AndroidHealthClinic

The Selina becomes Se-lean-a log

Bezoekers in dit topic

madameSELINA

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
21 mrt 2016
Berichten
322
Waardering
199
Lengte
1m70
Massa
78kg
Vetpercentage
34%
Ik zit nog eigenlijk best in dubio over mijn 2k17 voornemens. Ik ben sinds vandaag serieus gestart met een voedings- en trainingsschema, terwijl het totaal onlogisch is om er juist nú mee te starten. Over twee weken moet ik mijn scriptie ingeleverd hebben en ik moet zeggen dat ik niet bepaald op schema loop.

Echter wil ik mijn voornemens niet uitstellen of verpesten, dus hoop ik met mijn logs wat motivatie bij elkaar te rapen om het gewoon door te zetten. Ik had een voedingsschema opgesteld, maar heb besloten om er toch van af te zien. Tracken via Myfitnesspal gaat me toch gemakkelijker af, dan dagelijks hetzelfde schema aan te houden. En wanneer ik merk dat ik een energieboost goed kan gebruiken, zal ik op de zondagen een refeed dag inplannen.
Daarnaast heb ik besloten om te starten met trainingsschema SL 5x5 (Jason Blaha). Ik train hiervoor 3 x per week op ma, wo en vr.

Stats 02-01-2017
75 kg (nee ik lieg) 78,3kg (doel 65 kilo eind mei)
2187 kcal onderhoud
1550 kcal 1650 kcal om af te vallen
135 gr eiwitten
130 gr koolhydraten
51 gr vetten


Historische feitjes:
- Drie jaar geleden woog ik +/- 92 kg
- Twee jaar geleden heb ik een knop omgezet en ben ik afgevallen tot 66 kg (zonder krachttraining - ik behoorde tot de crosstrainersgroep).
- Eén jaar geleden heb ik een bodybuilder leren kennen en voor ik het in de gaten had zat ik aan ketoseschema's en weet ik veel wat voor schema's. Dit heeft mijn ritme behoorlijk verpest en voor ik het wist zat er weer 10 kilo aan. Echter heb ik in deze periode veel geleerd betreft macro's en krachttraining, dus ik kijk niet geheel negatief terug naar die tijden.

Eind mei hoop ik in ieder geval weer de 66/65 kilo te bereiken en na de zomer hoop ik te starten met bulken voor spiermassa.

Traininglogs:
2017-01-22 19_25_45-2k17  [Compatibiliteitsmodus] - Excel.png
 
Laatst bewerkt:
Succes met je doelen dit jaar. Dus je gaat eerst cutten nu en na de zomer weer massa opbouwen. Zou wel opletten dat je niet te lang gaat cutten.
 
Ik ben benieuwd!
 

Succes met je doelen dit jaar. Dus je gaat eerst cutten nu en na de zomer weer massa opbouwen. Zou wel opletten dat je niet te lang gaat cutten.

Thanks! :flex:

Om mijn ideale gewicht te kunnen behalen zou ik in ieder geval volgens berekeningen 20 weken moeten cutten. Geen idee nog hoe mijn lichaam hierop zal reageren, maar dat zal ik gaandeweg wel merken. Daarnaast weet ik nog niet zo zeker of ik überhaupt de 65 kilo wil behalen. Mijn spiegel wordt de komende tijden mijn beste vriend in ieder geval en wanneer ik denk dat ik oké zit qua gewicht, ben ik van plan mijn dieet weer om te gooien en aan toning te starten.
 
Thanks! :flex:

Om mijn ideale gewicht te kunnen behalen zou ik in ieder geval volgens berekeningen 20 weken moeten cutten. Geen idee nog hoe mijn lichaam hierop zal reageren, maar dat zal ik gaandeweg wel merken. Daarnaast weet ik nog niet zo zeker of ik überhaupt de 65 kilo wil behalen. Mijn spiegel wordt de komende tijden mijn beste vriend in ieder geval en wanneer ik denk dat ik oké zit qua gewicht, ben ik van plan mijn dieet weer om te gooien en aan toning te starten.

