MuscleMeat

the perfect chest routine???? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

jimi

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
20 okt 2005
Berichten
6.885
Waardering
1
hallo mede bb's

ik ben al een geruime tijd bezig met bodybuilding en nu ben ik op zoek naar een chestworkout die mijn achterliggende borst kan bijwerken.

dit doe ik momenteel,:

incline bp
flat bp
decline bp
crossovers
incline db fly's

en van alle oef 4 sets

als iemand een schema heeft waar hij goeie pr's mee heeft gemaakt zou ik die graag willen inzien.
heb ook wel eens gedacht om borst 2x per week te pakken ma en vr maar ik heb dan het vermoeden dat ik mijn borst overbelast inplaats van bouw
??
 
Heb je er al eens aan gedacht meer oefeningen en meer sets te gaan doen als je nu al doet?































:(
 
wat zou je mij aanraden hoeveel sets??

ik zou er nog wel een pullover bij kunnen gooie of heb je een betere oef??
 
Jimi, hij bedoelde het niet zoals jij denkt.
Hij vind het een overkill.
Je doet 20 sets voor je borst.
Maak daar eens 10-12 van.
Je hoeft ook niet elke training vanuit elke hoek te pressen.
Je kan bijvoorbeeld ook afwisselen:
Vlak/incline
Incline decline

Ook kun je wel eens een vlakke fly doen ipv altijd incline.
Een lage cross ipv altijd hoog.
Een dumbbell press ipv alleen maar barbel.

Er is niet 1 schema. Tuurlijk heb je voorkeuren, maar een perfect schema moet nog bedacht worden.

Je bent een beetje onzeker en daarom wil je alles maar tegelijk doen.

Maak 3 verschillende routines. Die je elke week afwisselt.
De ene keer doe je maar 2 sets voluit per oef en doe je 5 oefen en doe je 8-12 reps
Andere keer pak je 3 oefening doe je 5 x 5.
Enz enz
Varieer gewoon. Succes:D
 
Hahah leuk dat sarcasme :D

Ehm 2 x per week borst zou ik doen, maandag en donderdag.
Ma:
Flat Bench 4x
Incline fly's 4x

Do:
Incline bench 4x
Incline fly's 4x

Bovenkant borst zorgt ervoor dat de borst groter lijkt.
Al dat incline, decline en flat is leuk, maar ga daar pas aan werken als je een huge chest hebt....!
 
Ik zou om te beginnen van de 5 oefeningen die je nu doet er minstens 2 uitgooien. Welke ligt aan jou, ik weet niet wat je doel is(je heb het en over achterliggende borst en over pr's) en wat voor je werkt.

Als het om pr's gaat dan vermoed ik dat je bankdrukken bedoeld en zou ik me dus concentreren op presses. als het om massa gaat zou ik zeggen doe 1 press en vul de rest aan met flye bewegingen

Wat pull over aangaat, ik zie de PO als rug oefening.
 
Ik zou om te beginnen van de 5 oefeningen die je nu doet er minstens 2 uitgooien. Welke ligt aan jou, ik weet niet wat je doel is(je heb het en over achterliggende borst en over pr's) en wat voor je werkt.

Als het om pr's gaat dan vermoed ik dat je bankdrukken bedoeld en zou ik me dus concentreren op presses. als het om massa gaat zou ik zeggen doe 1 press en vul de rest aan met flye bewegingen

Wat pull over aangaat, ik zie de PO als rug oefening.

oke!


het gaat mij om de massa van de borst niet om de kracht.
ik zou vandaag eens proberen om mijn borst te trainen op deze manier.

flat benchpress
incline fly's
flat fly's
crossovers.
 
Ik doe 1x per week borst. Heb tijdje 4 oefeningen van 3 setjes gedaan, doe er nu nog maar 3 van 3. Vaak 2 push, en 1 isolatie.
 
Ik doe meestal een press (stang), dan een press (dumbel), en dan 2 fly bewegingen (1 dumbel, 1 machine/kabel).
 
Ik doe meestal een press (stang), dan een press (dumbbell), en dan 2 fly bewegingen (1 dumbbell, 1 machine/kabel).

db bij ons gaan maar tot 30kg :(
 
Op het moment doe ik ook 4 oefeningen (nog nooit eerder gedaan) Normaal altijd 2 of 3
train borst 2 keer per week.

dag 1
benchpress 4x 6x 8x 10x
Incline db press 8x 6x 6x
cable flyes of machine 10x 10x 8x
chest dippen 8x 6x 6x

dag2
incline db / smit press 15x 12x 10x 8x
chest dippen 3x max
db flyes / cable flyes 15x 12x 10x
 
ik zit met hetzelfde probleem..die k*tborst valt totaal uit verhouding..vooral met me schouders die groeien wel goed. ...maar ik heb sowieso ook dat ik t vaak in me schouders meer voel dan in me borst :( ..me incline voel ik t eigenlijk alleen goed in me borst, qua press oefeningen.
flyes kan ik voorlopig niet doen.
en declines heb ik nog nooit gedaan, is dat een aanrader?

jimi: succes iig met het bijwerken van je borst !
maak hier een logje van zodat we kunnen kijken hoe je op de verschillende manieren en oefeningen reageert ;)
 
Back
Naar boven