Fitness Seller

The mind (Wanneer je alles redelijk/goed doet..)

Bezoekers in dit topic

dwarff

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
15 jan 2011
Berichten
2.051
Waardering
113
Lengte
1m98
Massa
86kg
Men zegt dat je (hoofdzakelijk) 3 zaken goed op een rijtje moet hebben betreffende het sporten/fitnessen.
Namelijk het trainen, het eten en de rust/slapen.

Stel dat je al deze zaken nu redelijk tot goed voor elkaar zou hebben, hoe groot is dan de factor/kans dat stress.. zorgen.. onzekerheden.. alsnog voorkomen dat je echt vooruitgang boekt in fysiek en kracht?

Iemand hier een onderzoekje over of persoonlijke ervaringen mee?

Of ik echt stress ervaar als je me het zou vragen, nee denk het niet. Maar gewoon ben van nature wel iemand die wat onzeker is of kan piekeren over dingen. Soms wat dingen die op het werk lastig gaan of algemeen je druk kunnen maken over zaken (soms buiten je macht om dus waarom eigenlijk..?) Noem het persoonlijkheid. Ik heb geen echte problemen of zorgen ofzo. Ik mag niet klagen. Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar m'n cortisol levels.

Was benieuwd hoe anderen hier over denken.
 
Cortisol is katabool.
 
Cortisol is idd katabool, ik heb veel stress door mijn ziekte dus ik probeer elke dag flink te bewegen en gezond eten. Daarnaast zijn rustdagen ook belangrijk. Vindt ik heel lastig omdat ik dan net lekker in de "Drive" zit. En ik doe minimaal 60 min per dag ademhaling oefeningen i.c.m. rustgevende muziek. Sinds dat ik dit doe gaat al wat beter met mij. Je zou e.v.t naar "MindFullness" kunnen kijken als bovenstaande niet helpt.
Hopelijk heb je er wat aan!
 
Men zegt dat je (hoofdzakelijk) 3 zaken goed op een rijtje moet hebben betreffende het sporten/fitnessen.
Namelijk het trainen, het eten en de rust/slapen.

Ja, en daarnaast de mentale en emotionele rust en flexibiliteit die nodig is om dit op langere termijn zo te houden.
Stel dat je al deze zaken nu redelijk tot goed voor elkaar zou hebben, hoe groot is dan de factor/kans dat stress.. zorgen.. onzekerheden.. alsnog voorkomen dat je echt vooruitgang boekt in fysiek en kracht?
Dat valt niet te zeggen en is in mijn optiek niet iets waar je je te veel mee moet bezig houden.
Er zullen -hoe goed je de zaken ook organiseert en hoe gedisciplineerd je ook bent- altijd factoren zijn die dit ondermijnen.
"life happens when you are busy making other plans"

Leer daar mee leven en om gaan. Er is dus altijd wel iets waardoor je misschien een keer niet of niet optimaal kunt trainen.
Jammer dan, morgen weer een dag. Gewoon stug doorgaan, trainen is een proces van een lange adem, een soort marathon.




Iemand hier een onderzoekje over of persoonlijke ervaringen mee?

Een trainingsleven van inmiddels bijna 40 jaar.
Of ik echt stress ervaar als je me het zou vragen, nee denk het niet. Maar gewoon ben van nature wel iemand die wat onzeker is of kan piekeren over dingen. Soms wat dingen die op het werk lastig gaan of algemeen je druk kunnen maken over zaken (soms buiten je macht om dus waarom eigenlijk..?) Noem het persoonlijkheid. Ik heb geen echte problemen of zorgen ofzo. Ik mag niet klagen. Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar m'n cortisol levels.
Het is een talent op zich zelf om daar op een flexibele en ontspannen manier mee om te gaan.
Het daarover gaan "stressen" heeft geen zin, zoals je zelf al aangaf.

Gluren naar je cortisol niveau's gaat je niet helpen, maar creëert eerder onrust.
Bedenk gewoon dat cortisol een normale biochemische component is binnen de cyclus van opbouw en afbraak in het lichaam.

(tenzij er natuurlijk een psychisch en/of medisch probleem is, maar daarvoor ben je op dit forum op de verkeerde plek)

Was benieuwd hoe anderen hier over denken.
Nou zo dus :)
 
Men zegt dat je (hoofdzakelijk) 3 zaken goed op een rijtje moet hebben betreffende het sporten/fitnessen.
Namelijk het trainen, het eten en de rust/slapen.

Stel dat je al deze zaken nu redelijk tot goed voor elkaar zou hebben, hoe groot is dan de factor/kans dat stress.. zorgen.. onzekerheden.. alsnog voorkomen dat je echt vooruitgang boekt in fysiek en kracht?

Iemand hier een onderzoekje over of persoonlijke ervaringen mee?

Of ik echt stress ervaar als je me het zou vragen, nee denk het niet. Maar gewoon ben van nature wel iemand die wat onzeker is of kan piekeren over dingen. Soms wat dingen die op het werk lastig gaan of algemeen je druk kunnen maken over zaken (soms buiten je macht om dus waarom eigenlijk..?) Noem het persoonlijkheid. Ik heb geen echte problemen of zorgen ofzo. Ik mag niet klagen. Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar m'n cortisol levels.

Was benieuwd hoe anderen hier over denken.
Ashwaganda nemen / blowen / cbd om cortisol te verlagen?
 
Back
Naar boven