Fitness Seller

Reactive Training Systems

Bezoekers in dit topic

Zie hele kleine vrouwen in de -47 kg klasse met miniatuur handen ook gewoon hookgrip doen overigens op een 20 kg bar.
 
Natuurlijk is het makkelijker met langere vingers. En met kleine handen kun je prima een hook grip doen. De meeste mensen geven gewoon te snel op.
Ja, met wat wringen lukt het wel.
Zijn eerste tip (uit je filmpje), ivm de huid tussen duim en wijsvinger is goud!
 
1527529662975805264951224994542.jpg

Met best dikke vingers gewoon makkelijk.
 
4s holds aan het einde van elke set, inclusief warmups, tot je echt niet meer kunt. Het is net zo kut als het klinkt, maar wel effectief.

Dit is de video die voor mij echt verschil maakte qua techniek, vooral de duim positie ten opzichte van de bar.

Aah top dat ga ik proberen! Filmpje had ik al gezien, maar inderdaad een goed filmpje.

Sheiko advanced medium load W4D1
Bewust vandaag de Squats overgeslagen door wat knee tendinitis en na die faal van vrijdag. Ik denk dat ik aankomende vrijdag weer easy mijn setjes haal.

Bench press
5x55kg
4x65kg
3x77,6kg
2x3x87,5kg
2x92,5kg
2x90kg
2x3x85kg

Ik merkte dat mijn eerste set met 92,5kg te zwaar was En heb daarom mijn max naar 105kg verlaagd. Beter wat technisch goede reps.

Dips
3x8xbw
2x6xbw

Gingen lekker en heb deze puur voor de pomp gedaan.

Lat pulldown
4x6x77kg

Hypertensions
4x8xbw

Gewoon goed afpompen en al met al een lekkere training. Hoop nu goed genoeg hersteld te zijn om tot de sbd geen deload meer nodig te hebben.
 
Gewicht 86,4kg dus eindelijk weer richting de 87kg en dat merk ik wel qua kracht, etc.

Sheiko advanced medium load W4D2
Begonnen met deficit deadlifts en ze van ongeveer 10cm gedaan waardoor ze een stuk uitdagender waren. Alles overhand gedaan, omdat ik zo rol. Daarna board press gedaan en alle reps gingen wel easy en niet zo ruk als maandag. Gewoon goede training reps en het vetrouwen groeit weer met elke rep. Daarna deadlift from boxes gedaan en tot en met 160kg overhand gedaan. Daarna alles hookgrip gedaan met die 4 sec holds op het einde en dat werkte echt gruwelijk want die 215kg kon ik bovenin nu voor het eerst lang vasthouden en na elke rep werd mijn hookgrip gevoelsmatig sterker. Chreiz Hartstikke bedankt voor de gouden tip! Na de deadlifts nog flyes gedaan 4x8x16kg en voelde lekker met nog wat reps in de tank. IPV de french press 5x6x55kg triceps pushdown gedaan omdat ik die fijner vind voor mijn ellebogen. De training afgesloten met 3x10x16kg hammer curls. Eindelijk weer een heerlijke training en de motivatie stijgt weer door het dak heen 8/10 tren.

Screenshot_20180530-212831.jpg
 
Laatst bewerkt:
Gewicht was vanmorgen 86,6kg dus we zitten bijna weer op de magische 87kg, ik geef het nog een weekje.

Sheiko Advanced medium load W4D3
Bench press
12x20kg

5x55kg
4x65kg
3x75kg
4x2x85kg

Vloeiende easy reps en zagen er technisch ook zeer lekker uit, zou het dan eindelijk eens gaan lopen?

Squat
12x20kg
5x60kg

5x102,5kg
4x125kg
3x145kg
4x2x160kg ipv 164kg

Mijn linkerknie voelde nog een beetje zuur, dus bewust wat minder gewicht gedaan en vanaf de 102,5kg knee sleeves omgedaan wat zorgde dat ik pijn vrij kon squaten. Ik denk dat ik dit weekend goed zal herstellen voor maandag en dat het dan een non-issue gaat worden.

