW+10kg
1x6x BW+20kg
1x6x BW+30kg

Overhead press strikt
3x5x72,5

Wat assistance zoals incline dumbel presses, core en dumbel flys.
 
In. Leuk om zo je achtergrond te lezen :d En man man man wat ga je nog steeds hard vooruit zeg!
 
IN!! Wat is je bodyfat nu?;)
 
Wat is een Pinnekeas en Peperkoek?
 
??? trolllaalalala.

Success als dit series mag zijn..
 
WoopWoop. Hij is zijn log begonnen hoor. Sicke overhead gister! bij mij wilde de 60 nog maar net lukken..
 
Fijne training gehad vandaag. Weet niet of het ligt aan de stretch en opwarmroutine voor mijn onderrug, of dat mijn onderrug weer hersteld is, maar ging goed :D

(Heb bench en squat op dezelfde dag ipv squat en deadlift om mijn onderrug wat meer te ontzien)

Bench (korte pauze)

5x5x100kg

Squat

5x5x130kg

Assistance

incline dumbel press 3x8x38kg
Dumbel flys 16kg
Ab rollouts 5 setjes maximale herhalingen.


Duurde allemaal erg lang om squatrack te kunnen gebruiken helaas :/
 
17 maart

Nog in het proces mijn deadlift langzaamaan op te bouwen na blessure, voelde allemaal vrij goed.

Deadlift
155x3x3

Overhead
3x5x75

Faalde bij de laatste herhaling van de laatste set helaas

Assistance: ab rollouts, leg raises, kickbacks (hamstrings), leg extensions en leg press
 
Die overhead kracht van jou is echt om jaloers op te zijn
 
Back
Naar boven