Ben benieuwd, ga je log of iets dergelijks bijhouden?
 
Ben benieuwd, ga je log of iets dergelijks bijhouden?

Via myfitnesspal houd ik alles bij (voeding en training) en daarnaast wil ik hier ook het eea bijhouden qua training.
 
Vorige week had ik even een test training gedaan om een beetje de juiste gewichten te kunnen bepalen en te wennen aan mijn nieuwe schema. Gisteren heb ik onderstaande oefeningen gedaan:

Barbell squat: 50 kg (5x5 + warming-up 2 sets, lager gewicht)
Bench press: 27,5 kg (5x5 + warming-up van 2 sets en lager in gewicht)
Barbell rows: 35 kg (5x5)
Barbell shrugs: 45 kg (3x8)
Barbell curls: 20 kg (3x5 - 20 kilo is te zwaar, volgende keer 15 kilo proberen)
Hyperextensions: 10 kg
Cable crunches: 30 kg

Skull crushers niet uitgevoerd omdat ik dacht dat er geen ez bar aanwezig was in de sportschool. Blijkt er toch wel te zijn - dus vrijdag komt deze oefening erbij.
Daarnaast vind ik het een beetje eng om de gewichten steeds op te voeren. Ik ben bang dat ik ga falen - voornamelijk de squats en bench presses. Mijn sportschool beschikt niet over een power rack, dus bij fails kan de barbell niet opgevangen worden. Ik ben ook geen typje die aan een onbekende vraagt of die me even wil spotten.
Zijn er anderen die ook dezelfde problemen ervaren en zo ja, hoe pakken jullie dat dan aan?

(Vandaag rustdag.)
 
Ik ben bang dat ik ga falen - voornamelijk de squats en bench presses.

Is voornamelijk leren aanvoelen. Meestal als je snelheid uit je herhaling gaat of de techniek gaat eronder lijden, stoppen.
 
Vorige week had ik even een test training gedaan om een beetje de juiste gewichten te kunnen bepalen en te wennen aan mijn nieuwe schema. Gisteren heb ik onderstaande oefeningen gedaan:

Barbell squat: 50 kg (5x5 + warming-up 2 sets, lager gewicht)
Bench press: 27,5 kg (5x5 + warming-up van 2 sets en lager in gewicht)
Barbell rows: 35 kg (5x5)
Barbell shrugs: 45 kg (3x8)
Barbell curls: 20 kg (3x5 - 20 kilo is te zwaar, volgende keer 15 kilo proberen)
Hyperextensions: 10 kg
Cable crunches: 30 kg

Skull crushers niet uitgevoerd omdat ik dacht dat er geen ez bar aanwezig was in de sportschool. Blijkt er toch wel te zijn - dus vrijdag komt deze oefening erbij.
Daarnaast vind ik het een beetje eng om de gewichten steeds op te voeren. Ik ben bang dat ik ga falen - voornamelijk de squats en bench presses. Mijn sportschool beschikt niet over een power rack, dus bij fails kan de barbell niet opgevangen worden. Ik ben ook geen typje die aan een onbekende vraagt of die me even wil spotten.
Zijn er anderen die ook dezelfde problemen ervaren en zo ja, hoe pakken jullie dat dan aan?

(Vandaag rustdag.)
Toen ik nog in de gym trainde was er altijd wel een medewerker die kon helpen. Weet niet of dat bij jou gym ook is. Thuis heb ik nu sinds kort een cage dus heb ik dat probleem ook niet
 
Is voornamelijk leren aanvoelen. Meestal als je snelheid uit je herhaling gaat of de techniek gaat eronder lijden, stoppen.
Maar de kans is ook groot dat je gevoel je wat anders vertelt, dan wat je lichaam echt aan kan. Ik heb het idee dat ik op deze manier niet alles uit mijn training haal wat eruit te halen valt.