Bench press with 20kg chains per side
3x55kg
3x65kg
3x75kg
2x80kg Te zwaar is bovenin ~+30-40kg
3x4x75kg

De chains horen eigenlijk 5-10kg per kant te zijn en dit was duidelijk te zwaar voor mij. Ik ga dus al het chain werk met wat lager gewicht doen, sws de bench, ligt eraan of ik bij de deadlift de chains in het midden kan doen.

Side raises
4x6x12kg

Gingen makkelijk en zat nog wat wat reps in de tank.

Ab machine
3x10x60kg

Hierna een heerlijke ab pomp, want ik had ze continue onder spanning gedaan.

Weer een goede training waar ik best tevreden mee ben, de 160kg squats gingen niet easy, maar wel makkelijker dan verwacht dus daarom een 6,5/10 tren.
 
Ik vind machines eerlijk gezegd een hele onnatuurlijke manier van trainen, kabels kan wel denk ik. Als je de mogelijkheid hebt om een spier dmv. loose-weight te trainen, dan zou ik het wel altijd doen. Je kan bijna alle iso-oefs doen zo.
 
Meer carry-over naar de grote 3, aangezien de grote 3 ook afhankelijk zijn van stabilisatie (vanuit de core).
Ik vind machines eerlijk gezegd een hele onnatuurlijke manier van trainen, kabels kan wel denk ik. Als je de mogelijkheid hebt om een spier dmv. loose-weight te trainen, dan zou ik het wel altijd doen. Je kan bijna alle iso-oefs doen zo.
Dat het op de meeste ab apparaten onnatuurlijk is ben ik met je eens, maar de stabilisatie spieren worden sowieso al door het volume van de squat en deadlift in combinatie met goodmornings flink aangesproken, ik denk niet dat 2x per week 3x10 daar nog iets extras aan gaat toevoegen. Juist net bij de kabels ga ik meer vanuit mijn rug trekken als het zwaarder wordt en span ik minder goed mijn abs aan, maar dan is gewoon een techniek ding. Enfin ik ben te lui om met kabels of zo te doen :$

Gewicht was na de training 87kg dus dat gaat weer de goede kant op, ben bijna weer een fat mofo. Kan stiekem niet wachten totdat ik het voor het eerst in mijn leven 90kg weeg :D

Sheiko advanced medium load W4D4
Deadlift with pause 5-7cm below knee
12x20kg
5x60kg

3x115kg
3x140kg
3x160kg
2x2x172,5kg
3x1x182,5kg

Makkelijke reps en heb alles vanaf 160kg hookgrip getrokken en de laatste rep 4sec hold. Ik merk dat mijn startpositie steeds beter wordt en dat ik ipv de focus op de pijn nu mij beter kan focussen op lat activatie en dat me wel een paar kg sterker maakt.

Bench press
12x20kg

6x55kg
6x65kg
4x6x70kg

Makkelijke reps, maar had ze achteraf beter met 1 sec pauze kunnen doen. Ik heb de tweede set gefilmd en die is wel redelijk qua techniek,


Deadlift with 20kg chain in middle
3x115kg
3x140kg
3x160kg
4x2x172,5kg

De chains in het midden was niet optimaal, maar wel beter dan 2x20kg per kant. Laatste 2 sets alles mixed grip gedaan, omdat mijn hookgrip na 16 reps (met 7x4sec hold) op was.

Leg press
12x40kg
3x10x80kg
12x120kg met 5 sec negative

Mijn knee aids begon met de leg press dus dacht ga niet te hard vandaag om dat te voorkomen, maar heb hem wel erg licht gedaan.

Reverse hyperextensions
4x8x40kg

Blijft nog even wennen om in positie te komen en de eerste set was ik mijn kleine vriend plat aan het maken wat niet erg plezant was. Wel weer een goede training en die mini deload van 3 trainingen geeft nu veel profijt en zorgt ervoor dat ik weer echt met een heerlijk gevoel aan het liften ben. 8/10 tren omdat ik alles makkelijk haalde, maar het toch een heerlijke struggle was soms.
 
Back
Naar boven