Toen ik nog in de gym trainde was er altijd wel een medewerker die kon helpen. Weet niet of dat bij jou gym ook is. Thuis heb ik nu sinds kort een cage dus heb ik dat probleem ook niet

Dat is helaas niet het geval bij mijn sportschool :(
 
Tering hey... Ik zit al aan mijn kcal voor vandaag maar heb echt zo'n ongelofelijke honger... Heb het idee dat ik ergens een fout heb gemaakt bij het berekenen van mijn onderhoud, wat ik heel frappant vind want het zou moeten kloppen. Ik heb mijn onderhoud berekend aan de hand van mijn myfitnesspal logs uit 2015 toen ik hetzelfde woog als nu. Het enige verschil van toen met nu is dat ik toen alleen maar cardio deed en nu doe ik al langer dan een jaar aan krachttraining. Ik heb hierdoor wel een bescheiden massa aan spieren opgebouwd geloof ik, maar ik vraag me af of dit zo'n groot verschil zou opleveren in onderhoud...

Aan de andere kant heb ik als een losgeslagen debiel gegeten in december, wat er wellicht voor heeft gezorgd dat mijn maag nu huge is en nog weer moet wennen aan de huidige stand van zaken... :tanden: Denk dat ik iig twee weken dit ga doorzetten en als ik het idee heb dat ik te snel in gewicht minder, dat ik dan mijn dieet opschort van 1500 kcal naar 1750 kcal.
 

Bijlagen

  • logs 2015.pdf
    47,1 KB · Weergaven: 266
in. :)
maar lees later even bij! Nu bedtijd... :o
 
Succes!

Tering hey... Ik zit al aan mijn kcal voor vandaag maar heb echt zo'n ongelofelijke honger... Heb het idee dat ik ergens een fout heb gemaakt bij het berekenen van mijn onderhoud, wat ik heel frappant vind want het zou moeten kloppen. Ik heb mijn onderhoud berekend aan de hand van mijn myfitnesspal logs uit 2015 toen ik hetzelfde woog als nu. Het enige verschil van toen met nu is dat ik toen alleen maar cardio deed en nu doe ik al langer dan een jaar aan krachttraining. Ik heb hierdoor wel een bescheiden massa aan spieren opgebouwd geloof ik, maar ik vraag me af of dit zo'n groot verschil zou opleveren in onderhoud...

Aan de andere kant heb ik als een losgeslagen debiel gegeten in december, wat er wellicht voor heeft gezorgd dat mijn maag nu huge is en nog weer moet wennen aan de huidige stand van zaken... :tanden: Denk dat ik iig twee weken dit ga doorzetten en als ik het idee heb dat ik te snel in gewicht minder, dat ik dan mijn dieet opschort van 1500 kcal naar 1750 kcal.

Ik denk zelf dat het inderdaad komt van veel eten met de feestdagen. Maar goed je merkt het vanzelf aan de cijfers.
Heb nu ook last van veel trek, veel teveel gegeten (veel suikers) met de feestdagen. En nu dus veel trek, moet weer 1 week afkicken, dan gaat het meestal wel weer :)
 
Succes!



Ik denk zelf dat het inderdaad komt van veel eten met de feestdagen. Maar goed je merkt het vanzelf aan de cijfer.
Heb nu ook last van veel trek, veel teveel gegeten (veel suikers) met de feestdagen. En nu dus veel trek, moet weer 1 week afkicken, dan gaat het meestal wel weer :)

Bedankt voor je reactie Selene. Laten we hopen dat dat het is en dat 't snel weer bijtrekt. :janken:
 
Klein geheimpje: ik woog maandag 78,3kg :emo:
 
1500kcal (of 1750, potato potahto), wel een beetje poverty macros :( (mijn ontbijt is 1200kcal ofzo :roflol: )

Al eens gedacht aan activiteit opschroeven zodat je rond de 2000 kan gaan zitten?
 
Voor het eerst volg ik een vrouwen-log :). Wel erg lage kcals inderdaad! Gebruik je iets om de honger te drukken, in de zin van supplementen?
 
Back
Naar boven